Bu Blogda Ara

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Fırında Kremalı Patates

Yine istemeden uzun bir ara oldu. Nerdeyse ramazanın yarısına geldik. Ben bir tarif bile yazamadım. Ama bu arada boş durmadım. Güzel iftar sofraları kurdum, kalabalık iftar sofralarına konuk oldum. Kimilerin fotoğlarını çektim, kimilerine fırsat bulamadım.. Şimdi ilk olarak çok pratik bir o kadar leziz bir tarif ile başlamak istiyorum...
malzemeler:
  • 6 adet patates (orta boy)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket krema (200 ml)
  • 1 su bardağı kaşar peyniri (rendelenmiş)
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 diş sarmısak
  • karabiber, pulbiber, muskat, tuz

yapılışı: Patatesleri yıkayın ve kabuklarını soyun. Çok ince olacak şekilde halka halka doğrayın. Bir kasede doğranmış patatesi, sütü, kremayı kaşar peynirin yarısını ve baharatları koyun ve karıştırın. Uygun ebatta bir borcamın içini ikiye bölünmüş samısağın kesik tarafını gezdirin. Tereyağ ile yağlayın ve patatesli malzemeyi içine koyun. (dilerseniz balık sırtı gibi dizip güzel bir görüntü almasını sağlayın. benim bu defa zamanım kısıtlı idi gelişi güzel boşaltım ) 180 derece fırında ilk yarım saati üstü kabalı, ikinci yarım saati üzeri açık olarak pişirin. Kalan kaşar peynirini üzerinde serpip çok az daha pişirin.

afiyet olsun...

13 yorum:

gulsev dedi ki...

Benimde sık yaptığım bir fırın garnitürü, yanındaki yemeğe göre kremalı yada kremasız (tuz ve az sıvıyağa bulanmıs) olarak hazırlıyorum.
Elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

kalabalık iftar sofraları ne güzel.ellerine saglık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık gülaycım çok severim kremalı patatesi size afiyetler olsun

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ımmm nefıs görunuyor canım elelrıne sağlık sevgıler:)

evatolyesi dedi ki...

Et ve tavuk yemeklerinin yanında bayılırım. Ellerinize sağlık.
Sevgiler:)

ZUHAL dedi ki...

çok sevdiğim bir yiyecek bu Gülaycım.Ellerine sağlık.blogunu gezmek keyifli.Ben de Filiz makarna tesislerini gezmiştim canım ama bu şekilde görüntülemedim.Bayağı üzüldüm.Neyse bundan sonra ben de yazarım.Sevgiler...

ZUHAL dedi ki...

çok sevdiğim bir yiyecek bu Gülaycım.Ellerine sağlık.blogunu gezmek keyifli.Ben de Filiz makarna tesislerini gezmiştim canım ama bu şekilde görüntülemedim.Bayağı üzüldüm.Neyse bundan sonra ben de yazarım.Sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

Gülaycım süper eline sağlık patatesi zaten çok severim. sevgiler canım

Narince dedi ki...

Bekleriz artık her gün yeni bir tarif:))

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Benim de çok sık yaptığım bir tarif bu, patates olur da lezzetli olmaz mı zaten. ellerine sağlık

çeşnici Handan dedi ki...

Gülaycığım kremalı patatese bayılırım nefis olmuş ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor,bayılırım kremalı patatese,ellerine sağlık,sevgiler.

Gülcan dedi ki...

süper olmuş ilk fırsatta deniyeceğim