Bu Blogda Ara

5 Aralık 2011 Pazartesi

Perişan Kurabiye

Adı perişan ama lezzeti harika, bunu yazmama gerek yoktu sanırım malzemelerine bakınca tadını tahmin edebiliyorsunuzdur:)
malzemeler:
250 gr. tereyağ
1,5 su bardağı pudra şekeri
2 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
4,5 su bardağı un
1 su bardağı kuru üzüm
1/2 su bardağı fındık
1/2 su bardağı ceviz
1/2 su bardağı badem
1/2 su bardağı yer fıstığı
1 çay kaşığı tarçın
yapılışı: Yoğurma kabına oda sıcaklığındaki tereyağı, pudra şekeri, yumurtayı alıp karıştırın. Kabartma tozunu, tarçını ve unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurun. Kuru üzüm, iri dövülmüş çerezleri ekleyip yoğurun. Hamuru üç parçaya bölün. Bir parçayı elinize alın, hamurdan parçalar kopartın ve hamurdan kopan kısmı üstte gelecek şekilde, yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. 175 derece fırında 25 dakika pişirin.

23 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Tam yeni yıla uygun kurabiye tarifi.ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

nefis olmuş ellerinize sağlık sevgilerimle..

Mutfak Havlusu dedi ki...

İyi bir kurabiye her zaman günün yorgunluğunu alıyor çay ile.Ellerinize sağlık bol malzemeli kurabiyeler her zaman lezzetli oluyor.

bittermutfakta dedi ki...

Nefis görünüyorlar.Tam benlik içinde yok yok kurabiye değilde ben şimdi perperişan oldum görünce:)keşke olsada yesem şimdi..artık benim dünden kalma hindistan cevizli kurabiyelerle yetinicem:)Yapmalıyım bu tarifi.Ellerinize sağlık
Sevgiler

sevgi dedi ki...

Elinize sağlık,çok lezzetli görünüyor.Şimdi olsa da çayımın yanında afiyetle yesem.;)

Aklımdan Geçenler Mideme Düşenler dedi ki...

en sevdiğim kurabiye ama olunca ipin ucunu kacırıyorum sonra ben perişan oluyorum ellerinize sağlık...

u.aydin dedi ki...

vallahi perisan merisan anlamam beni perisan ettigi kesin.harika olmus.ellerine saglik.sevgiyle kal.

fatosun mutfagından... dedi ki...

ımm...ilk denediğim günü hatırlıyorumda:))ellerine sağlık..sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

nefis görünüyor canım ellerine sağlık
sevgiler:)

anne eli gibi dedi ki...

annemin favori kurabiyesidir,ellerinize sağlık..

Pembe Tatlar dedi ki...

Tam bir bomba olmuş görüntü sunum 10 numara ellerine sağlık canım:)

sibelyalcincom dedi ki...

Mis gibi çayla ne güzel gider:))ellerine sağlık sevgiler

Peygamberim İzinden dedi ki...

Perişan olan bir kurabiye ne kadar da güzel görünüyor..
Ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

bu biraz zengin kurabiyesi olmuş:))))))))))))))

mndlna dedi ki...

Bu da perişansa biz ölelim:) Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık:D

Sevil Şahin dedi ki...

ayyy gülayım bu kurabiyeyi yapıp yemeli çok zaman oldu iyi ki hatırlattın bende yeniden yapayım şahane bir lezzettir ellerine sağlık

hilal dedi ki...

Gülaycım bu tür kurabiyelere bayılırım, bende tamböyle birşey yapmak istiyordum..mutlaka deneyeceğim..

sevgiler
hilal

Adsız dedi ki...

Ben de dun denedim tadi tek kelime ile harikaydi fakat sekilleri sizinki gibi mumtazam olmadi 3 parmakla alip tepsiye koymustum fakat baska bir sekil verme yonteminiz varsa paylasirsaniz sevinirim

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba
özel bir yontemim yok:(
hamurdan bir parça koparıp, kopan kısım üstte kalacak şekilde tepsiye diziyorum. şekli zaten muntazam olmasina gerek yok adı zaten perişan kurabiye :) önemli olan tadı değil mi?

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize saglık. Teşekkür ederiz,böyle guzel tarifleri paylaştığınız icin.

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize saglık. Teşekkür ederiz,böyle guzel tarifleri paylaştığınız icin.

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize saglık. Teşekkür ederiz,böyle guzel tarifleri paylaştığınız icin.

Unknown dedi ki...

Kolay gözüküyor ellerinize sağlık hemen deneyeceğim çok teşekkür ederim