Bu Blogda Ara

25 Ekim 2010 Pazartesi

Üç Renkli Patates Salatası

Yıllar önce Şermin arkadaşımdan öğrendiğim bu salata favorilerimin arasında.. Her yapışımda sevilerek yendi.. Şermin arkadaşımda yediğim salatadan tek fark ben havuçlu karışımı yoğurtlu yapmam.. Daha önce her yapışımda borcamda yapıyordum bu sefer baton kek kalıbında yaptım.. Böylece önce göze sonra damağa hitap etti:) Bu salata için ölçü vermek zor.. Siz kullanacağınız servis tabağına yada kişi sayınıza göre ayarlayabilirsiz.. Bu salata için kullandığım ölçüleri parantez içinde yazdım. Bu ölçüler kare borcama da tam olur..
Dün bu salatayı gün arkadaşlarım için hazırladım. Bu hali ile pasta gibi görünüyor yorumları geldi. Gün menüsündeki diğer tarifler sırayla gelecek:)

malzemeler:
  • 1. kat için:
  • patates (8 adet büyük boy)
  • maydanoz (1/2 demet maydanoz)
  • sıvıyağ (2 çorba kaşığı)
  • tuz, karabiber, pulbiber, kimyon
  • 2. kat için:
  • havuç (4 adet büyük boy)
  • yoğurt (3 çorba kaşığı)
  • mayonez (1 çorba kaşığı
  • sarmısak (1 küçük diş)
  • 3. kat için
  • pancar turşusu (400 gr)
  • süslemek için:
  • mısır
  • dolma yeşil zetin

yapılışı: Patatesleri haşlayın. Çatalla ezin. İnce kıyılmış maydanoz, sıvıyağ ve baharatları ekleyip karıştırın. Havuçu rendeleyin. Bir tavada az sıvıyağ koyup, sarmısak ile kavurun. Ilınınca yoğurt ve mayonezi ekleyip karıştırın. Pancarı rondodan geçirin. Kek kalıbının içini streç flim ile kaplayın. Sırayla pancar turşusunu, havuçlu karışımı ve patatesli karışımı koyun. 1 saat dolapta dinlendirip servis tabağına alın. Mısır ve zeytinle süsleyin... Kek kalıbında değilde borcamda yapmak isterseniz önce patatesli karışım, havuçlu karışım ve pancar turşusu...

30 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

Saglıklımutfak dedi ki...

Sanat eseri gibi duruyor . eline sağlık Gülay'cım

Serap dedi ki...

Tablo gibi olmuş gerçekten. Ellerinize sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

ayy çok hoş Gülaycığım ellerine sağlık:))
kesinlikle sanat eseri olmuş:))

Sevil Şahin dedi ki...

Gülayım gercekten pasta gibi olmuş ellerine sağlık hepinize afiyet bal olsun ben gene olamadığım için çok üzüldüm ama azmettim bir toplantınızda olacağım :))
kızları çok özledim hepsine selamlar

Unknown dedi ki...

Salata değil pasta sanki :) rengarenk olunca şekerlemeli bir pasta havası var :) çok harika olmuş,ellerine sağlık..

Güloanne mutfakta dedi ki...

Muhteşem bir görüntü ve çok güzel bir salata ellerinize ve yüreğinize sağlık
Gülaycığım Milföylü Lezzetler etkinliği blogumda başlamıştır güzel tariflerinizi bekliyorum sevgiler

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

nasıl neşeli, nasıl keyifli duruyor! ilk servisi alıp, şekli bozacak kişiye eminim önce bir ters bakar sonra afiyet olsun derim:)

Birsel ve İrem dedi ki...

Pasta gibi olmuş, ellerinize sağlık. Asla "Hayır" diyemeyeceğim bir salata. Size afiyetler olsun.
Sevgiler.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Gülaycım harika:) yakında arkadaşlarım gelecek, hem de hepsi birbirinden marifetli hatunlar, onlara yapsam mı acaba bunu:)) eline sağlık

Unknown dedi ki...

Gülay'cım pasta gibi olmuş ellerine
sağlık sevgiler.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Harika bir goruntu, insan yemeye kiyamaz:) Ellerine saglik.

Betül KAVAL dedi ki...

gülay çok güzel canım. görüntü muhteşem. ellerine sağlık.

öpüyorum seni sevgiler

Unknown dedi ki...

gülaycıgım görüntü muhteşem ellerine saglık.

tatlıhayat dedi ki...

Görüntü muhteşem olmuş,eminim tadıda öyledir...Sevgiyle..

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerine sağlık canım bahar çiçekleri gibi açmış çok renkli ...

Yemekbahane dedi ki...

Çok şık bir sunum , harika gözüküyor. Ellerine sağlık.

Müge

Bayram Kombesi dedi ki...

patates pastasi gibi olmus, cok guzel ellerine saglik

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bir salata bu kadar mı güzel görünür
ellerine sağlık harika olmuş

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

tam benlik bir salata olmus
hersey renkli renkli olsun isterim
ellerine saglik canim resimler harika

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım ellerine sağlık nefis görünüyor renklere bayıldım sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Gülaycığım gerçekten pasta gibi olmuş renk uyumu da süper ellerine sağlık canım.

Gülcan dedi ki...

aaayyyy ben geç kaldım güne banada kaldımı.aaaaaaaaaaaaaaa olmadı ama yinede ellerinize sağlık aklım salatada kaldı ama.

mine dedi ki...

renkli canlı insanın hemen yapası geliyor ellerine sağlık

mutfaktaki acemi dedi ki...

muhteşem bir görüntü. tablo gibi olmuş. ellerinize sağlık.

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Görüntüsü şahane ve iştah açıcı olmuş.Ellerinize sağlık. Sevgilerimle...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Gülay'cığım,muhteşem bir sunum olmuş ellerine sağlık canım.bozmaya kıyamayacak kadar guzel bir göruntu.sevgiler:)

lezzettabağı dedi ki...

Gülay'cığım merhabalar öncelikle yorumların için çok teşekkür ederim.. Bu şık pasta çok güzel olmuş,ayrıca gerçekten çay satlerinde ve davet yemeklerinde yardımcı yemek olarak da nefis oluyor. Benim tek korkum pancarlı katın en üstte olması ve biraz beklediğinde alt katlara o güzel rengin birazcıkda olsa akıp karışması.. Ben denediğimde o katı en alta koyduğumda o sorunu çözmüştüm.. Henüz senin fotoğrafta böyle bir durum gözükmüyor..kocaman sevgiler..

filizceyemekler dedi ki...

Sitenizdeki tariflere bakarken yaptığınız pasta görünümlü salatayı gördüm, bu salata da benim favorilerimin arasındadır.ilk oğlumun 1yas gunünde yapmıştım,şimdi Oglum 16 yasında.... Yemek dergilerinin birinden almıştım tarifi ve Ozel günlerde yaparım, yeni açtığım filizceyemekler.blogspot.com'da Pasta salatası olarak paylaştım....sevgiyle...

Adsız dedi ki...

tarifleriniz mükemmelll ellerinize sağlık :)