Bu Blogda Ara

20 Ekim 2011 Perşembe

Pekmezli Çıtır Rulo

Tahinli çıtırlara alternatif bir lezzet, her ikisini de aynı zamanda ikram ettiğimde ise pekmezli çıtır rulolar daha çok beğeni topluyor..
Büyük fırın tepsisi için aşağıdaki ölçülerin üç katı yeterli oluyor..
malzemeler:
3 adet baklavalık yufka
1 çorba kaşığı sıvı yağ
2 çorba kaşığı pekmez
2-3 çorba kaşığı ceviz (iri dövülmüş)
üzeri için:
pudra şekeri
yapılışı: Baklavalık yufkaları tezgahta üst üste koyun. Önce sıvıyağı, pekmezi her yerine yumurta fırçası yardımı ile sürün. Cevizleri eşit şekilde serpin. Yufkanın uzun kenarından sıkıca rulo şeklinde sarın. İki parmak kalınlığında kesin. Yağlı kaşıt serili fırın tepsisine dizin. 175 derece fırında 15 dakika pişirin. Ilındıktan sonra servis tabağına dizin. Üzerlerine pudra şekeri serpin.
afiyet olsun...

14 yorum:

Nehir Butik Pasta dedi ki...

gerçekten de çıtır çıtır olmuşlar
tahinlisini denedim bi de pekmezle denemeli
ellerine sağlık arkadaşım

Şirince Tatlar dedi ki...

çıtır lezzetlere bayılırım nefis görünüyor ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Canim bu nefis tarifi daha önce bir kez daha görmüstüm ilk firsatta deneyecegim sevgiler öptüm.

Unknown dedi ki...

daha tahinlisini deneyemedim ben:))ama harika görüntü belli zaten ellerine sağlık sevgiler

Ferkay dedi ki...

Ellerine sağlık canım çıtır çıtır hemde pratik.
Sevgiler..

YeMeK vAkTi dedi ki...

ikisini karıştırsak daha ii olmazmı yav:))ellerine sağlık gülaycım

sultan dedi ki...

çıtır olmuş. ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

hmm...pekmeze bayilirim.görüntü sahane,lezzetininde nefis olduguna inaniyorum.ama bir sorum olacakti,baklava yufkalarinin arasinada acaba siviyag sürmemiz gerekiyormu,yoksa sirf 3üncü katina yeterlimi?
ellerine ve emegine saglik

gülbeseker

gülay mutfakta dedi ki...

gülbeseker,

ben sadece son kata sürdüm. yufkalar çok ince olduğu için her katına sürersek fazla gelir diye düşünüyorum.

sevgiler..

Adsız dedi ki...

Soruma hemen cevap yazdığın için çok teşekkür ederim.en kısa zamanda deneyip sana yazacağım.

Sevgilerimle
gülbeseker

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

sanırım bende ikisini karıştırıp (tahin-pekmez) yapacağım...çıtır çıtır göünüyor ellerinize sağlık

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

sanırım bende ikisini karıştırıp (tahin-pekmez) yapacağım...çıtır çıtır göünüyor ellerinize sağlık

selen6655 dedi ki...

harika

Unknown dedi ki...

lacoste polo
nmd
van cleef arpels
ysl handbags
russell westbrook shoes
nike lebron soldier 10
kate spade outlet online
birkin bag
lebron soldier 10
jordan 6