Bu Blogda Ara

3 Haziran 2009 Çarşamba

ÇİLEK SOSLU MUHALLEBİ

Geçen hafta sonu yaptığım bir tatlıydı evde çok beğenilerek yendi.
malzemeler
muhallebisi için:
  • 1 lt.süt
  • 1 bardak şeker
  • 1 bardak un
  • 1 yumurta
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
üstü için:
  • 750 gr. çilek
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı nişasta

süslemek için:

  • hindistan cevizi

yapılışı:muhallebisi için vanilya hariç tüm malzemeleri bir tencereye alıp orta ateşte sürekli çırpma teli ile karıştırarak muhallebi kıvamına getiriyoruz. göz göz olunca 5 dakika kaynatıp vanilyayı ekliyoruz. ocağın altını kapatıyoruz.mikserle 5 dakika çırpıyoruz. borcamın güzelce her yerine döküp kaşığın tersi ile düzeltiyoruz.(ben dikdörtgen borcam kullandım) çilekleri robotta püre haline getirip bir tencereye alıyoz. üzerine şeker ve nişastayı ekleyip bir taşım pişiriyoruz. ılık muhallebinin üzerine döküp kaşığın tersi ile düzeltiyoruz. buzdolabında iyice soğutup. servis edeceğimiz zaman üzerini hindistancevizi ile süslüyoruz.

afiyet olsun...

21 yorum:

aleyna dedi ki...

ARKADAŞIM .GÜNAYDIN .TATLIN GÜZELE BENZİYOR.EŞİMİN FAVORİSİDİR.BİR YAPAYIM SEVİNDİREYİM ADAMCAĞIZI.TEŞEKKÜRLER.KOLAYLIKLAR.

Disalce dedi ki...

canım ellerine sağlık...nefis bir görüntü...

çilek sosu çok yakışmış..

öptüm..

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım görüntü süper .. tadıda öyledir kesin.. afiyetler olsun

Mutfaknotlari dedi ki...

canım ellerine sağlık çilekli çilekli başladık hepimiz
tatlın nefis görünüyor
bende düşünüyorum sütlü bir tatlı
sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

bende geçenlerde yapmıştım bizde çok sevilir bu akşam yine yapıcam.seninki de harika olmuş ellerine sağlık cnm

Sevil Şahin dedi ki...

TÜTÜ MAŞALLAH CANIM BENİM ELLERİNE SAGLIK NEFİS OLMUŞ NEFİSSS

pelince dedi ki...

Hafif ve tam bir yaz tatlısı olmuş,ellerine sağlık...
Sevgiler...

hanife dedi ki...

tam yaz tarifi olmuş eline sağlık afiyet olsun

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlık.Sütlü tatlılara bayılırımmm .

Adsız dedi ki...

eline sağlık ablacım çok güzel olmuş bizde denedik :)
kardeşin nuray

Şengülce dedi ki...

Annem muhallebi bu kadar güzelmi olur çilek ne güzel yakışmış
ellerine sağlık canım..

Pasta Perisi dedi ki...

çok pratik bir tatlı.. geçen misafirim gelecekti hemen tavuk gögsü yaptım ve üzerine çilekten sos hazırladım. afiyetle yedik. ellerine sağlık canım....

made in funda dedi ki...

canım nefis bir görüntü.beğenilerek yenmesine şaşmamalı.ellerine sağlık..

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım çileği çok seviyorum özelliklede sütlü tatlılara çok yakıştırıyorum:)

ezginame dedi ki...

canım ellerine sağlık tüm tariflerin harika bitanem hayırlı cumalar sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık gülay ablacım evlenince eşime yaptırırım :)))
cengiz_NİĞDE

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık gülay ablacıkkk inşallah ömrünün sonuna kadar mutfaktan çıkamazsınnn :D

Adsız dedi ki...

cengiz kardeş senin eşin olacak şahıs bu işlerden hiç çakmaz haberin olaaaa.... bir DOST....

Adsız dedi ki...

ONUN İÇİN BU SİTEYE ÜYE OL DA tarifleri ezberle evlenince yaparsınn

Eylül dedi ki...

Gülay'cım ellerine sağlık lezzetli ve hafif bir tatlı yapmışsın bizde çok severiz ama geçen gün sana yorum bırakmaya geldiğimde çilekli köpük pastanla karşılaştık kızım çok beğendi aklımız onda :) en kısa zamanda yapılacak tabi ben tariflere dalınca yorum bırakmadan gitmişim:))
Şu an barbekü partisindesiniz sanırım gelmeyi çok istedim ama bu hafta çok yoğundum son siparişide biraz önce gönderdim siz orda eğlenirken bende rüyamda sizlerle olurum herhalde:)))
Annenin ellerinden öperim canım pastalarımı beğendiğinize çok mutlu oldum ayrıca arkadaşın Yaseminede selamlarımı ilet lütfen tekrar görüşmek dileğiyle öpüyorum canım..
----------
burda böyle bir yorum olması gerekiyordu ama yok galiba bir sorun olmuş bende başka yere kaydetmişim..gülme)))) hala hatırlamıyorum o gün ne olduda bu yorum sana gitmedi:)))
Nedendir bilmem bu kaçıncı bir türlü kısmet olmadı yorum bırakmak ama bu sefer kesin:)))inşallah..
kusuruma bakma öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

mrb lar ben çok beğendim nasılda hayat vermişsiniz yiyeceklere . ben az beceriksizim de günüm için muhallebi yapmak istiyorum ama çilekli ve çilek jöleli kek kalıbında ama nasıl yaparım bilmiyorum malzemeler ne kadar olur bilmiyorum yardımcı olurmusunzzzzzzzzzzzzz