Bu Blogda Ara

27 Ekim 2009 Salı

Renkli Şekerli Toplar

Zeynep'in diş buğdayı partisinden bir tarif daha... Ne zaman markete gitsem kendimi pasta malzemeleri reyonların önünde bulurum:) Markasını şuan hatırlamadığım granül şeker kutusu gözüme ilişti. Elime aldığımda arkasında bir tarif olduğunu gördüm, hemen aklıma evde bir poşet renkli granül şekerler geldi. Ve bir çırpıda okuyup aklımın bir köşesine not ettim:) Eve gelince tarif defterime yazdım. Parti menüsü hazırlarken bu tarifi denememin tam zamanı dedim.. Yapılışı çok basit, görüşü şık ve leziz bir tad... Tazeliğini 4-5 gün muhafaza ediyor...
Ayrıca bu tarif Aslı'nın ev sahipliği yaptığı pastakolik etkinliğine gitsin.. Aslı'ya şimdiden kolaylıklar diliyorum...
malzemeler:
  • 1 paket betibör büskivi
  • 125 gr. eritilmiş margarin
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı iri dövülmüş ceviz yada fındık
  • renkli granül şeker

yapılışı: Büsküvileri rondodan geçirip un haline getirin. Derin büyük bir kasede büskivi, margarini, pudra şekeri, kakaoyu, sütü ve cevizi karıştırıp buzdolabında iki saat bekletin. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve renkli granül şekerlere bulayıp servis tabağına dizin.

afiyet olsun...

18 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Aaa tesadüfen geldim çok mutlu oldum canım:)))
Ellerine sağlık harika gözüküyorlar hem göze hem dama:))
Katılım için çokk tşkr ediyorum bitanem yine beklerim:)

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık canım.Partiniz ne güzel dolu dolu geçmiş.Ne güzellikler hazırlamışsınız.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok sirin olmuslar, ellerine saglik. Fotografta herzamanki gibi super!

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ya ben bayılıyorum bu şeker gibi toplara.ellerine sağlık.sevgiler

tatlilar gülcandan dedi ki...

Tek kelime harika görüntü süper .Ellerine saglik canim afiyetler olsun

sevgi dedi ki...

Zeynebin diş buğdağı partisinde olmak varmış ya neyse, kısmet değilmiş. Çok güzel ve şirin görünüyor. Ben de yiğenimin doğum gününde yapıyım. Ellerine sağlık.

mutfaktakizaman dedi ki...

ne cici bisey olmus bunlar boyle...
Ellerine saglik canimm cok sekerler yaa:))

Krema Tadında dedi ki...

süper olmuşlar

made in funda dedi ki...

ellerine sağlık canım..nefisler..

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Çok şık bir ikram, çocuk menüleri için de güzel bir seçenek. Ellerinize sağlık. Ben de etkinlik için bu tarz bir şeyler denemek istiyordum ama henüz karar veremedim. Sevgiler...

Narince dedi ki...

Ben de markette aynı reyona uğramadan çıkamıyorum. Çocuklar bayılmıştır bu güzellere.

Adsız dedi ki...

epey gec oldu ama...
bu tarifi gecen gun denedim, ama bir turlu elimle yuvarlayamadim... biskuvi miktarini artirdim ama yine de olmadi, ben de tepsiye yaydim :)

acaba top olmalari icin baska bir islem mi gerekiyor?

ayse isleyen

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba ayşe hanım,
acaba buzdolabında yeterince beklettiniz mi?

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhabalar vermiş olduğunuz tariften kaçtane top çıkıyor kızımın doğum günü için denemek isterim.teşekkürler

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
toplarin buyuklugune gore degisir ama, 25-30 adet cikiyor


sevgilerimle

Özge'nin Oltası dedi ki...

Gülaycım ben de kuzenimin kızının doğumgünü için arıyordum buna benzer bir şeyler. İyi oldu sende bulmam. Yarın deniycem :)

Adsız dedi ki...

Mrb tarifi az önce denedim ama granül şekerleri hamura tutturmakta zorlandım acaba püf noktası var mı teşekkürler

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba

yuvarlarken elinizi ıslatırsanız sorun yaşamazsınız


sevgiler