Bu Blogda Ara

1 Aralık 2009 Salı

Revani

Öncelikle hepinizin geçmiş bayramı mübarek olsun.. Umarım sevdiklerinizle beraber güzel bir bayram geçirmişsinizdir.. Ben bu bayram Kırklareli'ndeydim. Bayramlarda tüm dayılar, yengeler ve kuzenler ile annanenin evinde toplanırız. Bu bayramda öyle oldu.. Giderken götürmek için bende bu tatlıyı yaptım.. Yiyen herkes çok beğendi.. Şerbetli olmasına rağmen hafif bir tatlı oldu..
malzemeler:
  • 5 adet yumurta
  • 5 kahve fincanı un
  • 5 kahve fincanı şeker
  • 5 kahve fincanı irmik
  • 5 kahve fincanı yoğurt
  • 3 kahve fincanı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet limon suyu ve kabuğu
  • şerbeti için:
  • 5 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • 1/2 limonun suyu
  • 1 çay kaşığı vanilya

yapılışı: Bir kabın içerisine beş fincan şekerle beş yumurtayı alıp iyice çırpın. Yumurtalar köpürünce; unu, kabartma tozunu, irmiği, yoğurdu, sıvı yağı, limon suyunu ve rendelenmiş limon kabuğunu ilave edip tahta kaşıkla iyice karıştırın. Hazırladığını hamuru yağlanmış bir tepsiye (ben dikdörtgen borcam kullandım) döküp 180 derece fırında 45-50 dakika pişirin. Tatlı pişerken şerbetini hazırlayın. Bir tencereye şekerle suyu bıraktıktan sonra 15 dakika kaynatın ve limon suyu ile kestirin. Soğuduktan sonra vanilyayı ekleyip karıştırın. Fırından çıkan sıcak tatlının üzerine soğuk şerbeti döküp çekmesini bekleyin. Üzerini hindistan cevizi ve toz antep fıstığı ile süsleyin. Dilimleyip servis edin.

afiyet olsun...

4 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım geçmiş bayramın kutlu olsun revani çok sevilir bizdede ellerine sağlık...

Betül KAVAL dedi ki...

bizim evde de yok sevilir. ellerine sağlık gülay..çok güzel kızarmış tambenlik.

sevgiler

Unknown dedi ki...

Canim ellerne saglik nefis görünüyor afiyet olsun sevgiler öptüm.

Bu da Benim Güncem dedi ki...

hiiii bayılırım revaniye ne zamandr da canım çekiodu yapmak farz oldu sanırım ellerine sağlık