Bu Blogda Ara

24 Mart 2014 Pazartesi

Vişne Soslu Yoğurt Pastası


çakma cheesecake :)
Ben geldim :)  Herkese kocaman merhaba. Bu defa öyle böyle değil ara çok uzadı. Şuan yazarken o kadar heyecanlıyım ki. Çok özlemişim. Öncelikle beni telefonla arayıp yada mail gönderen takipçi arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Unutulmadığımı, merak edenlerin ve bloğun ziyaretçileri olduğunu, bilmek çok güzel :) Bu uzun aranın nedeni ise ilk zamanlarda tamamen yoğunluk gerek iş yerindeki gerekse evdeki tatlı telaşlardandı. Evdeki tatlı telaşlar derken Tülay kardeşimin bir kızı oldu yani Zeynep'in kardeşi Ayşegül :) Nuray kardeşime ekim ayında bir Çorumda bir İstanbul'da iki düğün yaparak evlendirdik:) 
Tabi diğer etkenler ise ınstagram ve facebook :) Akıllı telefonlar hayatımıza girdikten sonra çek fotoğrafı anında paylaş. Blog öyle mi? tabi buranın yeri ayrı :) Bu defa söz kayıplara karışmayacağım ;) 
malzemeler: 
tabanı için:
1,5 paket eti burçak
100 gr. tereyağ
ara kat için:
2 adet yumurta
800 gr. tikveşli altın kaymaklı yoğurt
1 paket vanilyalı puding
üzeri için:
1 su bardağı vişne
1 su bardağı su
1 çorba kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı nişasta
yapılışı : Bisküvileri rondodan geçirin. Erimiş tereyağ ile karıştırın. 24 cm. kelepçeli kalıbın tabanını kaplayın. Büyük bir kasede yoğurt ve pudingi çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyip karıştırın. (fazla çırpmayın) Bisküvi tabanın üzerine dökün. Ön ısıtma yapılmış 175 gr. fırında 1 saat pişirin. Sos için vişneleri rondodan geçirip diğer tüm malzemeler ile birlikte bir tencereye alın. Karıştırarak beş dakika kısık ateşte pişirin. Soğuyan yoğurt kekin üzerine yayın. Buzdolabında bir gece dinlendirin.  afiyet olsun...
Gülay'ın Önerileri ;

  • pudingi kakaolu kullanıp, üzerine çikolatalı sos hazırlayabilirsiniz. tabi bisküvide kakaolu olsun.
  • puding orman meyveli kullanıp üzerine çilek ile sosta yapabilirsiniz.
  • ben yaptığım gibi yazdım tatlı ekşili lezzetleri seviyorum bana göre lezzeti tamdı. Siz biraz tatlı olsun derseniz yoğurtlu karışıma ve sosa birer kaşık pudra şekeri ekleyebilirsiniz.

9 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Senin tariflerin her zaman benim için garantidir ellerine sağlık sevgiler..

Özge'nin Oltası dedi ki...

Gülaycım ellerine sağlık, çok hafif bir tatlı gibi gözüküyor. Bir kenara kaydettim deniycem ben de. Ellerine sağlık.

birsence dedi ki...

10 numara 5 yıldız

PAPATYA PRENSES dedi ki...

eh yani zahmet olmuş Gülaycım :))

çakma da olsa enfes görünüyor. ellerine emeklerine sağlık.

bircanın renkli dünyası dedi ki...

en dıyettetyım gormedım o resmı*-*

Sevil Şahin dedi ki...

Yuppi şükür kavuşturana
evet sosyal medyada paylaşım yapıyoruz ama burası farklı kuzum gel yaz lütfen yaz gözlerim seni çok arıyor benim :)
Sevgili minenin dediği gibi senin tariflerin çok özel bunu da not ettim.
Yapacağım ellerine sağlık

filizceyemekler dedi ki...

Hoşgeldiniz, özlettiniz kendinizi... burası farklı...
Yoğurtlu ve pudingli farklı bir pasta olmuş nefis görünüyor...ellerinize sağlık..sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Sunumun harika ellerine sağlık Gülaycığım...

GG Modz dedi ki...

nice to see a great a post thanks for sharing with us. Keep it up and share informative content with us.