Bu Blogda Ara

20 Ocak 2011 Perşembe

Zeytinyağlı Yaprak Sarması

Bu sarmanın tarifini kuzenim Sibel ablamdan aldım.. Bu tarifi benden önce yapan diğer kuzenlerimde tadını anlata anlata bitiremiyorlardı. Tarif bana ulaştığında içindeki narekşinin miktarı gözümü korkutmuştu. Annemden öğrendiğim sarmadan farkı ise limon, salça, yağ miktarları daha fazla olması ve ek olarakta narekşisi olmasıydı. Geçen hafta galete unlu poğaçanın tarifini verdiğimde günümüzden bahsetmiştim.. İlk gün arkadaşlarım için yaptım. Bir gün sonra da evdekiler için hazırladım.. Tadına bakan herkesten olumlu sözler duydum. Aşağıdaki ölçülerin yarısı ile hazırladım.. Domates yerine yazın annemin hazırladığı domates sosu kullandım. Kullandığım narekşisi bağdat marka, çünkü yoğunluğu marka olarak değişiyor.. Tadına bakarak ilave etmenizi öneririm..

malzemeler:

  • 1kg pirinç
  • 6-7 adet soğan
  • 5-6 diş sarmısak
  • 2/3 demet yeşil soğan
  • 2/3 demet maydanoz
  • 2/3 demet nane
  • 3 çorba kaşığı biber salçası
  • 3 çorba kaşığı domates salçası
  • 3-4 domates
  • 1'er tatlı kaşığı nane, kimyon, karabiber
  • 3-4 tatlı kaşığı tuz
  • 1,5 su bardağı sıvıyağ
  • 1,5 su bardağı zeytinyağı
  • 2 adet limon
  • 150 gr. nar ekşisi
  • 750 gr. yaprak

yapılışı: Kuru soğanı yemeklik doğran. Harçı karıştıracağınız kaba alın. Tuz ile ovalayın. Yeşil soğan, maydanoz ve naneyi ince doğrayın. Kapın bir köşesine soğanı alın diğer boşluğa doğranmış yeşillikleri alıp ovalayın. Sarmısağı dövüp ekleyin. Pirinçi yıkayıp süzdürüp ekleyin. Yaprak hariç diğer malzemeleri ekleyip karıştırın. Yaprakları kaynar suya sokup 10 dakika bekletin. Suyun içinden alıp süzdürün. Herbir yaprağa harçtan alıp sarın. Uygun bir tencereye dizin. Ocağa alıp, kısık ateşte 10 dakika pişirin. Tencerenin üst yüzeyinden biraz küçük bir tabağı ters olarak sarmaların üzerine yerleştirin. 2,5 su bardağı sıcak su koyun. Suyu bitene kadar kısık ateşte pişirin..

14 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Gülaycığım elelrine sağlık çok severim.....

Adsız dedi ki...

iç harç kavrulmuyor sanırım

Sevil Şahin dedi ki...

Gülaym sen yaparsında kim beğenmez eminim şahane olmuştur .
ellerine sağlık tatlım
ben hep diyorum seni alan yaşadı :))
yada gel biz senle komşu olalım ne dersin :))

Saglıklımutfak dedi ki...

Bu konuştuğumuz tarif. çok da lezzetli duruyor. tam İstanbul usulu sarmışsın. eline sağlık canım

Aycan dedi ki...

Değişik bir sarma olmuş.Lezzetli olduğu her halinden belli.

Ellerinize sağlık.

selamlar;

aslı dedi ki...

En sevdiğim şey ince yapraktır. Süpper görünüyorlar. ağzım sulandı.

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
isminizi yazmadığınız için adınızla hitap edemiyorum:(
evet iç harç kavrulmuyor..

sevgilerimle

mihri dedi ki...

kesin yapıcam .canım

kalpkurabiye dedi ki...

canımm ellerine sağlık olsun:)
sarmanın her halini milletçe seviyoruz:) bizler için milli lezzet:))
sevgiler..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Ekşili ekşili nede güzel olmuştur.Görüntüsüde harika

Unknown dedi ki...

böyle çerez gibi tek tek yerim onları ellerine sağlık Gülaycım

Behiye Sönmez dedi ki...

Gülaycım bu iç harcı tarifini kuru patlıcan dolmasında kullansam olur herhalde demii ,, canım çekti vallahi ekşi ekşi :)

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olmuşlar olsaa da yesek canım sevgiler...

sarkaç dedi ki...

Nar ekşisi girdiği herşeye özel bir lezzet katıyor. Eminim çok güzel olmuştur. Ellerinize sağlık