Bu Blogda Ara

20 Kasım 2014 Perşembe

Tart Kalıbında Patates Salatası

Tart kalıbını aldığımdan beri başka amaçlar için kullanıyorum:) Blogta bu salataya benzer bir çok tarif olmasına rağmen  sunum olarak size fikir vermesi açısından paylaşmak istedim. Daha öncede tart kalıbında kekirmik tatlısı ve kahveli irmik tatlısı yapmıştım.
malzemeler:
1 kilo patates
2-3 adet havuç
1/2 demet dereotu
2-3 dal taze soğan
1/2 demet maydanoz
1 çorba kaşığı tereyağ
1/2 limon
karabiber, kimyon, tuz
zeytinyağ
süslemek için;
yoğurt
mayonez
1 diş sarmısak
pul biber, nane
mısır
yapılışı: Patatesleri haşlayın. (haşlama suyuna 1 kaşık sirke koyabilirsiniz) Kabuklarını soyun. Derin bir kasede ezin. Tereyağı ekleyip karıştırın.  Havuçları rendeleyip, soteleyin. Patateslere ekleyin. Taze soğan, dereotu, maydanozu doğrayıp ekleyin. Limon, baharatlar ve zeytin yağı ekleyip karıştırın. Tart kalıbını streç flim ile kaplayın. Patatesli karışımı koyup, basırarak düzleyin. Bir gece buzdolabında bekletin. (2-3 saatte olur) Servis tabağına ters çevirerek alın. Bir kasede yoğurt ve mayonezi çırpın. Ezilmiş sarmısağı ekleyin. Üzerindeki boşluğa yayın. Dilediğiniz gibi süsleyin.
afiyet olsun...

11 yorum:

renkrenklezzet dedi ki...

Sunum harika, ellerine sağlık Gülaycım:))

Fincan Teyze dedi ki...

görüntü çok şık olmuş... Pasta havasında, ellerinize sağlık...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Gülaycığım ellerine sağlık sunum harika çok güzel görünüyor.

Adsız dedi ki...

Bugün denedim çok güzel bir tarif elinize saglik

Fatosca Tadlar dedi ki...

harika görünüyor, ellerine sağlık.
değişik sunumları seviyorum. aklımın bir köşesine yazdım :)))
çok öpüyorum seni,
sevgiler,

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
www.remtamutfak.com

Cigdem dedi ki...

Bence muhteşem bi lezzet. Tarifinizi denedim harika oldu. Özellikle şunu belirtmek isterim patates salatası yapmak çok kolay gibi gözükmesine rağmen patatesleri fazla haşlamadan ezmeden hakkını verebilmek çok kolay değildir. Bu salata patates püresinden yapıldığı için çok pratik, sofrada süper şık duruyor. Yapacak olanlara şiddetle tavsiye ediyorum. Gülay Hanımcığıma da tarif için sonsuz teşekkürleeer :)

remta dedi ki...

güzel bir paylaşım.. teşekkürler

Adsız dedi ki...

denedim çok beğenildi

Adsız dedi ki...

harika bir görüntü tarif için teşekkürler elinize sağlık

raybanoutlet001 dedi ki...

coach handbags
cincinnati bengals jerseys
coach outlet online
fitflops sale
polo ralph lauren
air jordan 4
coach outlet
washington redskins jerseys
skechers outlet
cheap ray bans