Bu Blogda Ara

31 Ocak 2011 Pazartesi

Galete Unlu Tatlı

Bu tatlıyı aylar önce bir gün toplantımıza Nihal arkadaşımız getirdiğinde tadmıştım. Hepimiz çok beğenmiştik. Hemen tarifini aldık. Arkadaşım bu tatlının adı için sosyete tatlısı demişti. Evdeki yemek dergileri karıştırken çok önceden bu tarifi denemek için sayfasını katladığımı gördüm. Dergideki adı galete unlu tatlı diye geçiyordu. İki tarif arasında miktar farklılıkları vardı. Ben arkadaşımın tarifi ile yaptım.

malzemeler;
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 1 paket kabartma tozu
  • keki ıslatmak için:
  • 3 çay bardağı ılık süt
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • muhallebisi için;
  • 3,5 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı mısır nişastası
  • 2 çay bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti+1 su bardağı süt

yapılışı: Yumurta ve şekeri çırpın. Sırasıyla sıvıyağı, hindistan cevizi, galete unu, kabartma tozunu ve iri dövülmüş cevizi ekleyip karıştırın. Kare borcamı yağlayıp karışımı dökün. 160 derece fırında 20-25 dakika pişirin. Ilık süt ve şeker karışımı ile keki ıslatın. Muhallebi için krem şanti ve vanilya hariç malzemeleri bir tencereye alın. Karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Muhallebi ılındığı zaman, sütle çırptığınız krem şanti ve vanilyayı ekleyip çırpın. Isladığınız kekin üzerine muhallebiyi dökün.. En az 2-3 saat buzdolabında bekletin. Dilediğiniz gibi süsleyip servis edebilirsiniz..

afiyet olsun...

20 yorum:

Ferkay dedi ki...

Biliyorum çok güzel oluyor. Pasta gibi olmuş ellerine sağlık Gülaycım.

Saglıklımutfak dedi ki...

hıım değişik ellerine sağlık canım

Güloanne mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık nefis bir lezzet

Ordanburdanhayattan dedi ki...

bilirim bu tatlıyı ben de yemiştim bir defa. çok güzel ama seninki, elinin değdiği herşey nasıl güzel oluyor yaaa:)) ellerine sağlık

Gülcan dedi ki...

TATLILARA BAYILIRIM HARİKA GÖRÜNÜYOR ELİNİZE SAĞLIK SEVGİLER.

Unknown dedi ki...

Canım mutlu haftalar ellerine sağ
lık bendede yayınlanmayı bekliyor:)
öpüyorum.

Aycan dedi ki...

Ellerinize sağlık çok leziz görünüyor.


selamlar;

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler..

tub@ dedi ki...

ellerine sağlık gülay'cım harika görünüyor, sevgiler

Unknown dedi ki...

Hakikaten harika bir tatlı eline sağlık Gülay
sevgiler

Adsız dedi ki...

http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
yemek etkinliklerinin SEVGILIYE OZEL TARIFLER *10* " Etkinliğine
ben http://balpare.blogspot.com/ ev sahibeliği yapacağım
30 Ocak-20 subat tarihleri arasında düzenlenen Sevgiliye Ozel Tarifler
Sevdiceğinize hazırlayacağınız tatlı,pasta,börek,yemek,çorba,salata vb.. her tarif kabulümdür.öyle aman aman illa özenilecek,harikulade şeyler beklemiyorum.hazırlayabileceğiniz ölçüde ne yapabilirseniz yeter. Sevdiceğiniz ne sever onu düşünün.en çok sevdiği çorbayı pişirip üstüne nanesini,pul biberini,yağını şöyle kalp şeklinde koymanız bile hem bir gülümseme sebebi olur,hem de etkinlik için harika bir resim.amann bizimki sevmez öyle şeyler demeyin.erkekler,babalar sevgilerini pek göstermezler.ama böyle küçük bir jest bile yaşı kaç olursa olsun içten içe (hani göstermese,belli etmese bile ) çok hoşuna gidecektir. sütlaç yapın mesela bir de tarçından kalp kondurun tamamdır.( şimdi bütün tarifler sütlaç olurmuş sakın ha:))))ben de yayınlarmışım etkinlik sonunda dermişim ki sevgiliye özel tarifler etkinliğimizin rakipsiz tek tarifi sütlaç oldu:) altına da link verirmişim Ayşe usulü sütlaç için tıklayın,Fatma usulü sütlaç için tıklayın.. sevgi ile yapılmış tüm ,sevdiceğin sevdiği bütün lezzetler olabilir. yanına bir kalp,(e tabi salata yapmışsak kalbi nereye konduracağız diyosunuz dimi:)-o zaman da yanına mini bir kurdele gül bile olsa tamamdır.)
yani ne diyeyim ,nasıl kandırıvereyim sizi katılmanız için:)
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/
adresine başvurabilirler..

Adsız dedi ki...

Aynen katılıyorum

www.oyundak.net

hdidem95 dedi ki...

merhabalar rica etsem bu linke bakarmısınız sizinmi?sevgiler
http://www.sagliktakadin.com/saglik/yemek-tarifleri

kalpkurabiye dedi ki...

canım Gülaycığım,
ellerine sağlık:)
pasta gibi şaheser birşey olmuş bu tatlı pek bir beğendim:)
emeklerine sağlık:))
sevgilerimle..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

hakikaten farklı bir tarifmiş, tatmak lazım, nedense bu sefer tatmadan anlamak istemedim :))) ellerine sağlık şaka bir yana sunum çok şeker olmuş.

Avrupa'da yasam dedi ki...

harika ne tesadüf benim de aklima geldi bugün bende bir dergi degörmüstüm ama hangisi bilmiyordum,internette vardir dedim bir de ne görüyiim siz hazirlamissiniz bile.kismet olursa ben de yarin yparim.sunumu da güzel olmus ellerinize saglik...

ebru dedi ki...

cok sik olmus.
bende yapiyorum bu tatliyi herkes bayiliyor, soguk soguk pek nefis oluyor, kibris tatlisi diye biliyorum. yazi hatirlatti bana.
eline saglik.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Gülay,
Galeta unlu tatlı tarifi ararken senin tarifinle karşılaştım, hemen denedim, tadı ve görüntüsü çok hoşumuza gitti : )
Bugün sayfamda yayınladım, ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

merhabalar tarifleriniz harika yanlız bir sorum olucak acaba kek sıcakken mi ılık süt dökülecek?

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba (adsız)

güzel sözleriniz için çok teşekkürler..

kek soğuduktan sonra ılık süt ile ıslatıyorsunuz..

şimdiden kolay gelsin size..

sevgilerimle..