Bu Blogda Ara

3 Nisan 2013 Çarşamba

İncir Uyutması

Bu tatlının adı gibi yapılışı da ilginç.. Yoğurt mayalar gibi yapılıyor..  Bir kaç yıl önce bir arkadaşım elinde iki kase ile bu tatlıdan gelmişti. Bak çok farklı bir tatlı getirdim demişti.. Ben o güne kadar hiç yapmamıştım ama yapan blog arkadaşlarımda çok rastlamıştım..  Yememiş olsamda adını ve yapılışı biliyordum:) Bana da denemek geçen hafta sonuna kısmet oldu.. Arkadaşımın getirdiği tatlının içince incir ile birlikte ceviz de vardı.. Ben de yaparken son iki kasenin içine dövülmüş ceviz ekledim ama cevizsiz olanlar benim daha hoşuma gitti.. Cevizi yerken üzerine ilave etmek en iyisi..
malzemeler:
1 lt süt
15 adet kuru incir
2 çorba kaşığı toz şeker
süslemek için:
ceviz, tarçın yada pekmez
yapılışı: Sütü bir tencereye alın ve kaynatın. Biraz ılınmasını bekleyin. Yoğurt mayalama ısısı ne çok sıcak ne de ılık olacak..Ben bu ayarı serçe parmağımı süte batırıp, 10'a kadar sayıp dayanabiliyorsam anlıyorum:) İncirleri sıcak suda yumuşayana kadar bekletin. Minik doğrayın. Az ılınmış süte ekleyip, blendırdan geçirin yada elinizle doğurun.. Kaselere alıp, üzerini kapatıp, bir örtü ile örtün. 2-3 saat bekletip, üzerini açıp, buzdolabına alın. 2 saat dinlendirten sonra servis edebilirsiniz..
afiyet olsun...

17 yorum:

Asyadan Esintiler dedi ki...

ellerinize sağlık.nefis yöresel bir lezzet.Hatta doktorum programındaki zahide hanım da bunu kendi evinde yapmıştı.Ben ilk kez o zaman görmüştüm.en kısa zamanda deneyeceğim.sevgiler.

Coşkunlu Figen dedi ki...

bende yaptım bu tatlıdan ama tutturamadım neden olabilir sizce..nefis görünüyor..tekrar deneyeyim..

Nuran dedi ki...

nefiis ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

İçerisine şeker eklemeden yapıldığında bu aslında bağırsak çalıştıran bir tarif sanıyorum ki biliyorsunuzdur.

Didem Özkan dedi ki...

İnciri çok severim ve çok merak ettim bu tatlıyı :)
Görüntüsü muhteşem, ellerinize sağlık..

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

inciri tatlılara çok yakıştırıyorum görüntüsüne bayıldım tadını da merak ettim :) kısa zamanda deneyeceğim, ellerinize sağlık

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık ben de daha önce denedim arkadaşım çok lezzetli ve hafif bir tatlı sevgiler...

TuruncuTatlar dedi ki...

çok eskibir tarif ellerine sağlık nefis görünüyor sevgiler..

Adsız dedi ki...

Değişik bir tarif ;
Ben de en kısa sürede hatta bu h.sonu deniyeceğim
sevgiler ,,

Unknown dedi ki...

gülaycım tanıştığıma çok sevindim canım tariflerin çok güzel seni takip edeceğim canım çok öpüyorum sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

merhabalar Gülaycım :)
bizdede çok yapılır incir uyutması ama benim denemişliğim yoktur:)
harika görünüyor..
ellerin dert görmesin..

Adsız dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık:)

bilge dedi ki...

İlginç bir tarif ama kolay, denemeli. Eline sağlık.
sadekahvekeyfi.blogspot.com

Adsız dedi ki...

cok hos gorunuyor

Unknown dedi ki...

Toz şekeri hangi aşamada eklediniz?

Unknown dedi ki...

qzz0724
nuggets jerseys
louboutin shoes
ferragamo outlet
polo ralph lauren
moncler jackets
canada goose jackets
carrera sunglasses
jordan shoes
mulberry bags
pandora charms

Aksum demir çelik dedi ki...

Merhaba.Tatlı seven birisi olarak yazıyorum harika tatlı tarifleriniz var hepsi bir birinde güzel ve farklı lezzetler.Emeğinize ellerinize sağlık.Tariflerinizi deniyorum