Bu Blogda Ara

25 Mayıs 2009 Pazartesi

KATMER POĞACA

Bu katmer poğacaları bi önceki yazımda bahsettiğim pikniğe giderken götürmüştüm.Umarım beğenmişlerdir...
malzemeler:
hamuru için:
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 20 gr yaş maya
  • 1 yumurta akı (sarısı üzerine sürülecek)
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı şeker
  • 3,5 su bardağı un
  • içi için:
  • 1oo gr. margarin (oda sıcaklığında)
  • 100 beyaz peynir
yapılışı:
  1. Mayayı yarım çay bardağı ılık su ve şeker ile karıştırdım.
  2. Sütü, sıvı yağı, yumurta akı, tuzu ve erittiğim mayayı karıştırdım.
  3. Unu ekleyip yumuşak bir hamur yoğurdum.
  4. 8 parçaya ayırdım.
  5. Her bir parçayı tabak büyüklüğünde açıp margarinden sürüp üst üste dizdim.en üsttekine sürmedim.
  6. Normal bir yufka boyuna gelecek şekilde açtım.
  7. Sigara böreği gibi üçgen 16 parçaya böldüm.
  8. Herbirine peynirden koyup sigara böreği sarar gibi sardım.
  9. Yağlanmış fırın tepsisine dizip, 30 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürdüm.
  10. 180 derece fırında 35-40 dakika pişirdim.
afiyet olsun...
not: Üzerine sürdüğüm yumurta sarısına 1 yemek kaşığı sıvı yağ 1 çay kaşığı pekmez ile karıştırarak sürdüm. Böylece daha iyi kızarmış görünüyorlar.

9 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Poğaçaların içinde en çok sevdiğim poğaça:)
Maşallah ne güzel de kabarmış..
Ellerine sağlık canım..

Disalce dedi ki...

beğenilmeyecek gibi değilki harika görünüyor..

ellerine sağlık gülaycım...

Limonlu Kek dedi ki...

Sevgili Gülay, öncelikle katmer poğaçaların harika görünüyor peşin peşin söyleyeyim, ellerine sağlık. Piknikniğe ise gelmeyi istedim ama bir gün öncesi de tüm gün Algida'da olduğum için ailecek geçireceğimiz gün kalmadı, o yüzden gelemedim. Çok güzel vakit geçirdiğiniz anlaşılıyor, bir dahaki sefere inşallah ben de katılırım. Sevgiler canım...

Tarif Bahçesi dedi ki...

Canım ya demek sen getirmişsin o harika poğacaları. Ellerine sağlık çok lezzetliydiler. Sevgiler Nesrin

Adsız dedi ki...

Harika duruyor elinize sağlık ;
Bu sayfadan bir çok şey öğrendim. Artık birileri benden tarif istiyor tarif vermek çok güzel. Ben direk sizin blogun adresini veriyorum
Sevgiler ,,

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
guzel yorumunuz icin cok tesekkurler..

sevgilerimle

acemi dedi ki...

çok güzel görünüyorlar,elinize sağlık...hamuru mayalanması için bekletmemiz gerekmiyormu??

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
uyarınız için çok teşekkür ederim. gerekli düzeltmeyi yaptım..
blog yazmaya yeni başladım zamanlarda yazdığım bir tarif, acemilik işte:(

sevgilerimle

Unknown dedi ki...

converse outlet store
yeezy shoes
kyrie 4
adidas yeezy boost
golden goose sneakers
nike sneakers for women
kd shoes
james harden shoes
af1
air max 2018