Bu Blogda Ara

2 Şubat 2011 Çarşamba

Çiçek Tatlısı

Hamur yoğurmayı, şekillendirmeyi ve süslemeyi çok seviyorum.. Hatta işim çabuk bitmesin diye ağır ağır, tadını çıkara çıkara yapıyorum:) Bu tatlıyıda yaparken çok oyalanmış olmalıyım ki; annem çok oynama hamurla yuvarla üzerine fıstıkları serp yeter dedi. Tadı nasıl olsa aynı olacak! Belki tadı aynı olacaktı ama ikram ettiğimde o güzel sözleri duymayacaktım;)
Çiçek şeklinde kurabiye kalıbınız yoksa; çay bardağı, ve gazoz kapağı kullanarakta yapabilirsinz.. Ben ortadaki yuvarlakları kesmek için gazoz kabağı kullandım...
malzemeler:
  • 250gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 adet yumurta
  • 1,5 çorba kaşığı yoğurt
  • 1,5 tatlı kaşığı sirke
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4-4,5 su bardağı un
  • hamuru yapıştırmak için;
  • 1 yumurta akı
  • üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı
  • süslemek için;
  • antep fıstığı, ceviz yada fındık olabilir

şerbeti için:

  • 4 su bardağı su
  • 4 su bardağı şeker
  • 4-5 damla limon suyu

yapılışı: Önce şerbeti hazırlayın; şeker ve suyu tencereye alıp kaynatın, kaynamaya başlayınca 5-6 dakika daha kaynatın. Limon suyunu ekleyip ocaktan alıp, soğutun. Un hariç tüm hamur malzemelerini iyice karıştırın. Unu yavaş yavaş ekleyip yoğurarak ele yapışmayan yumuşak bir kurabiye hamuru elde edin. Hamurun üzerini nemli bir bezle örterek 15 dakika dinlendirin. Dinlenen hamuru merdane ile tezgahta açın. Çiçek şeklinde kurabiye kalıbıyla kesin. Yağlı kaşıt serili fırın tepsisine dizin. Bu sefer kullandığınız kalıbın birkaç boy küçüğüyle kestiğiniz hamurun ortasını tekrar kesin. Bir çerceve elde edin. Bu çerçeveyi yumurta akı sürdüğünüz tepsideki hamurların üzerine oturtun. Hamurun üstüne yumurta sarısı sürüp, ortasına iri dövülmüş antep fıstığı koyun. 180 dereceli önceden ısınmış fırında 20-25 dakika pişirin. Fırından çıkan kurabiyeleri uygun boyda bir tepsiye alın. (yada yağlı kağıdı çıkartın) Üzerine soğuk şerbeti gezdirin. Tepsinin üzerini örterek 4-5 saat, mümkünse bir gün dinlendirip servis edin..

31 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

çok şık ve leziz ellerine sağlık şekerim.

Eya dedi ki...

Bu Tatliyi bende sevgili Yesil KIvi blogundan Secilden görmüstüm ve denemistim...nefis bir tadi ve görüntüsü var,ellerine saglik....sevgiler

zehra

Aycan dedi ki...

Bloğunuzda çok güzel çiçekler açmış.

Ellerinize sağlık.

Gülcan dedi ki...

aman allahım ben o çiçekleri yerim yerim elinize sağlık

Özgen dedi ki...

Harika olmuş canım ellerine sağlık görüntü de lezzet de harika.Uğraştığına değmiş sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

hamurla oynamak gibisi varmı:)
negatif ne varsa alıp götürüyor:)
yerini bir huzur bir neşe bir de tatlılık kaplıyor:)
ne güzel etmişsin oynamakla Gülaycığım ellerine sağlık canım:)

aslı dedi ki...

Enfes görünüyor. ellerinize sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.bayıldım şekline.inşallah denemk istiyorum.sevgiler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım önce görsellik bizi cezbeden sonrada lezzet ikisi bir arada olmalı bu tatlı böyle harika bir lezzet olmuş ellerine emeklerine sağlık sevgiler..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bir harika duruyorlar! yemeye kıyılmaz ve çok neşeli. çok hoşuma gitti ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

Belki aynı lezzet oluyor ama güzel bir sunum her zaman iştah kabartıyor.Bu güzel tatlıda çiçek şeklinde oldukça şık durmuş.Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

çiçek açmış gerçekten ellerinize sağlık.
sevgilerimle...

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok hoş görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler..

Tümay Öztürk dedi ki...

Harika gözüküyorlar Gülaycım ellerine sağlık...

durutarifler dedi ki...

Çok şık duruyorlar. Ellerine sağlık.
Sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

ne kadar şık olmuşlar canım ,pek güzeller ellerine sağlık Gülaycım

Cafe Pepela dedi ki...

Ay maşaAllah,sunumlarınız ne kadar güzel!
Leziz olduklarına da eminim..
Ellerinize / gönlünüze sağlık.
Bu tatlıyı ben de Sevgili Seçil vesilesi ile denemiştim.Şimdi şu görüntüyle tekrar vuruldum:)
Kalbi sevgi ve selamlarımla

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çok şirin olmuşlar canım. Ne kadar özendiğin ve zaman harcadığın belli canım
Ellerine sağlık

Sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik nefis cokda güzel görünüyor .Hayirli aksamlar gülaycim afiyetler olsun.

narcicegirengi dedi ki...

Ayy ne kadar harika.. Hem de cok sirin... Bayildim. Fotograflar da sahane olmus.
Ellerinize, emeginize saglik.
Sevgilerimle

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne cici ,
ne lezzetli ,
ne tatlı bir çiçek böyle.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bu aralar canım tatlı istiyor senin yaptıklarını görünce ah keşke olsa dedim:)
ellerine sağlık arkadaşım nefis olmuş

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Gulay'cigim, tek kelime ile harika.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta sonu diliyorum.

Betül KAVAL dedi ki...

çok şık gözüküyor güleycım. tadıda nefistir eminim ki. ellerine sağlık.

öpüyorum..

Mutfak Dili dedi ki...

Maşallah bir elde 1000 den çok marifet Gülay hanım. elinize sağlık. Hem kolaGezilerinizi, blogbuluşmalarınız çok kıskandım. Bende türkiyede olsaydım bu takımın en başta giden uyesi olurdum her halde. Sevgilerle...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Selam canım çiçek tatlısı nefis görünüyor.Ellerine sağlık seni izlemeye aldım.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Nefis bir sunum olmuş diğerleri gibi:) Ellerinize sağlık.

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok şirine olmuşlar,ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Kombi
ECA
Klima

yasemin dedi ki...

gülay hanım merhaba, verdiğiniz ölçülerle kaç tane çıkıyor bu tatlıdan?

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba yasemin hanım,
açacağınız hamurun kalınlığına ve kullandığınız kalıbın büyüklüğüne göre değişiklik gösterebilir,
ama rahatlıkla 30-35 adet diyebilirim..

sevgiler...