Bu Blogda Ara

10 Ocak 2011 Pazartesi

Galete Unlu Poğaca

Hafta sonu arkadaşlarımla geleneksel günümüz vardı. Geçen ay evlenen arkadaşımız Nebiye'nin yeni evinde toplandık. Ben de giderken bu nefis poğaçalardan yaptım.. Aslında klasik poğaca tarifi ama dışına bulanmış galete unu ayrı bir tad verdi. Bizlerden tam notu aldı..

malzemeler:
  • 250 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 2 yumurta (1 tanesinin akı üzeri için)
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 adet kabartma tozu
  • 4,5 su bardağı un
  • içi için;
  • 5-6 tane patates
  • 6-7 dal maydanoz
  • beyaz peynir yada kaşar peyniri
  • karabiber, kimyon,
  • üzeri için;
  • galeta unu
  • yumurta akı

yapılışı: Hamur yoğurma kabına un hariç malzemeleri alıp karıştırın. Unu azar azar ilave edip yumuşak bir hamur yoğurun. Bir tencerede soyup doğradığınız patatesleri bir çay kağışı tuz ile haşlayın. Haşlanan patatesleri ezin ve diğer iç malzemeleri ile karıştırın. Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar kopartıp avuç içince hafifçe açılır. İçlerine iç malzemesinden birer tatlı kaşığı koyarak hamuru yuvarlak şekilde kapatın. Hamurun kapatılan kısmı altta kalacak şekilde tutup üzerine yumurta akına batırıp galeta ununa bulayın. Galeta unlu kısım üste kalacak şekilde yağlı kağıt serilmiş veya yağlanmış fırın tepsisine dizin. 200 derecede fırında 30 dakika pişirin.

24 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Bir dönem ne çok yapardım bundan . eline sağlık canım. ara sıra hatırlamak iyi oluyor.

pınar dedi ki...

Elinize sağlık.Güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle.

aslı dedi ki...

kayınvalidem yapar benimde. çayın yanında süpper olur. elinize sağlık.

Pembe Tatlar dedi ki...

Gülaycığım ellerine sağlık canım....

kalpkurabiye dedi ki...

canım Gülay'cığım;
ellerin dert görmesin..
poğaçalar nefis görünüyor..
sofralarınız hep muhabbetli, bereketli ve mutluluk dolu olsun:)

lezzet sarayı dedi ki...

canım nefis olmuş bu poğaçalar.ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.yiyenlerede afiyetler olsun.

Sevil Şahin dedi ki...

:) bu kadar olur hehehe bende haftasonu bunun kıymalısını yaptım :)) yakında yayında olur

tadı süper oluyor şiddetle tavsiye ederim

Ayrıca son zamanlarda evimi satmakla ilgilendiğimden çok fazla ziyaret yapamıyorum affola
sevgiler

Büyümeyen Çocuk dedi ki...

çok güzel görünüyor ve pratik en kısa zamanda deniycem ellerinize sağlık

Nehir Butik Pasta dedi ki...

galeta unu farklı bir tat veriyor
ellerine sağlık arkadaşım

sarkaç dedi ki...

Ben ilk kez duydum. Harika görünüyorlar. Ellerinize sağlık

sarkaç dedi ki...

Ben ilk kez duydum. Harika görünüyorlar. Ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

süper görünüyor top top ellerine sağlık Gülaycığım

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik cok güzel görünüyor hayirli aksamlar gülaycim öptüm.

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık çok leziz olmuşlar iştah açıyor sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik Gulay'cigim, hic denemedim. Harika gorunuyor.

Guzel bir hafta diliyorum, sevgi ve selamlar.

Bayram Kombesi dedi ki...

Ellerine saglik, sen yaparsinda tam not almaz mi hic:)

Tümay Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis duruyorlar...

sevimin sayfasi dedi ki...

nefis görünüyorlar, cayimin yanina bir tanecik aldim, mmmhhh ellerine saglik

pelince dedi ki...

Ben hiç denemedim,çok güzel gözüküyor...
Gülaycım ellerine sağlık...

mihri gül dedi ki...

yaa çok güzelll .hafta sonu yababilsem ellerine sağlık canım ya ne güzel görünüyor pofidik pofidikkk:)))

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

Merhaba bende denemiştim çok güzel oluyor ellerine sağlık sevgiler..

Ayşecik dedi ki...

Bu poğaçayı bir gün önce yapıp ikram etsek lezzeti nasıl olur. Ya da hazırlayıp fırına verme işlemini servis edeceğimiz gün yapsak sorun olur mu?
Yani ikram edeceğim günden önce ki hazır etmek istiyorum. Bana ne önerirsiniz?
Sevgiler..

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba ayşecik,
bu poğaca ılık olarak servis etmeni öneririm, en azından bu galete unlu poğaçaları ılık olarak yemesi benim hoşuma daha çok gidiyor. şöyle yapabilirsin hamuru yoğurup, ister buzdolabın alt kısmında işter buzluk kısmında bekletebilirsin. buzluk kısmında bekleteceksen fırına verme saatinden 1 saat kadar önce çıkarman gerekir. sen bir gün önce hazırlamak istediğin için alt kısmındada beklete bilirsin. yanlız şekil verip, yada vermeden dışarıda bi yarım saat bekletirsin iyi olur. iç harçını da bir gün önceden hazırlayıp dolapta bekletirsin. servis etmek istediğin gün sadece şekil verip, pişirirsin. umarım yardımcı olabilmişimdir.

sevgilerimle