Bu Blogda Ara

3 Kasım 2009 Salı

Çikolata Soslu Pasta

Dün akşam canım tatlı ve bol çikolatalı birşeyler istedi. Ne yapsam diye düşünüp, mutfak dolaplarını karıştırmaya başladım, bebe büsküvisi ile göz göze geldik:) Tamam işte bir muhallebi yaparım bunları içine kırıp üzerine sos dökerim dedim.. Ve yapmaya başladım. Muhallebiyi yapıp dolaba kaldırdım. Şimdi sıra sosu hazırlamakta dedim, ve evde hazır sos olmadığını farkettim:( Sonra sosu kendim hazırladım.. Şimdi son dilimi yerken de sizlerle paylaşmak istedim:)
Ayrıca bu tarif aslının ev sahipliğini yaptığı pastakolik etkinliğine gitsin...
malzemeler:
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • 3 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 125 gr. margarin
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket bebe bisküvisi
  • sosu için:
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • 1 su bardağı süt
  • üzeri için:
  • fındık yada hindistan cevizi

yapılışı: Tencereye unu ve 1 çorba kaşığı nişastayı alın. Sütü azar azar ekleyin. Orta ısılı ateş üzerinde sürekli karıştırın. Margarin ve toz şekeri ekleyin. Karıştırmaya devam edin. Karışım koyulaşınca, tencereyi ateşten alın. Hafif ılınınca yumurtayı ekleyin. Tencereyi tekrar ateşin üzerine oturtun. 3-4 dakika karıştırarak pişirmeye devam edin. Ufalanmış bebe büsküvileri ekleyin. İyice karıştırdıktan sonra, içine alüminyum folyo konulmuş kalıba boşaltın. Buzdolabında bir buçuk saat bekletin. Bu arada sosu hazırlayın. 2 çorba kaşığı kakao, toz şeker nişasta ve 1 bardak sütü iyice karıştırın. Orta ısılı ateşte, koyulaşana dek pişirn. Kalıptan çıkardığınız pastanın üzerine sostan gezdirerek servis yapın...

afiyet olsun....

14 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sasğlık gerçektennefis gözüküğyor....
Katılım için çok tşkr ediyorum..
Yine beklerim:)

Betül KAVAL dedi ki...

rejimde olmasam şimdi yapıcam vallahi.

ellerine sağlık gülaycım.

sevgiler

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR.
İZLEYİCİ LİSTESİNE NASIL EKLENDİĞİNİ BİLMİYORUM DEMİŞSİN .TTALIM İZLEMEK İSTEDİĞİN BLOGUN ADRESİNİ KOPYALA KUMANDA PANELİNE DÖN VE ORADA İZLEDİĞİN BLOGLARIN LİSTESİ VAR ALT KISIMDA EKLE KISMINI TIKLA VE KOPYALADIGIN ADRESİ ORAYA YAPIŞTIR .İLERİ DİYORSUN BİTTİ.BİR DENE İSTERSEN.SEVGİLER

tatlilar gülcandan dedi ki...

ellerine saglik tarifin güzel cikolata sosu iyi düsünmüssün nefis görünüyar .Afiyet olsun canim

tub@ dedi ki...

Görüntü zaten harika,lezzetine de eminim diyecek yoktur,ellerinize sağlık..
Sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Kolay malzemelerle nefis bir tarif ve sunum olmuş, ellerinize sağlık. Sevgiler.

Narince dedi ki...

Ben de çikolata diye yanıp tutuşurken kendimi yine ekmek kadayıfı yaparken buldum. Sonum nereye varacak bakalım.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Nefis bir görüntü, ellerine saglik.

birsence dedi ki...

ellerine sağlık tatlım çok nefis görünüyor...

Unknown dedi ki...

ellerine saglik canim cok nefis gorunuyor harika... lezzetininde muthis olduguna eminim.
sizlere afiyetler olsun.

sevgiler.

aleyna dedi ki...

gülaycım sen bu işi sanata döktün.fotolar muhteşem.e böyle görünen şeylerin lezzetinden şüphem yok.ellerine sağlık

karamel mutfak dedi ki...

vallahi görüntü harika ellerine emegine salık.

Arzu dedi ki...

Çikolata Soslu Pastanızın tadı da görüntüsü kadar harikadır diye düşünüyorum... elinize sağlık

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba arzu,
güzel yorumun için çok teşekkürler..

sevgilerimle