Bu Blogda Ara

18 Şubat 2011 Cuma

Kabak Tatlısı

Bizim mutfakta kışın çok sık pişen bir tatlı. Son yıllarda oturduğum semtin pazarından hazır kabukları soyulmuş olarak alıyorum. Bu tatlıyı yapmak benim için çok kolay oluyor. Güzel bir kabak tatlısı yapmak için önemli olan kabağın seçimidir. Ben kabak alırken sert; tırnağınızla bile batırdığınızda zor batıyorsa ve çekirdeklerinin iri olmasına dikkat ederim.
malzemeler:
  • 2 kg bal kabağı
  • 2 su bardağı toz şeker
  • üzeri için;
  • ceviz

yapılışı: Kabağın kabukları soyun. Kalın dilimler halinde dilimleyin. Yıkayıp suyunu süzdürün. Yayvan bir tencereye alın. Üzerine toz şekeri döküp, 1 gece bekletin. Kısık ateşte kapağı kapalı olarak kısık ateşte 40-45 dakika pişirin. Son 5-10 dakikasını kapağı açık olarak, hızlı ateşte olsun. Soğuduğu zaman servis tabağına alıp ceviz ile süsleyin..

15 yorum:

Aycan dedi ki...

Kabak tatlısını kim sevmez ki?Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

Ayrıca kabak tatlısına birde pekmez ekleyip pişdiğinde de çok lezzetli oluyor.

selamlar;

Özgen dedi ki...

Nefis canım ellerine sağlık karnım da aç ekrandan alıp yiyebilirim vallahi nefis görünüyor sevgiler...

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

bayılırım kabak tatlısına helede gevrek olmuşsa.ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

kalpkurabiye dedi ki...

harika görünüyor Gülaycığım..
kültürümüzün en şahane lezzetlerinden:)
hemde sağlıklı:)
yapmaya da yemeye de doyamıyorum:)

Tümay Öztürk dedi ki...

Bugün pişti olmuşuz Gülayım:) ellerine sağlık ben de çok severim kabak tatlısını:)

Unknown dedi ki...

YENİ BİTTİ ŞEKERİM AFİYETLE...

LEZZETİKRAM dedi ki...

çok güzel Gülaycım eline sağlık

Rozerin'in Annesi dedi ki...

harika gorunuyor...ellerine saglik canim..sevgiler..

KURABİYECİCİ dedi ki...

nasıl canım çekti şimdi anlatamam ellerine sağlık

Aybike Ceylan dedi ki...

Cokk severim cok, ellerine saglik Gulay'cigim.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta sonu diliyorum.

ebru dedi ki...

cok severim kabak tatlisini, ben hep firinda yaparim, sirasi bol pek yiyemem. fotograftan bayagi tok bir tarife benzettim. su saliyor mu bu sekilde merak ettim.

eline saglik

gülay mutfakta dedi ki...

ebru canım, bende fırında hiç yapmadım, evet su salıp çekiyor..

sevgiler...

gibi dedi ki...

Kabak tatlısına bayılırım, tabağına da bayıldım:)

Gönül Mutfağı dedi ki...

kabak tatlısına bayılırım.Annemin tarifiyle yapmışsınız.görüntü de aynı..ellerinize sağlık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

KEşke elimde benim kadar çok sevse:))Ellerine sağlık canım