Bu Blogda Ara

11 Haziran 2009 Perşembe

ÇİKOLATALI PASTA

çikolata rüyası:))
Bu pastayı nevin & halit çiftinin yemek davetine götürmek için yapmıştım. Bizim evde (ben hariç) çikolatalı pastalar pek sevilmez, onların çok sevdiklerini bildiğim için, fırsat bilerek yoğun çikolatalı yapmak istedim.
malzemeler
pandispanya için:
  • 8 adet yumurta (sarı ve akları ile ayrı ayrı pandispanya yapılacak)
  • 1,5 bardak toz şeker
  • 2 bardak kakaolu kek un
  • 1/2 bardak nişasta
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 çorba kaşığı nescafe klasik
  • 1 çay bardağı kaynar su
  • 1 tatlı kaşığı şeker

kreması için:

  • 2 paket krema (200ml)
  • 2 paket bitter çikolata (240 gr)

üzeri için:

  • çikolatalı krem şanti+1 bardak süt
  • damla çikolata

yapılışı:

kremanın hazırlanışı: Bir tencereye kremalarımızı boşaltıp çikolatalarımızı küçük parçalara bölüp kısık ateşte karıştırarak erimesini sağlayalım. İyice soğuduktan sonra mikserle koyulaşana kadar çırpalım. Kremamız hazır.

pandispanyanın hazırlanışı: Kaynar suyumuza nescafemizi döküp iyice karıştırıp soğuması için bir kenara bırakıyoruz. Yumurtalarımızın sarılarını ve aklarını ayrı kaplara ayırıyoruz. Sarılarını mikserle iyice çırpıyoruz. Şekerin yarısını da döküp beyazlaşıncaya kadar çırpıyoruz. Soğumuş olan nescafemizin yarısını ilave ediyoruz.Unumuzun yarısını, nişastamızın yarısını ve kakaomuzu karıştırıp eleyerek ekleyip karıştırıyoruz.Yağlı kağıt serilmiş 22 cm. kelepçeli kek kalıbımıza döküp, 185 derecede ayarlanmış fırınımızda pişiriyoruz. İkinci pandispanyamız için ayırdığımız yumurta aklarını iyice çırpıyoruz. Kalan şekerimizi ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Kalan nescafemizi de ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Kalan unumuzu ve kalan nişastamızı eleyip, ekliyoruz ve iyice karıştırıyoruz. Yağlı kağıt serilmiş 22 cm. kelepçeli kek kalıbımıza döküp 185 derece fırında pişiriyoruz. En az 5 saat soğumasını bekliyoruz. Soğuyan pandispanyalarımızı iki kata ayırıyoruz. Böylece 4 katımız oluyor. Servis yapacağımız tabağa kelepçeli kek kalıbımızın çemberini koyup yumurta sarıları ile yaptığımız pandispanyanın bir katını yerleştiriyoruz. Şekerli süt ile hafif ıslatıyoruz.(ben bu işlemi yumurta fırçası ile yapıyorum her yeri eşit miktarda ıslanıyor) Üzerine hazırladığımız kremayı eşit bir şekilde sürüyoruz. Sonra yumurta akı ile yaptığımız pandispanyanın bir katını koyup ıslatıyoruz. Kremadan sürüyoruz. Bu işlemleri bir kez daha tekrarlıyoruz. Çemberimizi çıkartıp hazırladığımız krem şanti ile üzerini kaplıyoruz ve damla çikolata ile süslüyoruz. Siz isterseniz bitter çikolata rendeleyip kenarlarını kaplayabilirsiniz. (ben pandispanyayı gece yaptım sabah kremaları katların aralarına sürdüm. onun akşamında çemberi çıkartıp krem şanti ile kapladım.böyle de bir gece bekletip ondan sonra servis yaptım.)

1 yorum:

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık Gülay. Tanıştığımıza çok memnun oldum.Tekrar görüşmek üzere.