Bu Blogda Ara

16 Kasım 2009 Pazartesi

Puf Böreği

Sinangil'den gelen hediye paketimin içinden çıkan böreklik unu kullanarak yaptığım börek... Ben kıymalı patatesli harç hazırladım. Daha önce yaptıklarımda peynir, ıspanak ve pırasalı iç malzemesi kullanarak yapmıştım. Hepsi çok yakışıyor..Siz dilediğiniz harçı hazırlayabilirsiniz...
malzemeler:
  • 500 gr. un
  • biraz ılık su
  • tuz
  • 125 gr. eritilip soğutulmuş margarin
  • 1 yumurta sarısı
  • içi için:
  • 4 adet orta boy patates
  • 250 gr. kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1/2 demet maydanoz
  • karabiber,kimyon, tuz

yapılışı: Ön hazırlık olarak kıymayı 2 yemek kaşık sıvı yağ ile suyunu salıp çekene kadar kavurun. Ocaktan alın. Patatesleri haşlayıp, rendeleyip kıymaya ilave edin. Soğanı rendeleyip hafif suyunu sıkıp ilave edin. Maydanozu ince kıyıp ilave edin. 1 çay kaşığı karabiber, kimyon ve yeteri kadar tuz ilave edip güzelce karıştırın. Bir kenara alın. Un, tuz ve suyla yumuşak bir hamur yapın. Hamuru 10 bezeye ayırın. Pasta tabağı büyüklüğünde açın. Margarinle yağlanıp, 5 tanesini üst üste koyun. Diğer 5 tane için aynı işlemi yapın. 15 dakika bekletin. Merdane ile yufka büyüklüğünde açın. 20'şer santimlik kareler kesin. Kalan eritilmiş margarinden sürün. Hazırladığınız iç malzemesinden koyup bohça gibi kapatıp, ek yerleri alta gelecek şekilde yağlanmış fırın tepsisine dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp, 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

afiyet olsun...

17 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

oooo canım ellerine sağlık mis gibi olmuşlar...

aleyna dedi ki...

gülaycım ellerine sağlık.nefisler.ayrıca mısır pidesinin tarifini aldım.en yakın zamanda deneyip paylaşacağım

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika görünü
yor börekler afiyetle yiyin öpüyorum.

tatlilar gülcandan dedi ki...

canim ellerine saglik afiyet seker olsun sevgiler öptüm

boncuk mutfakta dedi ki...

Böreğe hiç dayanamam.Eline sağlık Gülay çıtır çıtır duruyor.

Unknown dedi ki...

Gulaycigim puf boreklerin muthis gorunuyor ellerine saglik canim.
tarifini aldim. Mutlaka deneyecegim.
kucak dolusu sevgilerimi biraktim

Ilker Erdem dedi ki...

Sevgili Gulay, gercekten cok sirin gorunuyor bu borekler. Tadida cok guzeldir eminim. Sevgiler

KEYFESEYRAN dedi ki...

Gülaycım harika görünüyor babam börekleri çok sever ona mutlaka senin tarifini yapacam sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba,
önceleri sessizce gelip bakinmistim ama bu güzelim böreklere mutlaka birseyler yazmadan gitmek olmazdi benim icin, cok lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik diyorum.

Bana da beklerim!

Sevgilerimle

birsence dedi ki...

ellerine sağlık ttalım nefis duruyor..

Disalce dedi ki...

ellerine sağlık..harika görünüyor...

sinangil unlarını denemen çok iyi oluyor..her ürünü ile ilgili bilgi sahibi oluyoruz bizde..

sevgiler canım..

MUTFAKISTAN dedi ki...

Borek nefis olmus
ellerine saglik cok guzel gorunuyor
Sevgiler

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Merhaba Gülay. Ellerine sağlık. Sevgiler...

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerine saglik canim nefis gorunuyor...

ah su sinangilinde alicagi olsun:PPP

Adsız dedi ki...

Harika bir börek olmus, ellerine saglik.

cafemis dedi ki...

canım,ellerıne saglık,nefıs gozukuyorlar,afıyetle yemek nasıp olsun,yenı tarıflerınızı beklıyorum,yıne gelecegım,sevgıler
http://cafemis.com
http://cafemis.blogspot.com

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Bu böreklere bayıldım, ellerinize sağlık. Sevgiler.