Bu Blogda Ara

15 Ekim 2012 Pazartesi

Muzlu Tart

Çok uzun zaman önce aldığım tart kalıbımı dün çaya gelen arkadaşlarım için yaptığım bu muzlı tart ile deneme fırsatım oldu.. Lezzet olarakta,  görünüm olarak memnun kaldığım bir tart oldu..
Bu gün takvim doğum tarihimi gösteriyor. Dün bu yaşta da doğum günü kutlanır mı diyen ben, bu gün içimde ayrı bir heyecan var.. İyi ki doğdum ben:)
malzemeler:
2 adet yumurta
2 kahve fincanı toz şeker
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 kahve fincanı yoğurt
1/2 kahve ficanı kakao
2,5 kahve fincanı un
1 paket  kabartma tozu
1 paket vanilya
keki ıslatmak için; 1/2 çay bardağı süt
krema için:
1,5 su bardağı süt
1 çay bardağı toz şeker
1 adet yumurta sarısı
1 çorba kaşığı un (silme)
1 çorba kaşığı nişasta (silme)
1 çorba kaşığı tereyağ
100 gr. labne peyniri
1 paket vanilya
üzeri için:
1 adet muz
1 paket tart jölesi
yapılışı: Kek için şeker ve yumurtayı çırpın. Kakaoyu ekleyip karıştırın. Sıvı yağ ve yoğurt ekleyip, karıştırın. Un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyip ekleyin. Margarin ile yağlanmış tart kalıbına boşaltın. 175 derece ön ısıtma yaptığınız fırında 20-25 dakika pişirin. Fırından çıkarıp, ılınan keki servis tabağına alın. Süt ile özellikle kenarlarını ıslatın. Krema için; süt, toz şeker, yumurta sarısı, un ve  nişastayı bir tencereye alın. Muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin. Ocaktan alın. Labne peyniri, vanilya ve tereyağı ekleyip çırpın. Kekin boşlukta kalan kısmına kremayı boşaltın. Dilimlenmiş muz dilimlerini dizin. Üzerine tart jölesini dökün.
afiyet olsun....

21 yorum:

Özge'nin Oltası dedi ki...

Nice mutlu yıllaraaaa, daha nice nice yaşların olsun. İnsan yıllar ilerledikçe kutlama hevesini kaybediyor ama bence yine de kutlamak lazım, 1 seneyi daha sağlıkla geçirdiğimiz için şükretmek lazım :)

Bu arada ben de minik tart kalıpları almıştım bir kere yaptım sonra unuttum, bu tarifini deniycem mutlaka. Sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

İyi ki doğdun sen : )
Tebrik ederim daha nice güzel senelere...
Muzlu tart nefis olmuş, ellerine sağlık.

Ayten dedi ki...

Mutlu yıllar,tart nefis görünüyor.Selamlar :)))

ozge dedi ki...

Mutlu,guzel yillariniz olsun insallah...Ellerinize saglik...
Sevgiler

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Muzlu tart harika görünüyor.
Doğum gününüz de kutlu olsun.
Sağlıklı ve mutlu yıllar diliyorum.
Blogunuzu çok sevdim ve izlemeye aldım.
Ben de beklerim, sevgiler, Pırıl.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

nice senelere oh sefan olsun gülayım.
bizide davet etttin teşekkürler.
sana gülücükler gönderiyorum:)))))))))))))))))
ellerine sağlık:)))

Unknown dedi ki...

ellerine saglik
harika olmus
afiyet olsun :-)

sevgiler...

veee nice senelere :-)))

Sonu garanti tarifler dedi ki...

Ellerine sağlık.Tüm sevdiklerinle beraber nice mutlu yıllara.

tatlıhayat dedi ki...

Nice mutlu yıllara...Sevgiyle...

sevil şahin dedi ki...

Güzeller güzeli gülayım canım benim doğum günün kutlu olsun.. İyi ki seni tanıdım iyi ki hayatımdasın. Bakma bu ara sana kutlama yapamadık ama yaparız inşallah.. Malum beni bebiş çok yoruyor :)
Hayatında tüm isteklerin gerçek olsun hep mutlu ol hep beraber olalım..

Tarta diyecek söz yok enfes olmuş ellerine sağlık sana ve kızlara afiyet bal olsun..
sevgiyle kal

lezzettabağı dedi ki...

Mutlu yıllar olsun sevgili gülaycığım, tart bizim evinde vazgeçilmezidir. muzlayapıldığında tadına bayılıyorum ama hemen tüketilmezse kararıyorya onu sevmiyorum. ellerine sağlık. valla tart kalıbım var ama bu sıralar hiç mi hiç vakit bulamıyorum..sanki işler hep artarak gidiyor.

Mutfak Havlusu dedi ki...

ooo Gülay'cığım doğum günün kutlu olsun
pastan olsun tabi:-)

Unknown dedi ki...

Gülaycigim hayirli aksamlar canim.Ellerine emklerine saglik cok güzel görünüyor afiyetler olsun.

İnci Yemek dedi ki...

Gülayım nice huzurlu mutlu yeni yaşların olsun canım benim:) hep beraber inşallah.
Tart enfes gözüküyor her zaman hazırladıkların gibi ellerine sağlık canım.
öperim seni..

sekermutfagimiz dedi ki...

Gülay'cım tart muhteşem olmuştu, afiyetle yedik ellerine sağlık :))
Her yaşta kutlamak gerek doğum gününü, yaşı, senesi olmaz valla ))
Buradan tekrar kutluyorum seni.

Kocaman Öptüm
Nebiye

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Iyiki dogdun:) nice yillara

adultservis dedi ki...

Gayet hoş duruyo canım çekti..
film izle
youtube izle

Fatosca Tadlar dedi ki...

İyiki doğdun arkadaşım. Sağlık ve mutlulukla geçireceğin nice güzel seneler diliyorum. Tartın çok güzel görünüyor:))
Ellerine sağlık,
Sevgiler...
bana da beklerim
fatoscatadlar.blogspot.com

Hayatın Tatları dedi ki...

Tartı denedim ve sonuç muhteşem! Ellerinize saglık. İnşallah en kısa zamanda yayınlıycam :)

Adsız dedi ki...

Merhaba
türk kahvesi fincanı mı?
teşekkürler

raybanoutlet001 dedi ki...

seattle seahawks jerseys
ray ban sunglasses
nike soccer shoes
true religion outlet store
cleveland cavaliers
longchamp outlet
clippers jersey
nike trainers
coach factory outlet
philadelphia eagles jerseys