Bu Blogda Ara

26 Kasım 2014 Çarşamba

Dereotlu Havuçlu Poğaca

Geçen hafta sonu arkadaşımın oğlu Doruk Alp'in diş buğdayını yaptık. Hazırlıklara elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım. Sohbet arasında bizim memlekette diş buğdayı yapılmaz ama çocuk ilk yürümeye başladığında tay tay poğaçası yapılır dedim. Eş dost gelir ikramlar arasında poğaça da olur. Bir tanesinin içine para konur. Kime çıkarsa çocuğa hediye alır. Madem diş buğdayı için toplanıyoruz ben de poğaça yapayım. Tay tay çöreğini de yaparız dedim. Yani fotoğraftaki poğaçaların birinin içinde para var :) Diş buğdayın teması tavşan ve havuçtu ben de uygun olsun diye her zaman yaptığım poğaça tarifinde bir kaç değişilik yapıp bir de içine havuç ekledim. O gün tarif soranlar çok olunca buraya da yazmak istedim. Bu arada para halaya çıktı :)
Ben poğaçanın hamurunu geceden yoğurup, şekillendirip, üzerini örtüp, bir gece buzdolabında beklettim. Fırında vermeden bir saat önce çıkartıp, üzerine yumurta sarısını sürüp, pişirdim. Bu da poğaçaları sıcak sıcak servis etmek isteyenlere bir fikir olsun ;)
malzemeler:
250 gr. tereyağ
1 su bardağı yoğurt
2 adet yumurta
1 su bardağı ince rendelenmiş havuç
1/2 demet dereotu
1 adet kabartma tozu
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
5-5,5 su bardağı un
iç malzemesi:
lor ve beyaz peynir karışımı
1 yumurta akı
üzeri için:
1 yumurta sarısı 
1 yemek kaşığı sıvı yağ
susam, çöreotu yada çekirdek içi
yapılışı: Unu eleyerek geniş bir karıştırma kabına koyun. Ortasında havuz oluşturun. Yoğurdu, tereyağı, yumurtaları buraya koyun. (yoğurt, tereyağ, yumurtaları buzdolabından 1 saat önce çıkarın oda ısısında olsun) Şekeri, tuzu, havucu, ince kıyılmış dereotunu, ve kabartma tozunu ekleyip, yumuşak bir hamur yoğurun. Üzerini örtüp, bir saat dinlendirin. Bir kasede lor, beyaz peynir ve yumurta akını karıştırın. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp elinizde yuvarlayın. Avuç içinizde düzleyip, peynir karışımından koyun. Tüm uçlarından birleştirip yuvarlayın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine iki parmak aralıklarla dizin. Poğaçaların üzerine yumurta sarısı ve sıvı yağ karışımından sürün. çöre otu yada çekirdek içi serpin. 190 derece fırında 30 dakika pişirin.
afiyet olsun...

7 yorum:

Emine dedi ki...

merhaba gülay hnm ellerinize sağlık poğaça görseliyle muhteşem olmuş tadıda mükemmeldir. Gülay hnm havuç poğaçada hiç denemedim sormak istediğim havuç tatlı oluyorya hamura şekerde katınca poğaça şekerli olmuyormu ? yani şeker kullanmasak havucun şekeri var zaten sizin düşünceniz nedir cevabınızı bekliyorum sevgiler

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba emine hanım,
güzel yorumunuz için çok teşekkürler..
havuç eklenince çok tatlı olmuyor, tuzlu poğaça yiyormuşsunuz gibi..
havuç eklemek istemezseniz de olur..
zaten dediğim gibi klasik yaptığım poğaça tarifine havuç ve dereotu ekledim, içinde havuç olduğu için daha düşük derece de pişirdim..

sevgilerimle..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mutlaka deneyeceğim,eminim nefis olacak..ellerine sağlık canım.sevgiler..

BENİMDENİZİM dedi ki...

Ellerine sağlık değişik bir poğaça olmuş

Unknown dedi ki...

ilk defa duyuyorum bu adeti.ne güzel bir adetmiş.tay tay bence çok mantıklı.ellerine saglık.

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
www.remtamutfak.com

remta dedi ki...

güzel paylaşımınız için öncelikle teşekkürler.. vakit olduğunda denemek isterim..