Bu Blogda Ara

22 Ocak 2015 Perşembe

Bal Kabaklı Muhallebi

Bir tarif üç sunum şekli :) Daha önce yayınladığım bisküvili bal kabak tatlısı ve bal kabaklı etimek tatlısına gelen en çok gelen soru kabak püresini nasıl yapacağız. Bal kabağı burdaki tarif ile pişirip, çatalla eziyorum. İçine ceviz ekleyerek karıştırarak hazırlıyorum. Bu tarifte püreye tahin de ekledim. Hem daha lezzetli hem daha akışkan oldu.
malzemeler:
muhallebi için;
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
125 gr. tereyağ
damla sakızı (isteğe bağlı)
üzeri için;
2-3 su bardağı kabak püresi
2-3 kaşık ceviz
2-3 kaşık tahin
Süslemek için
ceviz
bal
yapılışı: Tereyağı bir tencereye alın, ocakta eritin. Unu ilave edin. Rengi değişmeden 1-2 dakika karıştırın. Süt şeker ve havanda dövüp toz haline getirdiğiniz damla sakızını ekleyin. (damla sakızı çok fazla olmasın) Karıştırarak pişirin. Koyulaşınca ocaktan alın. Karıştırak soğumasını bekleyin. Soğuyunca mikserle 2-3 dakika çırpın. Kaselere birer parmak pay edin. Kaseleri tepsiye dizip, buzdolabına alın. Kabak püresi, ceviz, tahini karıştırın. Muhallebinin üzerine bir kat kpyun. Sonra tekrar muhallebi, kabak püresi şeklinde pay edin. En 2-3 saat buzdolabında dinledirin. Parçalara böldüğünüz cevizi teflon tavaya alın. 2-3 dakika kavurun. Bir kaşık bal döküp karışrtın. Krokan gibi olacak. İster sıcak sıcak kaselere pay edin. Yada yağlı kağıt üzerine aralıklı olarak alıp, soğutup pay edin. (tavada soğutursanız hemen sertleşecek parçalara ayırmanız zor olacaktır.)  
İlk fotoğraftakinden farkı kupların dibine elimle ufaladığım bisküvü koydum. 
Çakma cheesecake görünümlü yapmak isterseniz. Bir paket bisküviyi ufalayıp, erittiğim 100 gr. tereyağ ile karıştırıp, tabanı hazırladım. Sonra yine aynı. 

16 yorum:

pınar doğan dedi ki...

Bal kabaklı tüm tariflere bayılıyorum. Ellerinize sağlık. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Aaaa iyiki paylaşmışsınız dolaba attığım kabakları unutmuştum :)
Ellerinize sağlık.
http://denizkokusuu.blogspot.com.tr/

Mine budak dedi ki...

balkabaklı tatlıları bende çok severim ellerinize sağlık deneyeceğim mutlaka

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım tarifin de sunumun da harika olmuş sevgiler

ARZU'NUN LEZZET ADASI dedi ki...

Bayıldim bu tarife hep sevdiğim malzemelerden yapilmış deneyeceğim mutlaka ayrıca sunumda çok şık ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Çok güzelmiş gerçekten kadın giyim,elbise,abiye, kıyafet, tunik,
bayan giyim,etek,elbise,moda,marka,
trend,sexi iç giyim,sexi çamaşır,fantezi,fantezi iç çamaşır,
sexy iç giyim,kadın giyim markaları,

Filiz Çatalkaya Orhan dedi ki...

Ellerine saglik Gulaycim...Sevgiler..

gultasarim dedi ki...

balkabagının tatlısını oyle cok severimki baska bırseye yapmaya fırsat kalmaz elimden
nefis görünüyor elinnize saglık

Sanattryemek dedi ki...

Cok guzel olmus gercekten elinize saglik ;)

Kızsal Şeyler Blog dedi ki...

Bal kabağına bayılıyorum ellerine sağlık harika görünüyor :) Sevgiler blogkizsalseyler

gultasarim dedi ki...

elinize saglık

LEZZETİKRAM dedi ki...

bütün kış keke böreğe balkabağı kullanarak geçirdim bende .Gülaycım elleriine sağlık :)

nergis mevsimi dedi ki...

Ben de bu gün balkabaklı bir tatlı tarifi paylaştım.Tek kişilik sunumlar hem daha pratik hem de daha şık oluyor, elinize sağlık.

Beste dedi ki...

Mmm, derhal yapanzi..

Acemiden dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. :D www.acemiden.com

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız harika... ilgi ile takip ediyoruz. daha sık güncellenen paylaşımlar ile sitenizi devamının sürmesini tavsiye ediyorum.

http://sanayitipicaymakinesi.com/
http://www.remtamutfak.com/
Çay Makinesi
Çay Makinası