Bu Blogda Ara

24 Temmuz 2013 Çarşamba

Fırın Sütlaç

Burada fazla sesimin çıkmadığına bakmayın bu aralar mutfakla pek haşır neşirim.. İşten eve geldiğimde iftar vaktine kadar iki buçuk saat oluyor. Bu zaman aralığının çoğunu mutfakta geçiriyorum.. Fırın sütlaç ise dün akşamın tatlısı idi.. 
malzemeler:
1 lt. + 1 çay bardağı süt
1 su bardağı tozşeker
1 çay bardağı pirinç
2 çorba kaşığı nişasta
1 adet yumurta sarısı
1 çay kaşığı vanilya
2 su bardağı su
yapışılı: Pirinci yıkayıp, 2 bardak su ile kısık ateşte 15-20 dakika kadar pişirin. 1 çay bardağı soğuk süt ile nişastayı eritin. Soğuk sütü, şekeri ve nişastayı pirinçe ekleyin. Karıştırarak kaynayana kadar pişirin. Bir kaseye 2-2,5 kepçe sütlaç ayırın, yumurta sarısını ve vanilyayı ekleyip karıştırın. Tenceredeki sütlaçı fırına dayanıklı kaselere paylaştırın. 20 dakika kadar üzerinin kabuk tutmasını bekleyin. Yumurta karışımlı sütlaçı üzerine sürün. Sütlaçları bir tepsiye alın. Sütlaç kaselerinin yarısına gelecek şekilde tepsiye su koyun. Fırını 200 dereceye ayarlayıp sadece üst kısmını çalıştırın. Tepsiyi üst tarafa yakın olacak şekilde fırına yerleştirin. Sütlaçların üzerini kızarana dek fırında tutun. Fırından çıkarıp 2 saat kadar oda sıcaklığında beklettikten sonra isterseniz hemen yiyin, isterseniz buzdolabında bekletip soğuk olarak yiyin.

afiyet olsun.

37 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

bircanın renkli dünyası dedi ki...

ellerine sağlık :D

MERVE dedi ki...

asıl yeri Hamsiköydür fırın sütlaçın :)
elinize sağlık ..

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım sevgiler..

lezzettabağı dedi ki...

Gülaycığım fırın sütlacını bende çok severim aslında hatırlattığın iyi oldu çünkü hafif olsun diye sütlü tatlıları tercih ediyoruz daha çok.. eline sağlık sağlıkla sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

nişasta tepelememi olcak acaba t

Unknown dedi ki...

tam fırın sütlaç olmuşşş ellerine sağlık. bayıldım...

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,

nişasta tepeleme olmayacak, kaselere paylaştırırken biraz sulu gelsede soğudukça kıvam alıyor..

sevgilerimle

Aklımdan Geçenler Mideme Düşenler dedi ki...

çok severim ama üzerinin yanık karamelsi tadına bayılırım ellerinize sağlık

çatlakkafe dedi ki...

ellerinize sağlık

Asyadan Esintiler dedi ki...

Hayırlı bayramlar.Her şey gönlünüzce olsun...

eminem dedi ki...

harika

hulyali tarifler dedi ki...


Görüntü şahane ellerinize sağlık sevgiler.

roman havası dedi ki...

elinize saglık

Unknown dedi ki...

Elinize sağlık Tabela

gökhan dedi ki...

Elinize sağlık.

SurCam Balkon dedi ki...

Ellerinize sağlık. Katlanır Cam Balkon
Eşiksiz Sürme Cam

Admin dedi ki...

Makale güzel olmuş arkadışım Digi Tv Başarılar Diler..

Adsız dedi ki...

Eşim bugün sütlaç istemişti. Hiç yapmamama rağmen biraz cesur davranıp yaparım dedim ve tarifinizi buldum sütlaçım şimdi soğuyor :) henüz tadına bakmadım ama görüntüsü muhteşem oldu.Tarifiniz için çoooooookkk teşekkürler

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık mükemmel görünüyor :))
http://beyazkelebeginruyasi.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

Hımm nefis görünüyor. Sütlaca bayılıyorum ben. :) Pek zamanın olmadığı için evde sütlaç yapmıyorum. Hep Tatbak’tan alıyorum oranın sütlaçları mükemmel. Sütlaç sevenler mutlaka Tatbak’ın sütlacını denesin bence. :)

yemek tarifleri dedi ki...

Ellerinize sağlık güzel olmuş. Soğuk olarak tercih etmeye çalıştığım favori tatlım. :)

SurCam Balkon dedi ki...

Ellerinize sağlık.Katlanır Cam Cam Balkon

Hatice OKTAY dedi ki...

gülay hanım bloğu braktınızmı artık yazmıyorsunuz*

Hatice OKTAY dedi ki...

gülay hanım bloğu braktınızmı artık yazmıyorsunuz*

esradan dedi ki...

görüntü harika.eminimki lezzetide öyledir.sevgiler

Videomis dedi ki...

Ben buna bayılıyorummmm

tabela dedi ki...

en sevdiğim tatlıdır :D

Adsız dedi ki...

yapıyorum ama her defasında çok kuru oluyor tam tarif yapsamda pirinç bir su bardagı kadar koyuyorum herşey tam kararında ama kuru oluyor üstü gayet güzel kızarıyor ama kuru :@

Tabelacı dedi ki...

Güzel tatlı

emre dedi ki...

fırın sütlaç güzel olur.

erkan dedi ki...

Güzel Tatlıdır Sütlaç http://www.tabelamerkezi.net http://www.tabelaciyiz.biz http://www.tabelam.net

tabela dedi ki...

en sevdiğim tatlılardan birisidir. hımmm bayılırım sütlaca özellikle fırınlısına :)

tabelacı dedi ki...

Çok güzel Hımmm. Sevdim ben bu işi ellerinize sağlık

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba pirinc bir cay bardagi orda yanlış yapiyorsunuz sanirim

elektrikli motosiklet dedi ki...

Ne zamandır elektrikli motosiklet satan dükkanımızdaki personelimize yedirmedim en kısa zamanda yedircem.

Nehal Preet dedi ki...

Get right out of your door. It's the liquor store. Looking for your favorite beer, wine, or liquor? Wish you could get alcohol right to your door? For more information please visit our website Dial A Bottle Toronto, Dial A Bottle Ottawa, and much more.