Bu Blogda Ara

5 Mayıs 2011 Perşembe

Tırtıl Kurabiye

malzemeler:
125 gr. margarin(oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvı yağ
2 adet yumurta
1,5 çay bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
4-4,5 su bardağı un
kakao
yapılışı: Hamur yoğurma kabına margarin, sıvıyağ, yumurtayı alıp karıştırın. Pudra şekeri, vanilya, kabartma tozunu ekleyin. Unu azar azar ekleyerek yoğurun. Hamurun yarısını bölerek tepeleme 1 çorba kaşığı kakaoyu ekleyip, yoğurun. Hamurdan bir parça alıp, tırtıl şeklindeki kalıpla, yağlanmış fırın tepsisine 1 parmak uzunluğunda sıkarak şekil verin. Hamurlar bitene kadar aynı işlemi yapın. 175 derece fırında 15 dakika pişirin..
afiyet olsun..

27 yorum:

Aycan dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok seviyorum bu kurabiyeleri.


Sevgiler;

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

aa çok yapardım bir zamanlar moda kurabiyeydi tırtılkurabiye sizinkilerde çok harika olmuş canım ellerine sağlık sevgiler

eldivenlerim dedi ki...

Mmmmm, tam çaylık;) enfes bir görüntü, ellerine sağlık arkadaşım....

Hayatın Tatları dedi ki...

oyy oyy bayılırım bu kurabiyelere geçenlerde bende yapmıştım enfesssss. ellerine sağlık

bolkepce dedi ki...

kalıbına sahip değilim henüz. Ama kurabiyesini her yerde görüyorum. Çok hoşlar. Ellerinize sağlık.

umutluhayat dedi ki...

tüm tarifleriniz gibi buda harika olmuş.ellerinize sağlık.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bu kurabiye çok lezzetli oluyor ellerine sağlık arkadaşım

durutarifler dedi ki...

Çok cici olmuşlar. Eskiden ne çok yapardık. Hatırladığım iyi oldu. Sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

yapmaktan çok çok zevk aldığım kurabiye canım ellerine sağlık:))
son yapışımda şeker katmayı unutmuştum ve şekillendirme işi bittiğinde farketmiştim bozup bidaha yapmıştım hihi:)

marifet ellerimizde dedi ki...

ellerıne saglık .goruntu olarak cok guzel oluyorlar ellerıne saglık:)

Eya dedi ki...

Bu kurabiyenin kalibi aldigimgünden beri duruyor cekmecede..bak simdi cikarasim geldi Gülaycigim...ellerine saqlik


zehra

LEZZETİKRAM dedi ki...

bir ara pek sık yapardım ,bak şimdi canım çekti ,yapayım bu hafta sonu ,eline sağlık canım

LEZZETİKRAM dedi ki...

bir ara pek sık yapardım ,bak şimdi canım çekti ,yapayım bu hafta sonu ,eline sağlık canım

Unknown dedi ki...

gülaycım ellerine sağlık bende denemek istiyorum görüntü çok güzel
sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım hep gördüğüm ama hiç denemediğim kurabiyelerden senin tarifini denerim inşallah ellerine sağlık sevgiler...

Hatice Mungan dedi ki...

Eminim cocuklarin da cok hoslanacagi bir kurabiye türü bu. Ellerinize saglik.

Unknown dedi ki...

BİR TÜRLÜ DENEMEK NASİP OLMADI BU SUNUMU ŞIK LEZZETİ ENFES KURABİYELERİ DENEMEDİM AMA YEDİM:))
ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR ELLERİNİZE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Gulay'cigim,

Ugramayali ne guzel seyler yapmissin, eline ve koluna saglik.

Bu arada hem anneler gunun kutlu olsun ve hem de cok guzel bir hafta sonu.

Sevgi ve selamlar..

Unknown dedi ki...

yaptım bile çok güzel oldu, gülay mutfaktanın tırtıl kurabiyesi ile mis kokulu lezzetlerin poğaçası , yaz geliyo ama ben bu iki tarifi yaptım gidip gelip yiyorum, kilolar cepte, herkese tavsiye ederim, ya da en iyisi yapın arkadaşlara yedirin :))

SEDA dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
SEDA dedi ki...

En sevdiğim kurabiyelerdendir tırtıl kurabiyeler. Bir zamanlar o kadar sık yapıyordum ki, kalıp yüzünden parmaklarım yara olmuştu :) Lezzetine de, görüntüsüne de bayılıyorum. Hatta hamuru parçalara ayırıp renklendirerek de yapmıştım. Bu haline özellikle çocuklar hayranlar :)

şuradaki gibi:
http://www.tarifname.net/2007/01/renkli-tirtil-kurabiyeler/

GÜLTER ÖZGÜR dedi ki...

Bende de var bir tırtıklı ya da sizin deyiminizle tırtıl kurabiye tarifi ama ben sizin tarifi denedim geçen gün misafirler için.Çok da güzel oldu doğrusu.Tam kıvamında idi.Tarif için çok teşekkürler.Çünkü benim tarifte "aldığı kadar un" vardı ölçü olarak ama her ne hikmetse ben bu "aldığı kadar un" meselesini bir türlü tutturamamış biri olarak sizin tariften ziyadesiyle memnun kaldım.

zubizup dedi ki...

Turkish Underwearing desing
www.yoncatoptan.com
If you wisit me , I will be glad:)
:)
:):)
:):):)
:):):):

fatmakaplan dedi ki...

bu tarifin ununa ZENCEFİL,PEKMEZ, TARÇIN ekliyorum güzel oluyor .Vanilyalı, kakaolu ve zencefilli serviste çok hoş görünüyor.

Adsız dedi ki...

ben

Adsız dedi ki...

harika iki renkli olmuş.elinize saglık




b ayşe dedi......

Adsız dedi ki...

Vita yağı kullansak olur mu ?