Bu Blogda Ara

19 Ekim 2011 Çarşamba

Kruvasan Börek

Bu böreği dilediğiniz iç malzemesi ile hazırlayabileceğiz gibi, çok pratik ve çok lezzetli bir tarif..
malzemeler:
4 adet yufka
1 su bardağı eritilmiş margarin
1 su bardağı süt
içi için:
300 gr. kıyma
3-4 adet patates
2 adet soğan
4-5 dal maydanoz
karabiber, pul biber, kimyon, tuz
üzeri için:
yumurta sarısı
yapılışı: Soğanları yemeklik doğrayın. Bir tencereye az sıvıyağ koyup soğanları ekleyin ve kavurun. Patatesleri rendeleyip, soğanlara ekleyip, kavurmaya devam edin. Kıymayı ekleyip, kavurun. Ocağı kapatıp, doğranmış maydanoz ve baharatları ekleyip, karıştırın. Süt ve eritilmiş margarini bir kasede karıştırın. Tezgaha bir yufkayı serin. Süt-margarin karışımdan sürün. Yufkayı ortadan ikiye yarım daire olacak şekilde katlayın. Tekrar karışımdan sürün ve tekrar ortadan ikiye katlayın. Elde ettiğiniz yufkanın 4/1 şekline karışımdan sürün. Dört parçaya bölün. Geniş kısmına hazırladığınız harçtan paylaştırın. Yanlarını kıvırmadan sigara böreği sarar gibi sarın. Diğer üç yufkaya da aynı işlemleri uygulayın. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Üzerlerine yumurta sarısı sürün. 200 derece fırında 30-35 dakika pişirin.
afiyet olsun....

13 yorum:

sevgi dedi ki...

Ellerinize sağlık çok hafif bir böreğe benziyor.

Adsız dedi ki...

Sevgili Gülay,

zahmet olacak ama böreğin yapılış şeklini çizim olarak göstermen mümkün mü?

ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.

Ceren

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba ceren,
böreğin yapılışını çizimle nasıl anlatırım bilemedim:)
iletişim blgilerinden telefonla bana ulaşırsanız anlatmaya çalışayım isterneniz..
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Gülay Hanımcığım,
Çok naziksiniz, çok teşekkür ederim. İnsanın bazen kafası dolu olunca anlamayabiliyor. Sorduğum soru çok basitti kusura bakmayın. Dün çok yoğundum. Akşam okuyunca anladım. İlginize çok teşekkür ederim. Bu arada sitenizi büyük bir keyifle takip ettiğimi bilmenizi isterim.
İyi hafta sonları.
Ceren

Adsız dedi ki...

Kusura bakmayın bir sorum daha olacak. Favorin böreğiniz olan Tavuklu rulo böreği pişirmeden önce buzdolabı böreği gibi dilimlere mi kesiyorsunuz. Cevabınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
Ceren

gülay mutfakta dedi ki...

tekrar merhaba ceren,
tavuklu rulo böreği bütün olarak pişiriyorum. piştikten sonra dilimleyip, servis ediyorum..

sevgiler..

Adsız dedi ki...

bu böreği yaptım ve çok beğendik ellerinize sağlık ..

mihri gül dedi ki...

canım harika yapmışsın ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor.elinize sağlık.
yalnız katlanış şekillerini resimleyerek gösterseydiniz diyorum.
tam olarak anlıyamadım.nasıl katlandığını.
ayrıca siteniz çok güzel.

Adsız dedi ki...

Bunu yapmak istiyorum ama katlama şeklini pek anlayamadım. En son kare şekli mi elde ediyoruz ?

gülay mutfakta dedi ki...

merhaba,
ilk once ikiye katlaniyor, yarim ay gibi, sonra terkrar ikiye ucgen seklini aliyor.. farkli ic malzemeleri ilede yapabilirsiniz.. umarim yardimci olabilmisimdir.. citir citir bir borek oluyor..
sevgilerimle..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Gülay'cım bu güzel tarif için teşekkür ederim. Dün iftar sofrasına yaptım çok beğenildi. Bloguma da izninle ekledim. Teşekkürler...

zzyytt dedi ki...

yeezys
cheap basketball shoes
jordan 6
nike react flyknit
rolex replica
moncler jackets
caterpillar shoes
balenciaga
jordan retro
off white shoes