Bu Blogda Ara

26 Aralık 2011 Pazartesi

İrmikli Şekerpare

Son bir iki aydır sıkça yaptığım bu şekerpareleri bir türlü fotoğraflama fırsatım olmamıştı. Hafta sonu fırsat yaratıp özellikle yaptım, tabi bu durum en çok babamın hoşuna gitti:)
malzemeler:
200 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı irmik
1 adet yumurta (sarısı üzerine sürülmek için ayrılacak)
1 paket kabartma tozu
4 su bardağı un
1 fiske tuz
fındık
şerbeti için:
3,5 su bardağı toz şeker
3,5 su bardağı su
2-3 damla limon suyu
yapılışı: Hamur yoğurma kabına tereyağı, yoğurtu, sıvı yağı, yumurta akını alın ve karıştırın. İrmiği, tuzu, kabartma tozunu ve unu yavaş yavaş ekleyip yoğurun. Cevizden büyük parçalar kopartıp, yuvarlayın. Yağlanmış fırın tepsisine aralıklı dizin. Üzerlerine yumurta sarısı sürün. Her birini üzerine bir adet fındık ile bastırın. 190 derece ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirin. Fırından çıkartıp soğutun. Şerbeti için, bir tencereye su ve şekeri alın. Arada karıştırarak 5-6 dakika kaynatın. Ocağı kabatın. Limon suyu sıkıp, karıştırın. Soğuyan şekerpareleri daha küçük bir tepsiye alın. Sıcak şerbeti üzerine dökün. Üzerini daha büyük bir tepsi ile kabatın. Tüm şerbeti çekip, soğuduğunda servis edin.

15 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

Günaydın gülaycığım gerçek şeker pare bu işte Ellerine sağlık harika olmuş sevgiler

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Günaydın gülaycım. Nasılsın. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Sevgiler...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım ellerine sağlık tatlı hayranını olarak yapıştım ekrana
çok güzel görünüyorlar afiyet olsun
sevgiler:)

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık canım şahane görünüyor.. Sevgiler.. Tarifkolik

NİLOŞ PASTA dedi ki...

Gülaycım ellerine sağlık çok nefis görünüyor tadanlara afiyet olsun.

Unknown dedi ki...

gülaycığım ellerine sağlık canım. Şekerpare davet sofralarına da çok yakışan bir lezzet. Durum böyle olunca sık yapmak farz oluyor. Görüntü muhteşem hayatım. Sevgilerimle...

Sule dedi ki...

En cok sevdigim serbetli tatli sekerparedir. Baklavadan bile tercihim olur. Gorunumu cok guzel. Ellerinize saglik.

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyor Gülaycım ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine saglik canim afiyetler olsun .

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok güzel gözüküyor. :)

durutarifler dedi ki...

Kardeşim ne güzel yapar. Biliyorum ki senin kide harika olmuştur.
Ellerine sağlık
Sevgiler

Peygamberim İzinden dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

selime dedi ki...

hiç güzel olmadı şimdi fırından çıkarttım içine yoğurt katınca resmen hamur gibi oldu şekerpare ağızda dağılmalı yaptığıma pişman oldum

selime dedi ki...

şunuda eklemek istiyorum şekerpareler pişince sıcakken kaynar şerbet dökülmeli sizin tarif ettiğiniz gibi olursa şerbet içine çekmez

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba selime,

sonuçtan memnun kalmadığınıza çok üzüldüm, benim defalarca yaptığım ve beğendiğim bir tarif..
şimdi damak tadı; ben şerbetli tatlıları kıyır kıyır seviyorum. o yuzden tatlı soğuk, şerbet sıcak yapıyorum.. siz yumuşak tatlı seviyorsanız tatlı sıcak, şerbet ılık olarak haşlamanız gerek..

sevgiler..