Bu Blogda Ara

2 Temmuz 2009 Perşembe

ÇİLEK JÖLELİ MUHALLEBİ

Bu tatlıyı geçen haftalarda katıldığım baby shower partisine sevgili goncamın getirdiğinde tatmıştım. Sütlü tatlıları aram pek iyi olmadığından tabağıma almamıştım. Ama o kadar yiyeceklerin arasında masanın öbür ucundan kalkıp ikinciye almaya gelenleri farkedince bende tek bir lokma yiyecek halim olmadığından tabağıma küçük bir dilim alıp tatmak istedim tek kelimeyle harika olmuştu sonra büyük bir dilim daha aldım:) Kimin yaptığını sordum. Goncam ben yaptım bloğumda tarifi var deyince ilk fırsatta bende denedim..

malzemeler
  • muhallebi için:
  • 750 ml süt
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağı nişasta
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krema
  • üzeri için:
  • 750 gr çilek
  • 1 paket jöle
  • tabanı için:
  • 1 paket betibör büskivi

yapılışı: Muhallebiyi yapacağımız tencereye sütü ve yumurtayı alıp iyice çırpıyoruz. Sırasıyla şekeri,nişastayı ve unu ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Ocağa alıp muhallebi kıvamına gelene kadar çırpma telimizle karıştırarak orta ateşte pişiriyoruz. Muhallebimiz ılınınca krema ve vanilyayı ekleyip iyice çırpıyoruz. Büskivileri süt ile ıslatıp borcama bir kat diziyoruz.(ben dikdörtgen borcam kullandım) Büskivilerin üzerine muhallebimizi döküyoruz. Çileklerimizi yıkayıp boylamasına kesiyoruz. İç kısmı muhallebiye gelecek şekilde diziyoruz. Jölemizi arkasındaki tarife göre hazırlyıp üzerine döküyoruz.


afiyet olsun...

9 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Tam yaz tatlısı olmuş canım ellerine sağlık nefis gözüküyor...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

cok severim bu tur tatlilari ama sutlaci yemem:) ellerine saglik. hollandadan sevgiler! seni takip listeme aliyorum ;)

PERİ SOFRASI dedi ki...

Gülaycım ellerine sağlık, görüntüsüne bayıldım, tadına da sen bayıldığına göre denemek farz oldu:):)
Sevgiler..

tatlilar gülcandan dedi ki...

ELLERINIZE SAGLIK NEFIS GÖRÜNÜYOR
Aramiza hos geldin .Blogunda cok güzel sevgiler öptüm.

boncuk mutfakta dedi ki...

Gülaycım güzel satırların için teşekkür ederim canım.Resimleride de çok güzel çekmişsin.Eline sağlık.

aleyna dedi ki...

canım eline sağlık.ne güzel renkli bir tatlı.şimdi olsa hıımmmmm ne yenir

İlker Ergin dedi ki...

Bilmezmiyim,ben yemedim ama,herkes gidince oğlum kalanı yemek istedi.koca tabağı tek başına bitirdi valla.Seninde ellerine sağlık canım...Artan olursa getir benim oğlan bitirir..Anneciği nasılsa bu aralar yapamıyor artık:(((
Sevgiler canım...

Adsız dedi ki...

gülaycım bu çilekli jölenin görüntüsü yeter yaa :)hemen tarifini aldım ve yapıyorum..sana ii tatiller:)

Unknown dedi ki...

qzz0724
nba jerseys
longchamp pliage
alife clothing
oakley sunglasses
cheap jordans
golden goose sneakers
le coq sportif shoes
swarovski outlet
canada goose outlet
canada goose outlet