Bu Blogda Ara

17 Ekim 2012 Çarşamba

Yoğurtlu Mercimek Ezmesi

Çay daveti sofralarınızı süsleyecek güzel bir salata.. 
malzemeler:
2 su bardağı kırmızı mercimek
4-5 adet patates
1/2 demet maydanoz
4-5 dal yeşil soğan
2 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
sıvıyağ, limon suyu
karabiber, kimyon, pul biber, tuz
üzeri için:
1/2 paket labne peyniri
2 çorba kaşığı mayonez
1 kase yoğurt
sarmısak
yapılışı: Mercimeği bir tencereye alın. Üzerini geçecek kadar su dökün. Kaynayıp, suyunu çekene kadar pişirin. Patatesleri haşlayın ve ezin.  Bir tavaya sıyıyağ alın. Yemeklik doğranmış kuru soğanı kavurun. Pembeleşince salçayı ekleyip kavurmaya devam edin. Baharatları ekleyip, ocağı kapatın. Büyük bir kasede mercimeği, patatesi, kavrulmuş soğanı, doğranmış maydanozu, sıyıyağ ve limon suyunu ekleyip yoğurun. Minik doğranmış yeşil soğanı ekleyip karıştırın. Uygun bir tepsiye  yayın. (kare bir tepsi olursa güzel dilimler kesmeniz açınsından iyi olur) Yoğurt, mayonez, labne peyniri ve dövülmüş sarmısağı ekleyip, çırpın. Mercimekli karışımın üzerini kaplayın. Doğranmış maydanoz ve pul biberi ile süsleyin. 

15 yorum:

ozge dedi ki...

Ellerinize Saglik,degisik bir fikir olmus...

papatyaninguncesi dedi ki...

Severim mercimeği denicem tarifinizi.Ellerinize sağlık

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, Çok güzel ve iştah kabartan bir görüntü, ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

Şu tuzlularla tarifler buluorum ya ne seviniyorum anlatamam hep tatlı kurabiye pasta ama bizim yanlarına yapıcak ne kadar az tuzlu çeşidimiz var çok beğendim tarifinizi sanırım yiyenler ne olduğunu anlamaz :)))kocaman sevgiler....

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım hem kupta hem tepside sunumu harika olmuş mutlaka deneyeceğim. Bu aralar tariflerini hep denemek için yazıyorum ellerine sağlık sevgiler...

Burcu Kayhan dedi ki...

Canım çok değişik ve güzel bir tarif olmuş,özellikle kuptaki sunumlara bayıldım.Ellerine sağlık

HaticeMutfakta dedi ki...

Cok degisik bir tarif ellerinize saglik..

sibelyalcincom dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize sağlık:)

Unknown dedi ki...

Canim gülaycim yine cok güzel cok nefis görünüyor ellerine emklerine saglik iyiki varsin sevgiler öptüm.

Sonu garanti tarifler dedi ki...

Yapılacaklar listeme alındı.Ellerine sağlık canım.Sevgiler,selamlar...

Unknown dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Ellerine sağlık canım tam benlik bir tarif, yarın kendim için deneyeceğim.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Gülay,
Ellerine sağlık, ezme nefis görünüyor.
Daha önce hiç görmediğim bir tarif, mutlaka deneyeceğim.
Bu arada;
Senin tariflerini çok severek takip ediyorum ve yapıyorum, bu gidişle "gülayın tarifleri" diye ayrı bir kategori açmam gerekecek : )

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Gülay,
Tarifini denedim, blogumda yayınladım.
Tarif için teşekkürler...

canikom dedi ki...

elinize saolıkkkkk