Bu Blogda Ara

1 Ekim 2012 Pazartesi

Mercimekli Haşhaşlı Börek

Yorucu ama güzel ve keyifli bir hafta sonunun ardından merhaba.. Kısa da olsa çoçukluğum geçtiği yerlere gitmek iyi geldi.. Eski dostlarla görüşmek...
Mercimekli böreğin bu halini daha çok sevdim. Çıtır çıtır bir börek oldu. Son bir haftadır iki defa mutfağımdan farklı misafir grupları için çıktı.. Mercimekli böreğin tadına ilk defa bakanlar ben söyleyene kadar kıymalı börek diye yediler.. Bir sonraki yapışımda hamurunu da kendim açmayı denemek istiyorum..
malzemeler:
4 adet yufka
1,5 su bardağı yeşil mercimek
3 adet soğan
1/2 demet maydanoz
kimyon, karabiber, tuz
sos için:
1 su bardağı haşhaş ezmesi
1 su bardağı sıvı yağ
yapılışı: Yeşil mercimeği bir tencereye alın üzerini geçecek kadar su alıp, suyu bitene kadar haşlayın. Soğanları yemeklik doğrayıp, kavurun. Haşlanmış mercimeği ekleyip, 5 dakika daha kavurun. Baharatları ve doğranmış maydanozu ekleyip, ocağı kapatın. Bir kasede haşhaş ezmesi ile sıvı yağı çatalla çırpın. Bir yufkayı tezgaha serin. Yağlı haşhaş ezmesinden her yerine sürün. İkinci yufkayı üzerine serin ve yağlı haşhaş ezmesinden sürün. Sigara böreği gibi 16 parçaya bölün. Her bir parçanın, geniş kısmına mercimekli karışımının yarısını paylaştırıp, sarın. Diğer iki yufkaya da aynı işlemleri yapın. (mümkünse bir gece buzdolabında bekletin) Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin. 200 derece fırında 35-40 dakika pişirin. 

16 yorum:

Özge'nin Oltası dedi ki...

Börekler nefis görünüyor eline sağlık :) Anneannem de mercimekli börek yapardı gerçekten kıymalı börek gibi oluyor. Çoğu kişi öyle zannediyor. Ben hiç yapmadım ama mutlaka deniycem. Hem lezzetli hem sağlıklı.

sekerhikayeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Gülay'cın nefis görünüyorlar.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

gülaycım kan deposu olmuş.
benim ihtiyacım var ellerine sağlık.

Burcu Kayhan dedi ki...

Börekler şahane görünüyor,ellerine sağlık.Mutlu haftalar diliyorum.Sevgiler:)

Esma Ercengiz dedi ki...

Sanki tam buğday unundan yapılmış gibi görünüyor. Denemek istiyorum bu güzel tarifi. Ellerinize sağlık.

EsEr - Vakit Buldukça

birincisin dedi ki...

Ellerinize sağlık,çıtır çıtır duruyorlar.Selamlar:)

Adsız dedi ki...

harika gözüküyor ellerinize sağlık biz çok severiz bu böreği

Unknown dedi ki...

BAYILDIM BEN BUNA KITIR KITIR HER HALİNDEN BELLİ ELİNE EMEĞİNE SAĞLIK CANIM
ÇOK SEVGİLER SELAMLAR...

Unknown dedi ki...

SICAK YEMENİZİ TAVSİYE EDERİM

pınar doğan dedi ki...

bayılırım mercmekli haşhaşlı böreğe ellerinize sağlık, kırklarelili bi arkadaş görmek sevindirdi beni 3 yıl kırklarelide yaşadım çok sevdim, çok özlüyorum. bloguma beklerim. tekrar ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Bu börekten misafirlerime yaptım.çok beğendiler.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Merhabalar,
Blogunuzu uzun süredir ilgiyle takip ediyorum. Aslında Adana'da haşhaşı püre çeklinde biz pek bilmeyiz ve kullanmayız. Haşhaş ezmesi bir arkadaşımdan hediye edilince sizin Haşhaşlı mercimekli böreği tarifinizi yaptım. Çok lezzetli ve yazdığınız gibi çıtır çıtır oldu. Özellikle kızım çok sevdi. Bu lezzetli börek tarifini sitemde sizin adresinizi vererek yayınlamak istiyorum, haber bekliyorum.
Tekrar tarife teşekkürler ve Adana'dan sevgiler, Pırıl.

raybanoutlet001 dedi ki...

nhl jerseys
cheap nike shoes
ferragamo outlet
broncos jerseys
nike trainers
polo ralph lauren
nike shoes
oakley sunglasses wholesale
oakley sunglasses wholesale
coach outlet online

Unknown dedi ki...

qzz0724
nuggets jerseys
louboutin shoes
ferragamo outlet
polo ralph lauren
moncler jackets
canada goose jackets
carrera sunglasses
jordan shoes
mulberry bags
pandora charms

Unknown dedi ki...

goyard handbags
michael kors sale
lebron 16
balenciaga shoes
supreme hoodie
pureboost
valentino
chrome hearts outlet
yeezy boost
coach outlet stores

Unknown dedi ki...

Harika gözüküyor günümde yapacağım inşallah teşekkürler tarif için