Bu Blogda Ara

22 Şubat 2011 Salı

Yoğurt Tatlısı

Yoğurt tatlısı son derece kolay ve pratik bir tatlı.. Bu tatlıyı annemin tarif defterinden yaptım. Fark olarak portakal kabuğu ve suyu ilave ettim. Güzel aroma kattı.. Tarifin altında öneri olarakta yazdım..
malzemeler;
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/3 su bardağı sıvıyağ
  • 1/2 su bardağı irmik
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • şerbeti için;
  • 3,5 su bardağı su
  • 3,5 su bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu

öneri; Bu tatlıyı portakal veya limon kabuğu ve sularını ekleyerekte yapabilirsiniz. Kabukları yumurta ve şekeri çırparken ekleyin, güzel aroma verecektir. Suyunu ise sıvı karışımları eklerken ilave etmenizi öneririm. Miktar olarak ise 1 Limon kabuğu, 1/2 limon suyu veya 1 portakal kabuğu 1/2 portakal suyu olarak ilave edin. Bu durumda un miktarını 2-3 kaşıkta artırın.

yapılışı: İlk önce şerbetini hazırlayın; bir tencereye suyu ve şekeri alın. Kısık ateşte şeker eriyene kadar karıştırın, kaynamaya başlayınca 5-6 dakika kaynatın. Ocağı kapatıp limon suyunu ekleyip karıştırın. Soğumaya bırakın. Yumurta ve şekeri 7-8 dakika çırpın. Sıvıyağ ve yoğurtu ekleyip çırpmaya kısık devirde devam edin. İrmik, un, kabartma tozu ekleyip karıştırın. Yağlanmış yuvarlak borcama boşaltın. 175 derece fırında 40 dakika pişirin. Tatlı fırından çıkarıp ilk sıcaklığı çıktıktan sonra üzerine soğuk şerbeti gezdirip üzerini başka bir tepsi ile örtün. En az 2-3 saat sonra dilimleyip üzerine hindistan cevizi ile süsleyip servis edin.

22 yorum:

MİHRİ GÜL dedi ki...

bayıldım .altı üstü kızarmış mis gibi ohhh.ye beni diyor gülaycım . vallaha tariflerin mükemmel malzemeler bütün herkesin evinde olan malzeme. yapımı pratik ve kolay ..tadı damağında kalan lezzetler ohhh daha ne olsun bütün hanımlara kolay gelsinnn:))

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve çok iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

sofrasanati dedi ki...

bayıldım bayıldım. zaten çok severim revaniyi. canım çekti elinize sağlık

aslı dedi ki...

süpper görünüyor. çayın yanına isterim. ellerinize sağlık.

kamilece dedi ki...

Ellernize sağlık hmmm çok lezztli görünüyorr...Hiç dayanamamm yeter ki tatlı olsun :))

Rozerin'in Annesi dedi ki...

harika gorunuyor...ellerine saglik..:-)))

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

önce puantiyeli tabak sonra puantiyeli masa örtüsü! nereye varacak bu işin sonu hepsi bir arada harika... çok güzel olmuş! ara ara canım ister böyle tatlılar ama içinde portakal kabuğu ve suyu varsa daha sık isteyeceğim kesin:) çok severim! ellerine sağlık!

marifet ellerimizde dedi ki...

ellerine saglık.ben zeynep blogspotta yenıyım .merhabalar dıyorum..
cok guzel gorunuyor ellerine saglık

behlulksn dedi ki...

çok güzel gözüküyor can çekti bi kere:)
elinize sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

hımm çok güzel olmuş canım ellerine sağlık

lezzettabağı dedi ki...

Gülaycığım yoğurt tatlısı gerçekten kolaylığıyla hayat kurtarıyor. ellerine sağlık ne güzel de kabarmış. ben yerken korkumdan birazcık şerbetini çatalla bastırark akıtmaya çalışıyorum yoksaa mazallah hepsi mideye gidecek.. Sevgiyle ve sağlıkla kal.

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Harika görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler..

Tümay Öztürk dedi ki...

Gerçekten bir anne tatlısıdır:) Bende annemden almıştım tarifimi. Hiç fotoğraflayamadım daha:) Ellerine sağılık canım çok lezzetli duruyor...

Unknown dedi ki...

ASLA HAYIR DEMEM TATLILARA...ELLERİNE SAĞLIK..

Betül KAVAL dedi ki...

gülaycım nefis görünüyor. bayılırım bende. ellerine sağlık canım..

sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

Gülaycığım, canımm tatlın nefis görünüyor ne güzel de kabarmışş:))
ellerin dert görmesinn:))

Unknown dedi ki...

cok guzel bir tatli.

Adsız dedi ki...

dün yaptım şahane kızımın okuluna gönderdim tarifleriniz muhteşem hergün blogunuzu takip ediyorum yeni bir tarif var mı diye:)))

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık Revani favori tatlılarımdandır.Nefissss görünüyor.Afiyet olsun.

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba, (adsız)
ziyaretleriniz beni çok mutlu ediyor tabi güzel yorumlarınızda.. çok teşekkürler.. elimden geldiğince sık sık yeni tarif eklemeye çalışıyorum..


sevgiler

Özgen dedi ki...

Bayıldım tatlıya harikaolmuş kumpir de öyle ellerine sağlık sevgiler...

gülşah dedi ki...

kaç cmlik yuvarlak borcam büyük yuvarlak borcammı 32 cm olan?