Bu Blogda Ara

4 Ocak 2011 Salı

Tuzlu Kurabiye

Alperen bebeğe yaptığımız baby shower partisinden bir lezzet daha. Tabi o gün kadar yiyeceğin arasında çok farkedilmeyen bir lezzet olmuştu.. Parti sonrası yaptığım paket servislerinden ise çok güzel yorumlar aldım.. Ama ben daha hamuru açıp kalıpla kestiğim an güzel bir lezzet olacağını anlamıştım yanılmamışım..

malzemeler:
  • 1 kutu krema(200ml)
  • 250 gr. tereyağ(margarinde olabilir)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 3,5-4 su bardağı un
  • üzeri için:
  • yumurta sarısı
  • susam, çöreotu

yapılışı: Hamur malzemelerini derin kasede yoğurun. Hamuru buzdolabında 1-2 saat bekletin. Dinlenmiş hamuru tezgaha un serperek merdane ile açın. İstediğiniz şekilli kurabiye kalıpı ile kesin. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. Üzerine yumurta sarısı sürün. Susam ve çöreotu serpin. 175 derece fırında 20-25 dakika pişirin..

20 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım dünkü tarifte harikaydı bu da nefis ellerine sağlık sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

Bir bunun tadına bakamamıştım o gün. Ama diğer her şey gibi süper olduğuna eminim:) sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

canım Gülay'cığım;
daha önce tuzlu kurabiyelerde hiç krema kullanmamıştım esasında çok mantıklı ve lezzetli bir karışım olur değil mi?
birdahaki yapışımda deneyeceğim bunu canım:)
ellerine emeklerine sağlık:)

pınar dedi ki...

daha önce kurabiyede krema kullanmamıştım.
Lezzetli görünüyor.Elinize sağlık.

lezzet sarayı dedi ki...

oyyy gülaycım nefis olmuşlar bayıldım resimden alıp tek lokmada yiyesim geldi.ellerine sağlık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Mmm güleyım ellerine sağlık.Zaten şu krema nasıl bişise girdği yerde güller açıyor benim için:)

Gönülünce dedi ki...

Görüntüden harika oldukları belli..Ellerine sağlık canım...

Sevgiler...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Gülaycığım ellerine sağlık.Çok şık görünüyor kurabiyeler..
Kurabiyede krema ilginç geldi denemek lazım ..
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

O gün annem rahatsızlanmamış olsa ben de aranızda olacaktım ve bütün bu güzelliklerin tadına bakabilecektim ellerine sağlık Gülaycım

Nehir Butik Pasta dedi ki...

krema gevreklik katmıştır tadını tahmin edebiliyorum nefis olmuş
ellerine sağlık arkadaşım

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyor elinize sağlık sevgiler.

Adsız dedi ki...

harika bir site.tuzlu tarifi ararken buldum sizi.bir sorum vardı.bu tarifteki krema bildiğimiz çorbalara konan kutu krema mı?şimdiden teşekkürler

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
iyi ki internette tuzlu kurabiye tarifi aramışsınız:)
güzel sözleriniz için çok teşekkürler..
evet tarifteki krema bildiğimiz çorbalara konan kutu krema;)

sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

kabartma tozunun olmadığını gördüm.Sorun olmaz mı?

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
evet kabartma tozu yok:)

sevgiler

Cemile dedi ki...

MARGARİN ERİTİLECEKMİ ODA SICAKLIĞINDA MI OLACAK

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba cemile hanım,

oda sıcaklığında olacak..

sevgiler..

leylaileyemeksaati dedi ki...

ellerinize saglik banada beklerim

Tuba dedi ki...

Tuzlu kurabiye tarifi ararken buldum tarifinizi.denedim. çocuklar ve büyükler kısacası herkes çok beğendi. Emeğinize sağlık. Sevgiler.

gülay mutfakta dedi ki...

Tuba hanım
çok teşekkürler


sevgilerimle...