Bu Blogda Ara

17 Mayıs 2013 Cuma

Pekmezli Muhallebi

Evdeki bol pekmez stoğunu  tüketmek için yaptığım lezzetlerden bir tanesi de bu tarifti. Son bir ayda beş defa yapmış olmam da  aralarında en çok sevdiğimiz lezzet olduğunu gösterir sanırım.. Her defasında miktarları ile oynadım tabi, aşağıdaki ölçüler en beğendiğim oldu.. Yerken pekmez tadından daha çok karamelliymiş gibi hissediyorsunuz.. 
malzemeler:
1 lt. süt
1 adet yumurta
2 çorba kaşığı un 
2 çorba kaşığı nişasta
1,5 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı pekmez
1 çorba kaşığı tereyağ
yapılışı : Tercereye unu alın, kokusu gidene kadar kavurun. Ocaktan alıp, içine nişasta, şekeri ekleyin. Pekmezi ekleyip, karıştırın. Sütü yavaş yavaş ekleyip, pürüzsüz olana kadar karıştırın, Yumurtayı ekleyip, karıştırın. Ocağa tekrar alın, kaynayıp, muhallebi kıvamına gelene kadar, karıştırın. Ocağı kısıp, 3-4 dakika kaynatın. Ocağı kapatıp, tereyağı ekleyip, karıştırarak erimesini sağlayın. Kaselere paylaştırın. Üzerini dileğiniz gibi süsleyin.
afiyet olsun..

27 yorum:

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Nefiss .Ellerine sağlık

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

pekmezi yiyemem ama bu şekilde harika görünüyor :)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Nefis ve çok besleyici olmuş,ellerine sağlık canımm..

Özgen dedi ki...

Harika arkadaşım ellerine sağlık bayıldım, bebeğim için özellikle nefis sevgiler...

Unknown dedi ki...

görüntü şık denenmeli
ellerine sağlık
sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok da iyi etmişsin Gülaycığım

bende validemden öğrenip, ezberler bozmuştum..
yıllar varki çocuklarımda böyle büyüdüler..

keklerde süper oluyor !

tatlı sefam dedi ki...

ne kadar guzel bır muhallebı olmus bu elıne sağlık

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Degisik bir puding tarifi olmus elinize saglik..

yemek tarifleri dedi ki...

Biz pekmezi de evde kendimiz yapıyoruz. Çok lezzetli ve çok faydalı gerçekten. Pekmezi yemeyen çocuklar için çok faydalı olabilir. Güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık.

Sağlıklı Yemekler - Bengü dedi ki...

Tarifiniz çok güzel. Bende sağlıklı yemekleri bir arada toplayabilmek için bir site açtım inşallah başarılı olurum...

En İyi Yemek Siteleri dedi ki...

Merhabalar,
En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
Çalışmalarınızda başarılar...
Ziyaret etmek isterseniz:
En İyi Yemek Siteleri

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım.Blogunu takibe aldım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan eve lezzetlerle ilgili paylasım yapıyorum.Sevgiler..

SihirliParmaklarr(Emel) dedi ki...

Sunum harika!

Benim bloguma da beklerim

sihirliparmaklarr.blogspot.com

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Sunumuna rengine ve tarifine bayıldım. Tatil dönüşü denemek için sabırsızlandım. Öperim öperimmmmm

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

SÜPER HAFTASONU MİSAFİRLERİM İÇİN DENEMELİYİM. ELLERİNE SAĞLIK GÜLAYCIM

Özel dedi ki...

Tarifinizi çok beğendim. Benim de bir sitem oldu artık. Daha çok görüşmek dileği ile.

Unknown dedi ki...

Gülay mutfakta tarifleriniz çok güzel sürekli takip ediyorum değişik orjinal tarifler veriyorsunuz,lütfen videolu tariflerde verin.😄💐👏👍😘

Unknown dedi ki...

Unu yağsız mı kavuruyoruz?

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Ayyy...yaptım ve hiç sevmedim....Şöyle ki; unu kavurmadım, şeker hiç kullanmayıp hepsini pekmez kullandım. Sonuç bambaşka oldu. Unun kavrulması çok şeyi değiştiriyor anladığım kadarıyla. Kocama şifalı diyerek bitirtmeye çalışıyorum iki gündür:)

Adsız dedi ki...

Kesinlikle limon veya portakallı kekle
muhteşem

Ahmet dedi ki...

Çok güzel Afiyet olsun

Ahmet dedi ki...

Değişik tatlari severim kısa zamanda deneyeceğim

Adsız dedi ki...

Tarifi harfiyen yaptım maalesef hiç hoşuma gitmedi malzemlerime mi yanayım emeğime mi anlayamadım.

raybanoutlet001 dedi ki...

atlanta falcons jerseys
ray ban sunglasses
bengals jersey
saints jerseys
oakley sunglasses wholesale
ugg outlet
fitflops sale clearance
cheap jordans
uggs outlet
oakland raiders jerseys

Unknown dedi ki...

qzz0724
coach outlet online
camel shoes
michael kors outlet
air huarache
ray ban sunglasses
nike pegasus
kate spade outlet
cheap jordans
ferragamo outlet
nike store uk

zzyytt dedi ki...

asics gel kayano
pg 1
converse shoes
off white jordan 1
kobe shoes
nike outlet
adidas yeezy
hermes handbags
michael kors outlet online
kd shoes