Bu Blogda Ara

13 Temmuz 2009 Pazartesi

JÖLELİ MEYVELİ PASTA

Bu tatlıyı istediğiniz meyve ile yapabilirsiniz. Ben daha önce şeftali, çilek ve muzla ile yapmıştım. Vişne ile ilk defa yaptım. Aslında niyetim şeftalili yapacaktım. Şeftalili jöleyi markette göremeyince vişneli olsun bu sefer dedim. Yaparken aklıma daha önce yaptıklarımda kullandığım meyve ile jölesini aynı yapmadığım geldi. Mesela şeftali ile portakallı jöle, muz ile limonlu jöle.. Yapılışı çok basit ama biraz zaman alıyor (jölenin donmasını bekleme süreleri)

Çok hafif ve mayhoş tadı ile yaz günlerinde idael bir ikram.

Ayrıca bu tarifi Yaman Etkinliğinin Ev Sahibesi Tuğba hanıma gönderiyorum. Kendisine şimdiden kolay gelsin diyorum..

malzemeler:
  • 3 paket jöle
  • 1 paket kakaolu petibör büskivi
  • 6 kaşık yoğurt
  • 300 gr vişne
  • süslemek için pasta süsü

yapılışı: Birinci paket jöleyi arkasındaki tarife göre hazırlıyoruz. Şeklini almasını istediğimiz bir kaba çok az jöle döküyoruz. ve meyvelerimizi diziyoruz. Kalan jölemizi her yerine eşit bir şekilde boşaltıyoruz.(eğer slikon bir kap kullanmıyacaksanız içini streç flim ile kaplayoruz) 20 dakika buzdolabında bekletip jölenin donmasını sağlıyoruz. (ben bu işlemi hızlandırmak için buzlukta 10 dakika bekletiyorum) İkinci paket jölemizi yine tarifine göre hazırlıyoruz ve içine yoğurdu koyup çatalla çırpıyoruz. Tatlımız buzdolabında çıkartıp jöleli meyvelerin üzerine döküyoruz ve yine buzdolabına kaldırıp 20 dakika jölenin donmasını sağlıyoruz. Üçüncü jölemizi tarifine göre hazırlayıp rondodan geçirilimiş büskivilerle karıştırıyoruz. Tatlımızı dolaptan çıkartıp en üste boşaltıp kaşığın tersi ile düzeltiyoruz ve yine 20 dakika buzdolabında bekletip jölenin donmasını sağlıyoruz.Servis edeceğimiz tabağa ters çevirip servis ediyoruz. (dilerseniz tam ters olarak borcam tepsiye yapıp kesipte servis yapabilirsiniz.)

afiyet olsun....

22 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok sevimli görünüyor bu jöleli pasta. Bayıldım görüntüsüne:)

Ellerine sağlık canım..

Pembe Tatlar dedi ki...

Görüntüsü bitirdi beni ellerine sağlık canım gerçekten nefis gözüküyor...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

NE KADAR GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER

HÜLYA dedi ki...

GÖRÜNTÜ BÖYLEYSE TADINI DÜŞÜNEMİYORUM .. ELLERİNE SAĞLIK CANIM KAT KAT RENGARENK HARİKA GÖRÜNÜYOR

sarımutfak-hande dedi ki...

oooo süper bir görüntü
ellerin dert görmesin cnm benim
öptüm

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim ellerine saglik gürüntü muhtesem tam yazin yinilecek bir pasta afiyetler olsun sevgilerimle öptüm.

Unknown dedi ki...

Canım merhaba süper olmuş pastan hem hafif hem şık ellerine sağlık sevgiler...

Narince dedi ki...

Çok şık olmuş bu tatlı, yaza göre, hafif de. E daha ne olsun?

Adsız dedi ki...

bu ne muhteşem görüntüdür..ellerine sağlık canım..

Aysultan... dedi ki...

Çok güzel bir renk cümbüşü olmuş, bayıldım:)
Ellerine sağlık:)

peri dedi ki...

Çok tatlı görünüyor bu tatlılar:))ellerine sağlık canım, sevgilerr...

TAZE NANE dedi ki...

Harika görünüyor.
Çok hoş.
Sevgiler.

aleyna dedi ki...

gülaycım eline sağlk.tam yazlık bir tatlı.eline sağlık.

Limonlu Kek dedi ki...

Çoook güzelll olmuuuşşşş, canım istedi inan ki :)

hanife dedi ki...

görüntü süper yapılışı pratik tam benlik bir tarif eline sağlık

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Gülaycigim jölelei meyveli pastan nefis olms canim ellerine emeklerine saglik
sevgilerimi biraktim.

sevgi dedi ki...

Görüntü mükemmel.Ellerine sağlık canım.Bir de tadına bakabilseydim.

KİZHATCE dedi ki...

mmmm sunum nefis eminim tadı da öyledir:)eline sağlık gülay,sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalplerimizi okşadığı,
bir anın bir asra bedel olduğu bu gecede dualarda birleşmek dileğiyle...

Bal dedi ki...

Bloğunuzu ilk defa gördüm ve jöleli meyveli pastanız çok ilgimi çekti en kısa zamanda deneyeceğim inşallah. Görüntüsü şahane ellerinize sağlık.

oZGe dedi ki...

En az görüntüsü kadar lezzetli bir pasta bu. Ben de çok severim. Hele ki yazın soğuk soğuk çok güzel gidiyor. Elinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Jöleyi kendimiz nasil yapabiliriz?