Bu Blogda Ara

22 Mayıs 2011 Pazar

Fındıklı Cevizli Kurabiye

Acıbadem kurabiyesi gibi dışı sert içi yumuşacık bir lezzet...
malzemeler;
100 gr fındık
100 gr ceviz
1 çay bardağı toz şeker
1 çay kaşığı tarçın
2 adet yumurta akı
süslemek için:
ceviz
yapılışı: Fındık ve cevizi un haline gelene kadar rondodan geçirin. Fındık ve cevizli karışıma tarçını ilave edin. Ayrı bir kapta yumurta akını ve şekeri iyice çırpın. Tüm malzemeleri bir araya getirip 15 dk çırpın. Karışımdan tatlı kaşığı veya sıkma torbası yardımıyla yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye küçük toplar sıkın. Her kurabiyenin üzerine yarım ceviz koyun. 180 derecede önceden ısıttığınız fırında 10 dakika pişirin.

17 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

Tam aradığım tarif!
Buna benzer bir kurabiyeyi "kara fırından"yemiştim ve eve geldim denedim ama kar gibi yaptıktan sonra yumurta aklarını un ve tarçın ceviz ekledim yalnız şu var ki hamur söndü gibi o kar gibi hali gitti ve un sıktı sanki.Şimdi sualim şudur siz kar olana kadar mı yumurta aklarını ilk başta çok çırptınız yada sonrasında malzemelerle mi o hale getirdiniz?
ellerinize sağlık,çok teşekkürler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım çok harika görünüyor tarifte hiç un yokmu ?. Üzerinde ceviz dibe çökmeden duruyor mu çok merak ettim sevgiler...

Hatice Mungan dedi ki...

Mutlaka denemek lazim, cok hos görüntüleri var.

bolkepce dedi ki...

Unsuz olması çok iyi. Harika olmuşlar. Elinize sağlık.

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba zeynep,
evet yumurta akları ve şekeri kar gibi olana kadar yüksek devirde çırptım. sonra fındık cevizi ekleyip çırptım, o zaman saat tuttum:) 15 dakika.. sabır işi..

mine canım, tarifte un yok ama ceviz, fındığı un gibi yapıyoruz..cevizler dibe çökmüyor.. normal kurabiye hamurlarında farklı bir hamur oluyor, elle yuvarlanmaz kaşık yada sıkma torması yardımı ile tesiye toplar halinde yapılabilir..

sevgiler

lezzettabağı dedi ki...

Gülayyyy merhabalar, ne güzel bir tarif bu böyle eline sağlık. Çok farklı geldi eminim lezzeti de öyledir şüphesiz. Kurabiyede un haline getirilmiş fındığı ve cevizin tadını çok beğenirim bu yüzden nefis olacağı kesin deneyeceğim. güzel bir hafta diliyorum, sevgiyle kal.

mndlna dedi ki...

Benim de en çok yaptığım tariflerden biridir fındıklı kurabiye, bu da ona alternatif bir tarif olmuş. Ellerine sağlık :D

Tarifkolik dedi ki...

Şahane görünüyor canım ellerine sağlık mutlu haftalar..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Gülay'cım bu ne harika bir tarif görüntü zaten beni mest etti
ellerine sağlıkcanım afiyetle
sevgiler

Özgen dedi ki...

Harika olmuş arkadaşım ellerine sağlık çok pratik acıbadem kurabiyesi gibi olmuş sevgiler...

Aycan dedi ki...

Nefis görünüyor.Keşke 1 adet şimdi yiyebilsem.


Sevgilerimle;

Nehir Butik Pasta dedi ki...

tadını tahmin edebiliyorum
ellerine sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

harika görünüyor!!
başka ne denirki canım ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

tek atımlık bomba diyorsun yani

sibel dedi ki...

Nefis görünüyor.Sadece bademle yapıyorum.İlk fırsatta deneyeceğim.Elinize sağlık.

durutarifler dedi ki...

Bayıldım bu tarife. Mutlaka denenecek.Ellerine sağlık. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Bu tarifi ilk defa 2013 te sizden görüp arkadaşlarıma yapmıştım.Hepsi bayıldı ve tarifini aldı..Yıl 2020 ben hala bu muhteşem tarifi misafirlerime yaparım ve yeni tadanlar mutlaka tarifini isterler. Size çok teşekkür ederim, sayenizde epey sükse yaptım.