Bu Blogda Ara

18 Kasım 2012 Pazar

Üç Renkli Kereviz Salatası

Kerevizle tanışman yanılmıyorsam ilk okul çağlarında idi.. Annem patates ile karışık yemeğini yapıyordu. Şimdi de öyle yapıyor. O zaman yemekte patatesle kerevizi ayıramıyordum:) Şimdi çok net hatırlıyorum çatala aldığımda allahım ne olur bu kereviz değilde patates olsun diye içinden geçirdiğimi:) Annem bize, ben bu yemeği sevmiyorum yemiyeceğim diye bir seçeneğini hiç bir zaman sunmamıştır. İyi ki de öyle yapmış şimdi severek yiyorum. Ama itiraf etmeliyim ki salatası daha çok severek yiyorum:) 
Blogtaki istatisliklere baktığımda en çok tıklanan tarifim üç renkli patates salatası.. Patatesi renklendirip, salata yapıyorsak kerevizle neden olmasın:) 
Ben denemek için, yaptığımdan az yaptım, Ölçü veremiyorum. Malzemeleri ve yapılışını yazacağım. Siz kişi sayısına göre ayarlabilirsiniz. Sevdiğiniz malzemeyi oranı fazla kullanarak yada eklemek istediğiniz bir şey var ise de ekleyebilirsiniz.. Şimdi aklıma geldi mesela kabaklı bir karışım hazırlayarakta dört renkli olarak bile hazırlanabilir. 
Sunum için ise üç renkli patates salatasındaki gibi kek kalıbında, yoğurtlu patates salatası gibi borcam bir tepiside yada nevbahar salatasındaki gibi çemberde hazırlayıp sunabilirsiniz..
not: en kısa zamanda tekrar yapıp, fotoğrafı değiştireceğim, malesef gerçek renklerini yansıtmıyor. Özellikle pancarlı kısım pespembeydi:(  
malzemeler:
pancar yada tıurşusu
havuç
yoğurt
mayonez
dereotu
ceviz
sıvı yağ
tuz
yapılışı: Havuçları rendeleyip, tavada rengi dönene kadar kavurun. Pancarı haşlayıp, rendeleyin. Pancar turşusu kullanacaksanız direk rendeleyin. Kerevezi rendeleyin. Yoğurt, mayonez ve tuzu bir kasede pürüzsüz olana dek karıştırın. Rendelenmiş kerevize ekleyin. Bir miktar yoğurtlu kerevizden alıp kavrulmuş havuca ekleyip, karıştırın. Bir miktar yoğurtlu kerevizden hazırladığınız pancara ekleyip karıştırın. Kalan kerevize doğranmış dereotunu ve iri dövülmüş cevizi ekleyip, karıştırın. Kullanacağınız servis tabağına yoğurtlu kerevizi alıp, düzleyin. İkinci kata pancarlı karışımı alıp, düzleyin. Üçüncü kat için havuçlu karışımı alıp, düzleyin. Ceviz ve dereotu ile süsleyin.
afiyet olsun...

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Sahane bir sunum olmus... Ellerinize saglik.. Sevgilerimle,

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik olsun harika olmus..
Sunum da ayri guzel olmus..

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Gülaycım ellerine sağlık,
salataların sunumu muhteşem güzellikte olmuş:)
Yiyenler çok şanslı...

Unknown dedi ki...

Gülaycığım kerevizi sevmesem de şu sunumun hatırına yapar ve yerim.
Ellerine sağlık
Sevgiler

Heyyfi dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık.
Sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Gülaycım...

NarTaneleri dedi ki...

sunum harika yaaa,ellerinize saglik
yiyenlere afiyetler olsun

Didem Özkan dedi ki...

Çok severim kerevizi..
Eminim salatası da nefis olmuştur, harika görünüyor..
Ellerinize sağlık. Bana da beklerim.
Sevgiler.

bittermutfakta dedi ki...

Bende kucukken nolur bu kereviz degilde patates olsun diye dua aderdim:)) ama simdilerde kerevizle aram cok iyi.Salata cok renkli nefis gorunuyor.Ellerinize saglik.Sunumda cok hos.
Sevgiler

lfs yamaları dedi ki...

işime yarayabilir '-'

Adsız dedi ki...

çoook güzel gözüküyor gerçekten...

LeylaK dedi ki...

Renksizi bile çok lezzetli oluyor :)

Culturella dedi ki...

ellerinize sağlık..özellikle sunuma bayıldım.