Bu Blogda Ara

28 Mart 2013 Perşembe

Pekmezli Un Helvası

Kız kardeşim beş ay sonra ikinci çoçuğunu kucağına alacak.. Bu süreçte her istedi, canı çektiğini  yapmaya çalışıyoruz.. Bu helva da onun için yapıldı.. Son bir haftadır da üç defa yaptım.. Madem aynı malzeme, aynı tarif, her defasında farklı sunum yaparak farklı şeyler hazırlıyormuşum hissi yaşattım kendime:)  İlk yaptığımda kaşık ile şekil verdim. İkinci defa yaptığımda truff gibi yuvarlayıp, hindistan cevizine bulayıp, servis ettim.. Üçüncü defa yaptığımda kurabiye kalıbı ile kesip, fındık ile süsledim. Ve nihayet sonunda fotoğraflayabildim:) 
malzemeler:
1 çay bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
1çay bardağı pekmez
1 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 su bardağı fındık yada ceviz
yapılışı : Teflon tencereyi orta ateşte ocağa alın. Sıvı yağ ve muratbey tereyağı alın. Muratbey tereyağ eridiğinde unu ekleyin. Altın sarısı olana dek karıştırarak kavurun. Dövülmüş ceviz yada fındığı ekleyin.  Toz şekeri ekleyin. Sırasıyla pekmez, süt ve suyu ekleyin. Tüm malzemeler toparlanıp, pürüzsüz hale gelene dek karıştırın. 5 dakika daha karıştırarak pişirin. Sıcak iken şekillendirip, servis edin...

15 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Ben de çok severim un helvasını. Ama pekmezli olarak hiç denemedim. Denemem lazım...Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

Canım sağlıklı bir şekilde kucağına alır inşallah.Helva çok iştah açıcı görünüyor.Örtüne de bayıldım çok cici sevgiler:))

Fatosca Tadlar dedi ki...

Gülay'ım ellerine sağlık canım.
Blog arkadaşlarımı ziyarete başladım senin sayfanda sıra :))
Ben de geçen gün yumurtalı irmik helvası yaptım. Farklı tarif istersen tavsiye ederim canım. Tadanlar çok beğendiklerini söylüyorlar:)))
Kardeşine keyifli bir hamilelik geçirmesini diliyorum. Sağlıkla yavrusunu kucağına alsın inşallah canım. Çok mu konuştum neeeee..
Öpüyorum canım, sevgiyle kal...

Nil dedi ki...

NEFİS GÖRÜNÜYOR. KARDEŞİN ÇOK ŞANSLIYMIŞ. KİMSE BANA UN HELVASI YAPMIYOR :d

PAPATYA PRENSES dedi ki...

EN çok bunu sevdim ben.Gerçi diğerlerinin fotoğrafı yok ama olsun:)

Ellerine sağlık canım.

Rabbim sağlıkla kucağına almayı nasip eder inşallah ufaklığı..

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Elinize sağlık un helvasını çok severim sunumda çok güzel

Unknown dedi ki...

Ne kadar güzel olmuş şekilleri. Ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

elinize sağlık çok güzel görünüyor. En kısa yapacağım.gülnur

TuruncuTatlar dedi ki...

harika gözüküyor sevgiler...

Betül KAVAL dedi ki...

görüntü beni benden aldı. ellerine sağlık canım. sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

sunumuna bayıldım Gülaycığım ellerine sağlık..
sevgiler..

filizceyemekler dedi ki...

Un helvasını kim sevmezki... geçen yaz teyzem geldiğinde pekmezli yapmıştı seninki gibi, harika bir lezzet çok sevmiştim... helvaya pekmez yakışıyor,ellerine sağlık,sunum çok yaratıcı...sevgiyle canım:)

tarifküpü dedi ki...

Harika bir sunum olmuş. Ellerine sağlık. Kopyalarım artık bunu ben:)

Sevim ince dedi ki...

süper yha bu tarif un helvası tarifi bence harika olmuş elinize sağlık

Unknown dedi ki...

How much time baking in the oven?