Bu Blogda Ara

5 Mayıs 2009 Salı

Yalancı Profiterol (Kolay Profiterol)

Sevgili disalin sitesinde görüp defalarca yaptığım bir tarif, bu sefer akşam kardeşime gelecek olan misafirleri için dün akşam yaptım. Ben kardeşime götüreceğim için borcam da yaptım.Genelde tek kişilik porsiyonlarda hazırlıyorum o zaman servisi daha kolay oluyor. Bazen de üzerine meyve sosu ile yapıyorum. Çikolatalı sevmeyenler için:)
malzemeler:
1 litre süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 krem şanti+ 1 su bardağı süt
1 paket çikolata sosu
1 paket tuzsuz etimek
yapılışı: Sütü unu ve şekeri tencereye boşaltıyoruz. çırpma teli ile harlı ateşte kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz. göz göz olmaya başlayınca ateşi kısıp 2-3 dakkika kaynatıyoruz. Vanilyayı da ekleyip altını kapatıyoruz. Soğumaya bırakıyoruz. kremşantiyi 1 su bardağı süt ile çırpıyoruz. ılıyan muhallebimize hazırladığımız krem şantiyimizi döküp karıştırıyoruz. Etimekleri elimizle 3-4 parçalara gelişi güzel kırıyoruz. hazırlayamız tepsiye (kaselerin) eşit bi şekilde dağıtıyoruz. üzerine muhallebimizi boşaltıp kaşığın tersi ile düzeltiyoruz. Çikolata sosunu arkasındaki tarif ile hazırlıyoruz. ve tatlımızın üzerine döküyoruz. En az bir kaç saat dinlendirin üzerini süsleyip servis edin.
afiyet olsun..

6 yorum:

Disalce dedi ki...

merhaba canım..tarifimi deneyip beğendiğin için teşekkürler....

link vermeyi karışıkmı anlattım yoksa...merak ettim...sormak istediğin şeyleri rahatlıkla sorabilirsin..

ellerine sağlık...

Disalce dedi ki...

gülaycım ilk kaydıma fotoğraflı anlatım ekledim...oraya bak istersen...
üzerlerine tıklarsan büyük hallerini görebilirsin...
ilk kaydım verdiğim adres...

http://disalce.blogspot.com/2007_12_01_archive.html#3412689901506576707

Disalce dedi ki...

canım etiket eklemede aynı arkadaş ekleme gibi..

yerleşimden gatget ekle diyosun..seçeneklerden etiketleri seçiyosun..ve oraya ekliyosun...

haa birde yazını yazdığın yerde altta kayıt seçenekleri yazısının hizasındaki boşluğa hangi kategoriye ekleyeceksen o ismi yazıyosun..mesela "sütlü tatlılar" yaz yazını yayınladığında o etikette otomatik olarak sayfanda görünecektir...

Adsız dedi ki...

Cok nefis bir görüntü, ellerinize saglik. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

ferragamo belts
yeezy boost 350 v2
nike air force 1
longchamp bags
yeezy boost 350
yeezy shoes
jordan shoes
converse outlet
basketball shoes
curry 3

zzyytt dedi ki...

golden goose
michael kors
kobe byrant shoes
irving shoes
off white hoodie
adidas outlet
authentic jordans
coach factory outlet
chrome hearts
yeezy shoes