Bu Blogda Ara

20 Haziran 2012 Çarşamba

Islak Kek

Daha önce bir çok tarifte ev halkı tarafından kakaolu yada çikolatalı tatların sevilmediğini yazmıştım. Ama bu kek için bunu söyleyemeceğim:) Çünkü çok sevilerek yenen bir lezzet.. Çoçukluğumdumda annem sıkça yapardı bu kekten.. Adına da karakız keki derdi.. Ben annemden farklı olarak sosunu ayrı olarak hazırlıyorum..Hem çiğ yumurta yememiş oluyoruz hem de daha bol sosu olduğu için adına layık ıslak kek oluyor:) 
malzemeler:
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
2/3 su bardağı sıvı yağ
2 çorba kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un
sosu için:
1 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 çorba kaşığı kakao
yapılışı: Yumurta ve şekeri 7-8 dakika çırpın. Süt ve sıvı yağı ekleyip, 1-2 dakika daha çırpın. Eleyerek; kakao, vanilya, unu ve kabartma tozunu ekleyip tahta kaşıkla karıştırın. Yağlanmış kare borcam tepsiye hazırladığınız hamuru boşaltın. 170 dakika ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirin. Sosu için, tüm malzemeleri küçük bir tencerede karıştırın. Kısık ateşte şeker eriyene kadar karıştırarak ısıtın. Kek ılındıktan sonra kare şeklinde kesin.Üzerine ılık sosu dökün. (kek sıcakken  dökerseniz o sıcaklığı ile sos pişecektir ve kekiniz kuru kalacaktır) Servis tabağına alıp, hindistan cevizi yada toz fıstık ile süsleyin..
afiyet olsun..

42 yorum:

Melike - Habibe dedi ki...

çok güzel olmş gülay hanımcım ellerinize sağlık

HaticeMutfakta dedi ki...

En sevdiğim kek ellerinie sağlık...

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık, sevgiler

sevil şahin dedi ki...

ıslak keki kim sevmez hımm bayılırım valla şuan olsa asla hayır demezdim :)

filizceyemekler dedi ki...

ellerinize sağlık, sizin sosu deneyeceğim benim yaptığım kekler pek ıslak olmuyordu:))

casminella dedi ki...

bayılırım bu keke, ellerine sağlık.

behlulksn dedi ki...

klasik tatlar daima favorim ellerinize sağlık sevgiler

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor..

Unknown dedi ki...

bir ara bu keki herhafta yapardım sonra sıkıldım ama resmini görünce özlediğimi farkettim ellerinize sağlık..
istanbul doğumlu olsamda ..bende aslen kırklareli babaeskiliyim:)
bende bloğuma beklerim ..
http://sevilindenizi.blogspot.com

buzlubadem dedi ki...

Eskiden yumurtalı harçtan ayırırdık. Daha sonra çiğ yumurta yemekten korkup iyice unutmuşum bile bu tip tarifleri. Elinize sağlık, bunu kaydettim, yapıp yayınlarım inşallah :)

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Ellerine sağlık benimd epek cesaret edemediğim bir kekdir. öyle güzel görünüyor ki deneyesim geldi.

Endüstriyel Mutfak dedi ki...

Ellerinize ve emeğinize sağlık, çok zahmet ederek hazırlamışsınız. paylaşım için teşekkürler..

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Şahane görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler..

sevgi dedi ki...

kek nefis görünüyor ellerinize sağlık.pazartesi misafirlerim gelecek mautlaka deneyeceğim.

Unknown dedi ki...

çikolatayı, kakaoyu sevmeyen de ilk defa duyuyorum :) güzel görünüyorlar

http://www.lookbookunlimited.com/

Adsız dedi ki...

Ailecek en sevdiğimiz. :)

Yanında bir bardak sıcacık çay müthiş olur...

Bu arada doğuş Çay facebook sayfasında yeni reklam filminin yüzünü arıyor hanımların hoşuna gidebilir. bilginiz olsun:)

LaMa dedi ki...

islak kekler basimiz ustune, bunu da denemek lazim!
ellerine saglik

Adsız dedi ki...

hayatımda yediğim en güzel kek oldu tarifiniz için çok teşekkür ederim sizinde ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

keki burdaki tarife göre yaptım,hazırlaması ve pişmesi 1 saati aldı. çok da güzel oldu, tarifi görenler mutlaka denesin derim.
sadece ben sosuna tekrar yağ koymadım, kakaolu süt gibi döktüm sosu. sonuç gayet başarılıydı, teşekkür ederim tarifi paylaştığınız için.

gülay mutfakta dedi ki...

Merhaba
Deneyip beğenmeniz beni mutlu etti.

Güzel yorumunuz icin teşekkürler..

Sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Şu anda kek fırında inşallah güzel olur, teşekkürler...

Adsız dedi ki...

tarifinizi denedim ama başarılı olamadım:( sos yüzünden sanırım fazla şekerli oldu.ve şu an sos içinde yüzüyor kek:(

Adsız dedi ki...

Cok guzel görünüyor :) bende yapicam ins olur :)

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Bu keki aksamdan yapsam nasil olur acaba? Birde onceden yapinca buzdolabinda mi bekletmek lazim? Yarin denemek istiyorum da :-)
Kek cok guzel gorunuyor.

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
keki birgun onceden yapabilirsiniz. buzdolabinda bekletmenize gerek yok.. denerseniz yorumunuzu bekliyoruz :)

sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Sosta ki yağ keki yağlı yapmaz mı?

Adsız dedi ki...

Keki yapdim biraz ilimasini bekledim kekinde sosunda sonra sosu döktüm ,3 saat dinlendi ardindan servis ettim ancak sos kekin altinda kalmış tani alt tarafi ıslak üst tarafi normal kek oldu anlayamadim bu hali bile çok lezzetli oldu teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

2/3 yağ ne demek lütfen açıklarmısınız bugün yapmak istiyorum

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
bir su bardağından 2 parmak eksik olarakta düşünebilirsin.

şimdiden kolay gelsin..


sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Super bir lezzet ellerinize saglik begenerek yiyoruz valla sevgiler:-)

Adsız dedi ki...

Super bir lezzet ellerinize saglik begenerek yiyoruz valla sevgiler:-)

Adsız dedi ki...

Yaaptım. Lezztli ve hafif bir kek oldu.Yanlız resimde daha yoğun çikolatalı bir görünüm var.Tarifi birebir uyguladığım halde sos bu şekilde koyu olmuyor.

davetsiz misafir dedi ki...

Çok güzel oldu , asla kek ve kakao sevmeyen eşim bile yedi.Tarif için teşekkürler.Emeğinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Misafirim gelecekti...Acil kek lazımdı süper oldu valla..özellikle çiğ yumurta yememek harika bir fikir...teşekkürler..artık favori pastam....

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Benim eşim keki kuru hiç sevmiyor, kekin tamamının ıslanmasını istiyor ama benim ıslak kekim yarısına kadar ıslanıyor tamamı ıslanmıyor bir türlü, sosunu fazla döksem de kenarları ıslanıp ortası kuru kalıyor. :( Bir püf noktası var mı acaba?

Unknown dedi ki...

Çoğu ıslak kek tarifinde çiğ yumurtalı karışımı dökün deniyor, ve bana yerken sanki yumurta kokusu geliyor hiç sevmiyorum. Sonunda istediğim gibi çiğ yumurtasız soslu bir tarif bulabildim, çok teşekkürler en yakın zamanda deneyeceğim :)

şanahe dedi ki...

Bende şimdi bu tarifi yapacağım. güzel görünüyor, elinize sağlık.

Çiğdem dedi ki...

Bu tarifi dün denedim. Herkes çok beğendi. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Tarifinizi dün denedim. Sosunu yapmadım hazır çikolata sosu kullandım. Çok lezzetli oldu. Teşekkürler.

Kolay ıslak kek dedi ki...

Kolay ve lezzetli bir ıslak kek oldu elinize sağlık

Unknown dedi ki...

bape clothing
coach outlet handbags
fitflops sale clearance
hermes belt
yeezy
nike air max 2019
hermes handbags
james harden shoes
jordan retro 13
timberland shoes

remta satış dedi ki...

Endüstriyel mutfak cihazları üreticisi olan Remta' nın yetkili bayisiyiz.