Bu Blogda Ara

4 Haziran 2012 Pazartesi

Cevizli ve Tarçınlı Kek

Ceviz ve tarçının güzel uyumunu seviyorum. Bu kekle, hiç ceviz yemeyen yiğenim zeynep'e çaktırmadan ceviz yedirmeyi de başardım..
malzemeler: 
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çorba kaşığı tarçın
1 su bardağı ceviz
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
yapılışı: Yumurta ve şekeri 7-8 dakika yüksek devirde çırpın. Mikserin en aza alın ve sütü, sıvı yağı ekleyin, çırpın. (Cevizi bir teflon tavada 10 dakika kavurun.) İri doğranmış cevizi ve tarçını ekleyip çırpmaya devam edin. Unu ve kabartma tozunu eleyip, ekleyip, karıştırın. Margarin ile yağladığınız kek kalıbına boşaltın. Ön ısıtma yapılmış 170 derece fırında, 40-45 dakika pişirin. Fırından çıkınca 15 dakika soğuması için bekleyip, servis tabağına ters çevirerek çıkartın.
afiyet olsun..

9 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
MÜKEMMEL
:))

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik olsun bu harika bir goruntu. Tadinina zaten suphem yok..
Sevgiler ..

Burcu Kayhan dedi ki...

Şahane bir kek olmuş,ellerine sağlık.Mutlu haftalar diliyorum,sevgiler:)

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım misss gibi geldi kokusu;)

Adsız dedi ki...

ben harfiyen uydum ama güzel olmadı, un miktarını çok yazmışsınız katı oldu :(

Cigdem dedi ki...

Gülay hanım tarif için teşekkürler. Bu keki bir çok kez yaptım tadı harika. İlk yaptığımda şeker oranını az bulduğum için pudra şekeri eledim üzerine. İkinci sefer denerken şeker oranını 1 yerine 1,5 bardak koydum. Benim için ideal oldu. Bir de muffin kalıplarında yaptım gayet şirin ve lezzetliydiler. Yapacak olanlara tavsiye ederim çok pratik bir tarif. Yalnız ben un oranını keklerde her zaman azar azar eklerim, çünkü ortamın sıcaklığından tutun malzemelerinizin sıcaklığına kadar herşey un miktarını etkiler biraz göz kararı eklemek gerek. Bilgilerinize.

Unknown dedi ki...

Aynı ölçülerle denedim çok güzel oldu .tesekkürler

Adsız dedi ki...

Vallahi size kalsa yanıyordu kekim ama ben tedbiri elden bırakmayıp 30 dk pişirdim bayaa pişmişti az daha pişseydi yanardı

raybanoutlet001 dedi ki...

ugg outlet
jaguars jersey
nike tn
coach outlet
new york knicks jersey
nike store
coach outlet online
oakley sunglasses
jordan shoes
nike factory outlet