Bu Blogda Ara

9 Mayıs 2011 Pazartesi

Tez Pişti

Geçen ay geleneksel hale gelen blogger toplantımızı Betül'ün evinde yapmıştık. Masadaki onca çeşiti yiyip, kanepelere geçtiğimizde ay nekadar çok yemişik diyorduk ki; betül elinde bir tepsi ile bu tatlıdan getirmişti. Ama daha tatlı var:) Toku ağırlamak sözünün aksine beğenerek yemiştik. Hafta sonu kuzenlerimin çaya gelmesini fırsat bilerek bende yaptım. Kuzenlerimde çok sevdi. Hemde babamdan bu tatlının bizim yöresel selanik göçmenlerine ait bir tatlı olduğunu öğrenmiş oldum. Annem bilmeyip, yapmadığından uzun yıllar olmuş yemeyeli..
malzemeler:
1 lt süt
10 çorba kaşığı toz şeker
1,5 çay bardağı pirinç unu
2 adet yumurta
1 paket vanilya
yapılışı: Tencereye sütü, şekeri ve pirinç ununu alıp, koyu boza kıvamına gelenedek karıştırarak pişirin. Muhallebiden 1 kepçe kadar ayırıp, fırına dayanıklı kaselere paylaştırın.(en az 2 parmak kadar boşluk bırakın) Ayırdığınız muhallebinin içine vanilya ile 2 yumurta sarısını ekleyip iyice çırpın. Yumurtanın aklarını bir kasede kar haline gelenedek çırpın. Yumurta sarısını karıştırdığınız muhallebinin içine ekleyerek dikkatlice söndürmeden karıştırın. Kaselere paylaştırdığınız muhallebinin üzerine paylaştırın. Kaseleri bir tepsiye dizin. 200 derece fırının üst ızgara bölümünü çalıştırıp, 10 15 dakika muhallebinin üzerleri kızarana kadar pişirin.
afiyet olsun...

15 yorum:

Gülcan dedi ki...

daha önce bu tarifi okumuştum. ama yapmadım çok güzel görünüyor ablacım ellerinize sağlık. sevgiler.

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok tatlı duruyor ellerine sağlık sevgiler..

Aycan dedi ki...

Muhallebi gibi bişey galina bu.Ama götüntüsü çok süper.Ellerinize sağlık.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

bende sık yaparım canım içine değişik aromalar katarak mesela portakal,çilek gibi .ellerine sağlık afiyet olsun
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

tez pişti ve aynı tezlikte tüketildi sanırım:)
ellerine sağlık Gülaycığımm:))
mutlu haftalar dilerimm :)

mutfaktaki acemi dedi ki...

ben de ne zamandır fırın sütlaç gibi bir de fırn muhallebi denesem nasıl olur diye düşünüyordum. bu tam da kafamdaki gibi bir fikir ama ben yumurtayı muhallebinin tamamına karıştırmayı düşünmüştüm. ellerinize sağlık. eminim çok lezzetli olmuştur.

MUTFAKISTAN dedi ki...

COK GUZEL OLMUS BENDE HIC DENEMEDIM
ELLERINE SAGLIK
SEVGILER

Nehir Butik Pasta dedi ki...

denemek lazım görüntüsü harika
ellerine sağlık arkadaşım

lezzettabağı dedi ki...

Gülaycığım en kısa zamanda bunu denemeli. hem güzel hem hafif hem de hesaplı( biraz solo reklamına benzedi ya neyse)anneler gümnünü kutluyor güzel bir hafta diliyorum esenkal.

Adsız dedi ki...

Fırında tez pişiyor ama hazırlık aşaması biraz uzun galiba:) Ama görüntüsü uğraşmaya değdiğini gösteriyor. Ellerine sağlık.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım harika bir lezzet ellerine sağlık canım sevgiler...

durutarifler dedi ki...

Hiç yapmadım, merakta ediyorum. ellerinize sağlık.
Sevgiler

mndlna dedi ki...

Çok güzel görünüyor, hem de klasik muhallebiden sıkılanlar için alternatif olmuş :) Ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

qzz0724
harden shoes
swarovski crystal
coach outlet online
pandora charms
mulberry handbags
mac makeup
reebok outlet store
keen shoes
ray ban sunglasses
oakley sunglasses

Adsız dedi ki...

Laundry Kiloan Antar Jemput | Laundry Antar Jemput Terdekat | Franchise Laundry Kiloan | Laundry Kiloan Terdekat | Laundry Satuan Terdekat | Laundry Express Terdekat | Harga Laundry Premium | Pelatihan Laundry | Training Laundry | SOP Laundry | Kursus Laundry