Bu Blogda Ara

15 Aralık 2009 Salı

Haşhaşlı Antepfıstıklı Kurabiye

Zeynep'in doğum günü menüsü için hazırladığım kurabiyeler..
malzemeler:
  • 1 paket margarin(oda sıcaklığında)
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı nişasta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı toz antep fıstığı
  • 2 yemek kaşığı haşhaş
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
  • üzeri için:
  • yumurta akı
  • file antepfıstığı

yapılışı: Derin bir kaseye unu, nişasta, pudra şekeri, toz antep fıstığını, haşhaşı, vanilyayı ve kabartma tozunu karıştırıp ortasını havuz gibi açın. Yumurtayı, margarini koyup güzelce yoğurun. Buzdolabında üzerini ıslak bir bezle örtüp yarım saat dinlendirin. Hamuru istediğiniz gibi şekillendirip, yağlı kağıt serili tepsiye dizin. İsterseniz üzerine yumurta akına batırıp file antep fıstığına batırabilirsiniz) 180 derece fırında 25-30 dakika pişirin.

Aynı hamurdan üç farklı şekilde kurabiye:)

8 yorum:

aleyna dedi ki...

becerikli arkadaşım ellerine sağlık.kurabiyeler gerçekten nefis.zaten tariflerinden sıkça faydalandığım becerikli arkadaşlarımın başındasın.sevgiler canım benim

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ayyyy bu aralar kurabiyelere zaten çok bayılıyorum görünce heveslendim yine...Kurabiye yapmaya devam bence...Ellerine emeklerine sağlık...
Sevgiler...

boncuk mutfakta dedi ki...

Zeynep ne şanslı kız böyle bir teyzesi olduğu için eline sağlık Gülaycığım.

Narince dedi ki...

Kurabiyeler çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık sevgili Gülay.

made in funda dedi ki...

canım maşallahın var ne beceriklisin maşallah..ellerine sağlık..çok güzeller..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Enfessssss görünüyor canım.
Ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik yine nefis kurabiyeler ben sana komsu olsaydim
hayirli aksamlar sevgiyle kal

meri dedi ki...

Ellerinize sağlık.Çok lezzetli görünüyor.Acaba fıstık yerine badem,fındık vb.kullansak aynı lezzeti verir mi diye merak ediyorum.