Bu Blogda Ara

10 Kasım 2010 Çarşamba

Sütlaç

Sütlaç ile aram hiç yoktur amma velakin ev halkının çok sevdiği tatlıdır.. Tarifi annemin yıllardır yaptığı şekilde yazdım. Tabi annem hepsini göz kararı yaptığı için aşağıdaki ölçüleri sabitlemek için iki defa üst üste yapmak zorunda kaldım:) Ev halkı ise bu işten çok mennun kaldı. Aşağıdaki tarifte annemden aldığım tariften tek fark yumurta olmaması. İlk yaptığımda bir adet yumurta sarısı eklemiştim. İkinci yapışımda eklemedim. Böyle rengi bembeyaz oluşu, benim daha çok hoşuma gitti. Tercih sizin.. Bu ölçüler ile 8-10 kase sütlaçınız oluyor...
malzemeler:
  • 1 lt süt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 3 çorba kaşığı pirinç unu(silme)
  • 1 paker vanilya
yapılışı: Büyük bir tencereye dört su bardağı soğuk su koyup, yıkadığımız pirinçi koyup, en kısık ateşte su bitene kadar pişirelim. Sütü ilave edip, kaynamaya başlayınca şekeri ilave edin. 15-20 dakika kısık ateşte arada karıştırarak pişirin. Bir kasede az bir su ile pirinç unu eritelim. Tencereden bir kepçe kaseye alalım. Yavaş yavaş kaseyi tencereye ilave edelim. 5 dakika daha kaynatın. Ocağı kapatıp vanilyayı ilave edin. Bir kepçe ile kaselere paylaştırın. Üzerini tarçın ile süsleyin. Buzdolabında soğutup, servis edin..
afiyet olsun...

12 yorum:

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

kaç zamandır pişirmedim sütlaç ne güzel hatırlattın, anne tarifi hep durur kara kaplı defter arasında... ama bir kere de bu tarif ile deneyeceğim! afiyet şeker olsun tüm ailene:)

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Ben de ölcüsüz yaparim ve bizde de cok sevilir. Sevgiler...

Gülcan dedi ki...

ÇOK SEVERİM ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

bayılırımmm sütlaca:)afiyet bal olsun size tatlım
çok çok öpüyorummmm

Adsız dedi ki...

CANIM GÜZEL GÖRÜNÜYOO SÜTLACIN ..ÜZERİNE KALP ŞEKLİNDE TARÇIN DÖKMÜŞSÜN ONU ÇOK MERAK ETTİM NASIL YAPTIN BENİ AYDINLAT BU KONU DA ÖPÜYORUM SENİ
MİHRİ

YeMeK vAkTi dedi ki...

Eline sağlık gülaycım...çok severim sütlaçı olsada yesem:)

Tümay Öztürk dedi ki...

Şu sütlacı bir türlü başaramadım. her yaptığımda ya çok tatlı buldurlar ya da çok sulu. Bu sefer seninkini deneyeceğim. bakalım bu sefer ne diyecekler:) Ellerine sağlık Gülaycım çok lezzetli duruyor...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Annelere ait lezzetleri arşivlemek bu şekilde zor oluyor.bende 2 dir annemin yaptığı sütlacı arşivlemek çabasındayım ama aksilik çıkınca kaldı:)
benim favorimdir daha yeni akşam yedim:)
ellerinize sağlık olsa gene yerim.

gülay mutfakta dedi ki...

mihri canım,
plastikten bir alet, züccaciyelerde satılıyor ama adı ne deniyor bilmiyorum..
tabi sende evde yapabilirsin, bir kartonu kasenin üst yuvarlağına göre kesip, ortasına kalp çizip yada başka bir şekil çizip, kes. kartonu kasenin üzerine tutup, süzgeç yardımı ile tarçın serpersen bu görüntüyü elde edersin..
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Gülay o kadar çok yemişim ki bugün bu saat oldu hala acıkmadım ama şu sütlaçtan yerdim doğrusu
sevgiler

Tümay Öztürk dedi ki...

Gülaycım çoook teşekkür ederim. Konuştuğumuz ve daha önce de belirttiğim gibi sütlacı denemedim ve bu iş oldu:) Yani nerdeyse artık sütlacı hayatımdan çıkaracaktım:) Bugün sayfamda da yayınladım. Çok teşekkür ederim:) Ellerine sağlık tekrar...

Adsız dedi ki...

teşekkürler bilgileriniz için. demirdöküm kombi servisi