Bu Blogda Ara

12 Kasım 2012 Pazartesi

Tahinli Pekmezli Kek

Yiğenim zeynep, bir yıldır kreşe gidiyor. Öğretmeni hafta sonları için ailesiyle birlikte yapacağı çeşitli aktivetiler veriyor. Bu hafta sonu aktivesi kek yapıp, bunu komşuları ile paylaşmaktı. Amaç emek verdiği bir şeyi birileriyle paylaşmak.. Bu keki cumartesi günü zeynep bize geldiğinde birlikte yaptık. Ben sadece malzemeleri ölçüp verdim de diyebilirim..  Kekin fırında pişme süresi zeynep için çok uzun geçti:)  Daha sonra annanesi ile birlikte komşulara ikram ederek bu güzel görevi tamamladı..  Bana da bu güzel tarifi paylaşmak düştü ;)
malzemeler:
3 adet yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı tahin
1 çay bardağı pekmez (yarısı üzeri için ayrılacak)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 adet limonun kabuğu
2-2,5 su bardağı un
yapılışı: Yumurtaları 1 dakika çırpın. Şekeri ekleyip, 5 dakika daha çırpın. Süt, sıvı yağ, tahin, ve pekmezin yarısını ilave edip tekrar çırpın. Unu, kabartma tozu, vanilya ve limon kabuğunu ilave edip, pürüzsüz kıvamlı kek hamuru halini alana kadar tahta kaşıkla aynı yönde karıştırın. Hamurdan 4 kaşık kadar alıp bunu ayırdığınız yarım çay bardağı pekmez ile karıştırın. Hazırladığınız hamuru yağlanmış kek kalıbına boşaltın. Üzerine pekmezli hamuru dökün. Ön ısıtma yaptığınız 170 derece fırında 40 dakika pişirin. Kek ılınınca servis tabağına ters çevirerek alın. Tamamen soğuyunca dilimleyerek servis edin.
afiyet olsun..

6 yorum:

ihlamurcum dedi ki...

Tahin-pekmez mükemmel bir ikili,kekte de çok yakışıyor. Ben biraz kilo yüzünden tahin-pekmez ikilisinde şeker ve yağ eklemiyorum, ama galiba ekleyince daha lezzetli olacak.Elinize sağlık.

necla dedi ki...

nezamandır bende pekmezli kek tarifi arıyordum...
oğlumda kreşe gidiyor ve menüsünde pekmezli kek var bikaç tarif dendim ama sonuç faciaydı
inşallah bu güzel olur
notumu aldım çok işime yarayacak ellerinize sağlık
burada takipteyim banada beklerim

Unknown dedi ki...

Misler gibi olmus... Afiyetler olsun... Hele de tahin...:) Sevgilerimle, ellerinize saglik..

Unknown dedi ki...

Günaydinlar Gülaycim cok güzel görünüyor kek ellerine saglik sevgiler canim

sekermutfagimiz dedi ki...

Günaydın Gülay'cım ellerine sağlık enfes görünüyor.

Unknown dedi ki...

KEK ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERINIZE SAGLIK.ÇOCUKLAR İÇİN GÜZEL BIR ETKİNLİK,PAYLAŞMAYI KÜÇÜKLÜKTEN ÖĞRENMELİLER.KOLAY GELSİN