Bu Blogda Ara

11 Kasım 2010 Perşembe

Zeytinli Börekçik

Bazen aldığımız zeytinler normalinden fazla tuzlu olurya kimse elini sürmez, öyle bir zamanda zeytinleri değerlendirmek için yaptığım börekçikler...
malzemeler:
  • 2,5 su bardağı un
  • 1/2 yaş maya
  • 1 kahve fincanı ılık su
  • 1 adet yumurta
  • 125 gr. margarin
  • 1 çay kaşığı tuz
  • içi için:
  • 1 su bardağı doğranmış zeytin
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 çay kaşığı kekik
  • üzeri için:
  • 1 adet yumurta sarısı
  • haşhaş tohumu

yapılışı: Elenmiş unu bir kaseye alın ve ortasını havuz gibi açın. Mayayı, yumurta, margarin, tuz ekleyin ve iyice yoğurun. Hazırladığınız hamurun üzerine nemli bir bezle örterek yarım saat dinlendirin. Hamuru yarım parmak kalınlığında açın. Diğer taraftada kekik ile çekirdeği çıkarıdığınız doğranmış zeytini karıştırın. Zeytinli karışımı hamurun üzerine yayın ve bir tur rulo şekli verin. Hamurları bir parmak genişliğinde kesip yağlanmış tepsiye dizin. üzerine yumurta sarısı sürüp, haşhaş tohumu serpin...Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 35-40 dakika pişirin..

afiyet olsun...

6 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

şuan çayımın yanına olsa ne güzel olurdu bilirmisin hımmm bende isterim bende hep yapıyorsun yiyorsun hani bana bak küsüyorum ..

Gülcan dedi ki...

ablam ablam bende çy hazırladım geliyorum bekle beni sevgiler.

mandalincikmazi dedi ki...

Gülaycım
tariflerin ve resimlerin http://www.sagliktakadin.com sitesinde yayınlanıyor sanırım haberin dışında bilgin olsun canım....

Unknown dedi ki...

çok şirinn,ellerine sağlık..

MUTFAKISTAN dedi ki...

ZEYTINI COK SEVERIM COK GUZEL GORUNUYOR.ELLERINE SAGLIK
SEVGILER

hdidem95 dedi ki...

canım benim siteye bir uğra bahsettiğim sitede seninde tarif ve resimlerin var haberin varmı bilmiyorum ama emek hırsızı bir utanmaz bizim üzerimizden prim yapıyor sevgiler