Bu Blogda Ara

20 Şubat 2015 Cuma

Karamel Soslu Trileçe

Son zamanların en meşhur tatlısı.. Menüsüne almayan restaurant, cafe kalmamıştır herhalde.. Biz o kadar çok sevdik ki hiç abartınız haftada üç defa yaptığım olmuştur. Yapımı çok basit ve herkes bayıla bayıla yiyor ben daha ne isterim ki :) Aşağıda yazdığım ipuçlarını okumadan mutfağa koşmayın, her biri başıma geldi ben ettim siz etmeyin:) 
malzemeler:
5 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı sıcak su
1 çay bardağı sıvı yağ
1 kabartma tozu
1,5 su bardağı un
şerbeti için :
3 su bardağı süt
2 paket krema (400 gr.)
1 yemek kaşığı toz şeker (isteğe bağlı)
sosu için :
1 çay bardağı toz şeker
90 gr. krema
2 çorba kaşığı tereyağ (30 gr)
yapılışı : Büyük bir kasede yumurta, toz şeker ve sıcak suyu 7-8 dakika çırpın. Sıvı yağı ekleyip, karıştırın. En son unu ve kabartma tozunu ekleyip, karıştırın. Yağlanmış dikdörtgen borcama dökün. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 40-45 dakika pişirin. Ilınması için kenara alın. Bir tencereye şerbet malzemelerini alın. Ocakta karıştırarak ılıtın. (kaynatmayın) Pişen tatlıya kürdan batırın ve üzerine kepçe yardımı ile şerbeti dökün. Tamamen soğuyup, şerbeti çektikten sonra buzdolabına kaldırın. Sos için bir tavaya şekeri alın. Orta ateşte yakmadan eritin, kremayı yavaş yavaş karıştırarak ekleyin. Tereyağı ekleyip, ocağı kapatın. Tatlıyı servis ederken sosu dökün.
afiyet olsun..
ip ucları; Tarifte kek ve şerbet ılık olacak dedim ola ki keki geceden yaptığınız ve şerbetlemek için bekleyemediğiniz, o zaman şerbeti sıcak yapın, o şekilde de çekiyor.. Kek sıcak iken şerbeti dökerseniz tatlınız çamur gibi oluyor. Benim verdiğim şerbet ölçüler ile kek tam ıslanıyor ama tepside süt kalmıyor. Süt miktarını isteğe bağlı olarak 1 su bardağı artırabilirsiniz. Karamel sosu kesinlikle servisten önce dökün. Sosu da hazırladığınızda dökerseniz şerbet gibi sosuda çekiyor ve çok kötü görüntü oluyor, demedi demeyin:) ama tadı değişmiyor.. Verdiğim karamel sos tatlının üzerini tam kaplıyor ama fotoğraftaki gibi süzülsün istiyorsanız krema miktarını biraz artırın. Ayrıca sos olarak bazen hazır carte'or karamel yada frambuazlı sos kullandım. Bazen de kenton marka toz sos hazırladım. Son olarakta fo marka soğuk jole kullandım. 1 kg. ambalaj içinde satılıyor. Pasta malzemeleri satan yerde yada metro gross markette bulabilirsiniz. Bir paket ile 4-5 tepsiye sos hazırlayabilirsiniz. (ılık su ile çırparak kıvamını göz kararı ayarladım) 

29 yorum:

keyiflisofram dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık :))

Unknown dedi ki...

nefis bir tarif... Ellerinize sağlık...

hilal h dedi ki...

Ben de denemek istiyordum. Sizin tariflerinize çok güveniyorum. Püf noktaları için teşekkürler.Elinize sağlık

Bir Dilim Düş dedi ki...

Çok severimmm çok leziz bir tatlı; ellerinize sağlık...

Sevgiler

hayatintadinabakanlar dedi ki...

Hakkı verilerek yapıldığında muhteşem bir tatlı, emeğinize sağlık

Limonlu Kek dedi ki...

Çok güzel görünüyor, çok lezzetli olduğuna da adım gibi eminim Gülaycım :)

Saglıklı Mutfak Hilal dedi ki...

Sende yaptın bir ben kaldım. senin tarifinle yapayım bari ;) eline sağlık gülayım

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Gülay bir göçmen olarak bu tatlıyı bu güne kadar yapmış olmamıza rağmen ( sadece akrabalarla bir araya gelindiğinde yapıp yediiğimiz bir tatlıydı) yayınlamayı hiç mi hiç akıl etmemişim. Kızım yakınlarda Sipariş üzerine satışını yaptığı bir blog açtı.ismi(http://cafederya.blogspot.com.tr/defalarca yapıp (yakın çevreye tabiki) isteyenlere teslim ettik ve inanılmaz tuttu. ne yazıkki düzgün bir fotoyu bir türlü çekemedik ama en kısa zamanda bizde yayınlayacağız senin ki harika görünüyor ve tarifinde ölçüleri tam yerinde kullanmışsın eline sağlık..Kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

elinize sağlık leziz görünüyor
www.elitstil.com

filizceyemekler dedi ki...

Ellerine sağlık... henüz ben yapmadım, senin püf noktalarını dikkate alacağım... sevgiler:)

Güloanne mutfakta dedi ki...

Gülaycığım kendim yapmadım ama lezzetini çok iyi biliyorum tabi pastane lezzetlerinden.Şimdiye pek çok kişi yaptı gerçekten en güzeli sizinki olduğunu görüyorum Ellerine sağlık Çok güzeltam kıvamında görünüyor. sevgiler

Adsız dedi ki...

Tarif tam tutmus gorunuyor..elinize saglik..borcam olcusunu tam yazarsaniz cok sevinirim..bide resimdeki karamel sos ozellikle ust kisimdaki jole gibi olan sizin yaptiginiz sosmu hazir sosmu..sizin tarifinizdeki karamel sosu yapcam jole gibimi olacak yoksa ustteki gibimi olacak..

Adsız dedi ki...

Azonce yanlis oldu..sizin karamel sos tariniz ustteki jole gibimi olacak yoksa yanlardaki gibi akacakmi..

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
fotoğraftaki sos hazır,
benim tarifteki sosu yapacaksanız fotoğraftaki gibi akmasını istiyorsanız krema miktarını yarı ölçü artırın. istediğiniz sonucu elde edersiniz..
şimdiden kolay gelsin...

sevgilerimle

Unknown dedi ki...

harika görünüyor,ellerinize sağlık:)

Adsız dedi ki...

gülay hanım epeydir ara verdiniz tariflerinize nerelerdesiniz?

nergis mevsimi dedi ki...

Benim de sevdiğim bir tatlı, elinize sağlık.

Satush dedi ki...

Elinize sağlık. Çok güzel görünüyor. Kullandığınız bardak olçusunu oğrenebilir miyim? Cevap için şimdiden teşekkür ederim. Sevgiler

gülay mutfakta dedi ki...

Satush teşekkürler


200ml lik


şimdiden kolay gelsin

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız harika... ilgi ile takip ediyoruz. daha sık güncellenen paylaşımlar ile sitenizi devamının sürmesini tavsiye ediyorum.

http://sanayitipicaymakinesi.com/
http://www.remtamutfak.com/
Çay Makinesi
Çay Makinası

İndir Gezgin dedi ki...

Bu traliçe yi cıkaran dan allah razı olsun. en cok sevdigim tatlıdır elinize saglık...
Canlı Tv izle

İndir Gezgin dedi ki...

Peugeot çıkmacı

Yemek tarifleri dedi ki...

süpermiş elinize sağlık başarılar cnm

Oyuncu reis dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel olmuş..
Tofaş çıkma parça

Unknown dedi ki...

fo soğuk jöle neyli

Unknown dedi ki...

fo soğuk jöle neyli

Unknown dedi ki...

FOTODAKİ KARAMEL SOĞUK JÖLE Mİ YOKSA SİZ Mİ YAPTINIZ

Ayna dekorasyon dedi ki...

Elinize sağlık.
cam bölme, bina cam kapı, lamine cam

canli tv dedi ki...

elinize sağlık güzel olmuş
canlı tv izle