Bu Blogda Ara

22 Eylül 2010 Çarşamba

Mahlepli Kandil Simiti

Yemeye doyamadığım lezzetlerden bir tanesi.. Pişerken etrafı saran mis gibi mahlep kokusunu da çok severim..

malzemeler:

  • 3 su bardağı un
  • 150 gr. tereyağı
  • 1 adet yumurta
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 çorba kaşığı mahlep
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • üzeri için:
  • 1 adet yumurta sarısı
  • Çörek otu

yapılışı: Karıştırma kabına unu alın. Üzerine tuz, kabartma tozu, mahlep, pudra şekeri ilave edin ve karıştırın. Unun ortasına havuz açın ve içine sirke, yoğurt, yumurtayı kırın. Üzerine tereyağı ilave edin. İlk önce sıvıları karıştırın. Daha sonra unu da karıştırarak kandil simidi hamurunu iyice yoğurun. Daha sonra hamurdan parçalar kopartıp simit şeklini verin veya hamuru merdane ile açıp kurabiye kalıpları ile şekil verin. (ben ilk önce çay barağı ile kesip daha sonrada ortasını kola şişe kapağı ile keserek şekil verdim) Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. Üzerine yumurta sarısı sürün. Çörek otu serpin. Önceden ısıtılmış olan 180 derecelik fırında pişirin

afiyet olsun....

16 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

kandillerde susamlıdan çok diğerlerini yerim . eline sağlık. ama nedense ben söyle 1 fiskede bile buram buram kokan mahlep bulamadım. bizim Kilis pazarlarında bile:)

çeşnici Handan dedi ki...

Çayla beraber mis gibi tazecik ne de güzel yenir.Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

yemesini çok sevmeme ragmen evde hiç denemedim.ama mahlep kokusunu çok sverim muhakkak deneyecegim.ellerine saglık.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Bende hic yapmadim bugune kadar, ama Istanbulda kandillerde cok yedim. Nefis birsey gercekten. Ellerine saglik.

Disalce dedi ki...

ellerine sağlık...

bana çok kıtır geliyor ama kokusu güzel gerçekten....

fuat gencal dedi ki...

Çok leziz ve iştah açıcı bir görüntüsü var. Ellerinize, emeğinize sağlık. Mahlep olan her şey çok enfes oluyor.

Çayım demlendi birazını alıyorum izninizle.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

ben çok seviyorum bu simidi :) kıyır kıyır bişey oluyoya,bayılıyorum o tada :) ellerine sağlık..afiyetle..

pelince dedi ki...

Çayın yanına pek yakışır,bir tanecik bende alıyorum;)
ellerine sağlık..

Sevgiler..

Sevil Şahin dedi ki...

gülaycım mail attım sana

emelce yemek dedi ki...

cok seviyorum tuzlu kurabiyeleri ,cocuklugumdan beri,eline saglik

kalpkurabiye dedi ki...

o koku bana da geldi ve büyüledi ellerine sağlık canım:))
birbirinden güzel yorumların için çok teşekkür ederiimm:))
sevgiler..

Gülcan dedi ki...

çok güzel duruyorlr.ellerinize sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ben de bayılırım kandil simidine ama susamsız olacak:) Midemi mahvediyor çünkü susamlar:) Ellerine sağlık nefis görünüyorlar...

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım beni ararmısın

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bugün mahlep alacağım ve yapacağım
Ellerine sağlık canım
sevgiler

yemekaski.com seçil dedi ki...

ellerinize sağlık.. susamlı olandan daha çok seviorum bu simidi.. deniycem :)