Bu Blogda Ara

22 Ekim 2012 Pazartesi

İçli Köfte

Bu köfteleri yapalı, fotoğrafını çekeli bir kaç hafta oldu. Buraya yazsam mı yazmasam mı kararsız kaldım. Kim daha önce hiç içli köfte yapmamış yada yapan birini görmemiş internetten bulduğu tarifle bu işe kalkışır diye düşündüm. Belki bir tane daha benden vardır dedim:) Ben kardeşimle birlikte kalkıştık. Gerçi kayınvalidesi fatma teyze çok güzel  yapar. Güzel iyi yapan bir kaç kişiyi arayarak püf noktalarını tarif istedi.. Hepsi hemen hemen aynı şeyleri söylemişti. Adana'ya gittiğinde yapım aşamaları görmüş. O sadece soğanları doğrama işinde katkıda bulunuyormuş. Tam imece usulu yapılıyor, kimi iç malzemesini, kimi yoğurmasını, beyler ise mangalda pişirme işini üstleniyor diye anlatıyordu.. Ben içli köfteyi daha önce yağda kızartılarak yada haşlanarak pişirildiğini biliyordum. Mangalda pişmiş halini de sevdim. İmkanınız varsa mangalda pişirmenizi öneririm.
İçli köftenin en zahmetli yanı bulguru yoğurma kısmı, burda bu işi ben üstlendim. Kardeşim ise içini hazırladı, şekillendirmeyi birdikte yaptık. En eğlenceli kısmı ise buydu.. Benim yaptığım şekiller fotoğraftaki gibi oldu. Kardeşim yaptıkları ise yuvarlak yassı ve büyüktü. Ne ben onun verdiği şekli verebildim ne o benimkiler gibi yapabildi.. Bu arada aşağıdaki ölçülerden altmış adet köfte hazırladık.. Kardeşimin yaptıkları normalden büyüktü onu da hesap edersek normal boyutta daha fazla köfteniz olur.. 
malzemeler:
1 kg. köftelik bulgur
400 gr. kıyma(yağsız)
2 adet yumurta 
2-3 çorba kaşığı salça(biber, domates karışık)
1 su bardağı irmik
1 su bardağı un
iç malzemesi:
1 kg. kıyma (yağlı)
10 adet kuru soğan
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çorba kaşığı salça
1/2 demet maydanoz
1 su bardağı ceviz (iri dövülmüş)
kimyon, karabiber, nane
yapılışı: İç harçı hazırlamak için; Soğanları yemeklik doğrayın. Bir tencereye sıvıyağı alın. Soğanları pembeleşinçeye kadar kavurun. Salçayı (biber, domates karışık) ekleyip, kavurmaya devam edin. Kıymayı ekleyip, rengi değişene kadar kavurun. Ceviz ve baharatları ekleyip, tatlandırın. Minik doğranmış maydanozu ekleyip, ocağı kapatın. Mümkünse bir gece buzdolabında bekletin. (iç harç şekil verirken soğuk olursa işinizi kolaylaştıracaktır.) Dış kısmı için: Bulguru yoğurma kabında normal su ile ıslayıp, üzerini kapatıp, 10-15 dakika bekletin. Kıymayı, yumurtayı, salçayı, irmiği ve unu ekleyip, arada su ekleyerek yaklaşık bir saat yoğurun. (kıvama geldiğini anlamak için elinizde yuvarladığınızda elinize yapışmıyorsa olmuş demektir.)  Elinize cevizden büyük parçalar kopartıp, yuvarlayın. İşaret parmağınızla ortasına yuvarlayarak çukur açın. Kıymalı harçtan doldurarak oval şekli vermeye çalışarak kapatın. İster bol yağda suda haşlayarak pişirin.

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Canim günaydinlar ellerine emklerine saglik afiyetler olsun .Nefis görünüyor köfteler .

Özge'nin Oltası dedi ki...

Yani tebrik ederim gerçekten. Çok zor bir şey olduğunu biliyorum içli köfte yapmanın. Muhtemelen ömrüm boyunca denemeye cesaret edemiycem :) Eline sağlık ve afiyet olsun :)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

nefis olmuş canım ellerinize sağlık
tam yöresinde yapılmış şekilde yalnızca hamur kıymasını özellikle yağsız olmasını tavsiye ederseniz iyi olur çünki yağlı kıyma köfteleri dağıtır
sevgiler hayırlı bayramlar:)

Unknown dedi ki...

Merhaba, benzer bir hikaye bende de var. Geçtiğimiz hafta ben de kolları sıvayıp bir kaç kere tattığım, yapımı konusunda da en ufak bir fikrimin olomadığı "içli köfte" işine giriştim. Sonuç fena olmadı. Uygun bir zamanda tarifini vereceğim ben de. Demek ki kalpler içli köfte konusunda seninle karşı karşıyaymış :)))

fatosun mutfagından... dedi ki...

nefiss görüünüyor..

ZEYNEP dedi ki...

Gülaycım merhaba yine döktürmüşsün eline sağlık dün senin peynirli üçgen böreğinden yaptım ailece severek yedik canım teşekkürler tarifin için

Unknown dedi ki...

harika ellerine sağlık
sevgiler

bittermutfakta dedi ki...

İçli köfteyi henüz denemedim.Ama umarım bi gün yaparım bende.Nefis görünüyor.Ellerinize emeğinize sağlık..
sevgiler

raybanoutlet001 dedi ki...

ugg outlet
jaguars jersey
nike tn
coach outlet
new york knicks jersey
nike store
coach outlet online
oakley sunglasses
jordan shoes
nike factory outlet