Bu Blogda Ara

19 Şubat 2010 Cuma

Pastane Açması

Dün akşam yaptığım bu açmaları bu sabah işyerinede getirdim. Kız kardeşimden tam not alınca tarif önceliğini vermek istedim. Pastaneden aldığımız açmalardan hiç bir farkı olmayan bir tarif sizlere:)
malzemeler:
  • 6 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 2 çorba kaşığı şeker
  • 2 silme tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket yaş maya
  • 2 bardak ılık su
  • 150 gr. margarin (oda sıcaklığında)
  • üzeri için:
  • 2 yumurta sarısı
  • susam

yapılışı: Hamur yoğurma kabında unu koyup ortasını havuz gibi açın. İçine tuzu, şekeri ve mayayı ekleyip karıştırın. Oda sıcaklığındaki suyu ve sıvıyağı karışıma ilave edip 5 dakika kadar yoğurun. Hamurunuz yumuşak ve kolay şekil verilecek kıvamda olacak. Hamurunuzu ağzı kapalı bir kaba alıp 20 dakika oda sıcaklığında bekletin. Hamuru 24 eşit parçaya ayırın. Arada elinizi sıvıyağ ile yağlayarak, parçaları mutfak tezgahı üzerinde tek elinizle yuvarlayarak düzgün bezeler yapın. Bezelerin üstlerine margarini eşit miktarda yerleştirin. Hamuru parmak uçlarınızla yassıltıp gerekirse kenarlardan çekiştirerek tatlı tabağı (15-20 cm çapında) büyüklüğünde açın. Hamuru ince bir rulo şeklinde sarıp iki elinizle burgu şekline getirin. Burgunun iki ucunu açılmayacak şekilde sağlamca birleştirin. Açmaları fırın tepsisine aralıklı olarak yerleştirip 30 dakika kadar ılık bir yerde bekletip tekrar mayalanıp kabarmalarını sağlayın. Mayalanmış açmaların üzerine çırpılmış yumurta sarısını nazik hareketlerle sürün. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 15 dakika, ya da üstü iyice kızarana kadar pişirin.

afiyet olsun...

28 yorum:

Lokum Hanim dedi ki...

Ya ben bi turlu maya girdi mi yapamiyorum neden bilemiyorum gerci hep kuru maya kullandim hic yas degil ama olmuyo bi puf noktasi mi var acaba =)

HÜLYA dedi ki...

eline sağlık canımcım afiyetler olsun...

öptüm

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülaycığım mayalı hamurlarla benimde sıkıntım oluyor tam kabarmıyor.Ya sabırsızlanıp tam mayalanmasını beklemiyorum yada bir yerde hata yapıyorum. Senin açma tarifinide görünce denemek istiyorum ama olmazsa yine canım sıkılacak...Eline sağlık.Her tarifinin gibi bu da nefis olmuş.Sevgiler.Mine

LEZZETİKRAM dedi ki...

eline sağlık canım ,hiç bir farkı yok pastane açmasından çok güzel olmuş
sevgiler

Ballı Cimcime dedi ki...

ELine sağlık gülaycım nefis gözüküyor, lezzeti de muhteşemdir; afiyet şeker olsun. Sevgilerimle..

hilalinmutfagi dedi ki...

Ellerine saglik gercekten ayni pastanedekiler gibi olmus,en azindan icine ne kattigimizi biliyoruz degilmi?Daha saglikli.
Hayirli cumalar

kalpkurabiye dedi ki...

ayy harika olmuşşş bayıldımmmmm:) pazar kahvaltısına yapacağım galibaa:))

Saglıklımutfak dedi ki...

GÜLAYCIĞIM SÜPER GÖRÜNTÜDEN ANLIYORUM ZATEN TADININ DA SÜPER OLDUĞUNU ELİNE SAĞLIK CANIM . İYİ HAFTA SONLARI

Unknown dedi ki...

Canim nefis gorunuyor,miss gibi :)
ellerine saglik olsun,
sevgiyle kal..

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Harika görünüyor, şekil olarak da tam pastane açması olmuş Ben bu kadar düzgün şekil veremiyorum. Afiyetler olsun. Sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

görüntüsünden belli zaten enfes ötesi olduğu

ellerine sağlık tatlım..

Magia da Inês dedi ki...

Olá, amiga!
Conheci seu cantinho... é tudo de bom!!!
Lindo, criativo, nutritivo e delicioso... amei!...
Você é muito talentosa... parabéns!
Espero você em:
magiadaines.blogspot.com
Bom fim de semana!
Beijinhos.
Itabira - Brasil

Peri Sofrası (Nurperi) dedi ki...

Harika görünüyor, pastane açmasına en çok benzettiğim açma tarifi,kesinlikle denemeleyim, şimdiden teşekkürler gülaycım,eline sağlık,sevgiler...

rumma dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize sağlık

sevgiler

SEVGİ dedi ki...

Merhaba Gülay Hanım, açma tarifinizi zeytin ezmesiyle denedim, ama sizinkiler kadar yumuşak olmadılar sanırım, mayalanırken çok da güzel kabarmıştı halbuki... Sonuçta nasıl bir yöntem izlemem gerektiğine karar veremiyorum mayalı tarifler konusunda. Bana yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler, elinize emeğinize sağlık...

Hatay Sofrası dedi ki...

Bu kadar güzel görünen açma fotosu az görmüşümdür harika.Zaten yemek resimlerin de süper eline sağlık.Hem yapılışı hem fotosu ustaca.:)

Şenay dedi ki...

Su yerine süt koysak hem daha besleyici hemde yumuşak olmazmı ki?

Nurjan'LA moda dedi ki...

canım denedim çok güzel oldu ellerine sağlık...

larissagunlugu.blogspot.com dedi ki...

goruntusu beni hayran birakti yapmaktan kendimi lamadim. ancak oldum olasi mayali hamurlada her zaman basariyi yakalayamadim. tek farkli yaptigim arasina kullandigim yag miktarini yari yariya azalttim, bu sonucu degistirdi sanirim, pofuduk olmadi benimkiler, hayal kirikligina ugradim ama yaparken benim bizdiklar cok eglendiler,
sevgiler

Adsız dedi ki...

Hamurum cok civik oldu:(

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

çok güsellllllll.....

Adsız dedi ki...

çok güsel görünüoo..:)

Adsız dedi ki...

bn yaptım şaka şaka yapmadım nasılda inandınız haaaahaaa

Cansu Sultan dedi ki...

İlk defa maya kullandım. Teşekkürler tarifiniz için:) Sonuç başarılı=]]

Cansu Sultan dedi ki...

İlk defa maya kullandım. Teşekkürler tarifiniz için:) Sonuç başarılı=]]

Adsız dedi ki...

Denedim çok guzel oldu. Tarifiniz icin teşekkürler.(1bardak su 1bardak süt kullandım.)

Adsız dedi ki...

Cok civik olduuuu suan mayalanmasini bekliyorum