Bu Blogda Ara

13 Kasım 2012 Salı

Haşhaşlı Kek

Haşhaşlı çörek, haşhaşlı lokum, haşhaşlı börekten sonra şimdi haşhaşlı kek, bakalım sırada ne var:) Bu keki haşhaş ezmesi bulamazsanız tahin ceviz ikilisi ile de güzel olacağını düşünüyorum..
malzemeler:
1,5 su bardağı süt (ılık)
1/2 su bardağı su (ılık)
3 çorba kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı sirke
1/2 paket yaş maya
4,5 su bardağı un
içi için: 
150 gr. margarin
1 su bardağı haşhaş ezmesi
2 çorba kaşığı tahin
1 çay bardağı sıvıyağ
2-3 çorba kaşığı toz şeker
1 çay bardağı ceviz içi ( ince dövülmüş)
üzeri için:
1 adet yumurta sarısı
mavi haşhaş
yapılışı: Hamur yoğurma kabına süt, su, toz şekeri ve mayayı alın. Maya eriyip kabardığı zaman sirke, tuzu ekleyip karıştırın. Unu azar azar ekleyip yumuşak bir hamur yoğurun. Üzerini örtüp, on dakika mayalandırın. Hamuru on eşit parçaya bölün. Her birini un yardımıyla 10-20 cm ölçülerinde dikdörtgen şeklinde açın. Bir kasede haşhaş ezmesi, toz şeker, tahin, sıvı yağı ve ceviz içini karıştırın. Açtığınız her bir hamurun aralarında margarin ve haşhaş ezmeli harçtan sürüp üst üste dizin. Elinizle yanlarından çekiştirip, rulo sarın. Her iki ucunu ters yönde çevirerek bükün ve kek kalıbını kaplayacak şekilde uzatın.. Yağlnamış kek kalıbına yerleştirin. 15-20 dakika mayalandırın. Üzerine yumurta sarısı sürün. Mavi haşhaş serpin. 180 dakika fırında 30-35 dakika pişirin. Kek kalıbı ılınınca servis tabağına ters çevirerek alın. Dilimleyip servis edin.

12 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Görüntüsü çok güzel olmuş,ellerinize sağlık..

LeylaK dedi ki...

Ooooo çörek gibi olmuş, harika...

BenimHobimM dedi ki...

haşhaşlı çöreğe bayılırım , bunu da mutlaka deneyeceğim..ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

HAŞHAŞI MUTFAĞIMDA YENI DENIYENLERDENİM.BU TARİF ÇOK GÜZELOLMUŞ ELLERİNİZE SAGLIK.BİR SORUM OLACAK,MAVİ HAŞHAŞ KULLANIYORUM AMA HAŞHAŞ EZMESİ NERDEN BULURUM YADA BEN YAPABILIRMIYIM?TEŞEKKÜRLER.

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba heden,

haşhaş ezmesini bir arkadaşım bana afyon'dan getirmişti.. bende ist. bulamıyordum.. yöresel lezzetleri satan yerlerde vardır diye düşünüyorum...

sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Cok güzel ben cok seviyorum hashasin mis gibi kokusu lezletli oluyor afiyetler olsun canim.

mihri aliplik gül dedi ki...

canım çok güzel olmuş görüntüsü harika ellerine sağlık

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok değişik birşey olmuş,ben kek diye başlığı görünce içine minik haşhaş atılmış kek sanmıştım!
harika,ellerine sağlık..

Şeker Tadında dedi ki...

HAŞHAŞI AİLECEK ÇOK SEVERİZ.ÖZELLİKLEDE ANNEM EGELİ OLDUĞU İÇİN ÇOK ÇEŞİDİNİ YAPAR FAKAT SİZİN SUNUMUNUZU DA ÇOK BEYENDİM . KEK KALIBINDA HEMEN DENEMELİYİM.
ELLERİNİZE SAĞLIK

ozge dedi ki...

Ellerinize saglik,denenecek tarifler listesine eklendi:)Sevgiler

arzunun mutfak güncesi dedi ki...

kek görünümlü çörek çok güzel görünüyor eminim lezzetide en az okadar güzeldir elinize sağlık:)

shambhu dedi ki...

thanks for great article on sweet and delicious dish