Bu Blogda Ara

11 Mayıs 2009 Pazartesi

MUZLU RULO PASTA

Bu pastayı kardeşimin eşi Nihat'ın doğum günü için yaptım. Nice senelere..
malzemeler:
  • pandispanya için:
  • 5 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Krema için:
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • Ayrıca:
  • bitter çikolata
  • 2 adet muz

Yapılışı: Yumurta ile şeker beyazlaşıncaya kadar çırptım. Unu k.tozu ve vanilyayı ilave ettim. Yağlı kağıt serili dikdörtgen fırın tepsisine döktüm. 175 derece üzeri kızarana kadar pişirdim.(20-25 dak) Fırından çıkınca boyuna rula yapar gibi sardım. Üzerini ıslak bezle örttüm. Soğumaya bıraktım. Krema için sütü, şekeri ve nişastayı tencerede el çırpıcısı ile karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirdim.Soğumaya bıraktım. 1 bardak süt ile krem şantiyi çırptım. Bitter çikolatayı rendeledim. Pandispanyanın rulosunu açarak muhallebisini sürdüm. Uzun kısmının ucuna muzları yerleştirerek tekrar rulo şeklinde sardım. Üzerini hazırladığım kremşanti ile kapladım. Rendelenmiş bitter çikolata ile süsledim.

AFİYET OLSUN..

6 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ne kadar muntazam ve nefis görünüyor. Ellerinize sağlık..

Disalce dedi ki...

canım ellerine sağlık...

pastan çok güzel görünüyor...

öpüyorum seni gülaycım....

Unknown dedi ki...

yemekgezegeni'ne uyeliginizin tamamlanması icin sayfaniza eklemeniz gereken banner kodu mail adresinize gonderilmistir, lutfen kontrol ediniz.. sevgiler

Adsız dedi ki...

vala şuanda karnım nasıl aç:(bunları görünce daha bir o kadar acıktım..serkan gene bunları daha görmedi,görse ya benim başımın etini yer yada istanbul yollarına yine düşer:))ellerine sağlık!!nihan

Adsız dedi ki...

merhaba gulay hanim,
ben bu pastayi denedim fakat nedense rulo yapmak icin sararken pasta 3 esit parcaya bolundu sizce puf noktasi nedir?
tesekkur ederim
ARZU

Adsız dedi ki...

sevgili adasim. bu pastayi yillardir yapiyorum..yanlis anlamayin ama 2 bardak un cok fazla degilmi? ..benim tarifimde:
5 yumurta
1 su bardagi seker
1 su bardagi sivi yag
1 kabartma tozu kullaniliyor

umarim kizmadin bana...denemeni isterim hakkini hella et